Gå til innhold

Akuttlnnleggelse depresjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble lagt inn fordi legen var redd jeg skulle bli psykotisk. Var veldig svart i hodet mitt da, og han nådde ikke helt fram til meg. Jeg ble lagt inn og sov vel stort sett de to første døgnene. Så fikk jeg samtaler med vekselsvis lege og en ansatt og psykolog hver dag en periode. Det er noen år siden, og jeg hsr ikke lest noen papirer, men det er det jeg husker. Så fikk jeg disgnosen min ganske fort, og den visste jeg ikke om. 

Anonymkode: 6b76a...f29

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg ble lagt inn fordi legen var redd jeg skulle bli psykotisk. Var veldig svart i hodet mitt da, og han nådde ikke helt fram til meg. Jeg ble lagt inn og sov vel stort sett de to første døgnene. Så fikk jeg samtaler med vekselsvis lege og en ansatt og psykolog hver dag en periode. Det er noen år siden, og jeg hsr ikke lest noen papirer, men det er det jeg husker. Så fikk jeg disgnosen min ganske fort, og den visste jeg ikke om. 

Anonymkode: 6b76a...f29

sikres det noe medisinering som fungerer feks?

Anonymkode: 692b6...a37

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva /hvordan er man da? 

Da jeg hadde en nesten åtte måneder lang innleggelse i akuttpsykiatrien så var jeg alvorlig deprimert og sengeliggende store deler av tiden samt akutt suicidal. Jeg stivnet fysisk i samme stilling i flere timer bare stirrende opp i taket. 

Fikk prøve tre ulike antidepressiva samt fikk ECT. 

Glitter skrev (1 minutt siden):

Da jeg hadde en nesten åtte måneder lang innleggelse i akuttpsykiatrien så var jeg alvorlig deprimert og sengeliggende store deler av tiden samt akutt suicidal. Jeg stivnet fysisk i samme stilling i flere timer bare stirrende opp i taket. 

Trente du? Gikk du turer? Dro du hjemom innimellom? 

Anonymkode: 8abf0...0de

Oi. 
kan man være alvorlig selv om man ikke er slik? Kan det fremstå på ulike måter?

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Trente du? Gikk du turer? Dro du hjemom innimellom? 

Anonymkode: 8abf0...0de

Ikke de første månedene. Men begynte med det etter hvert. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Oi. 
kan man være alvorlig selv om man ikke er slik? Kan det fremstå på ulike måter?

Hvis jeg ikke husker feil er vel alvorlig depresjon på MADRS fra 35 poeng til 50, så det er jo et spenn der og derfor variabelt hvordan det er. 

Men kan hende jeg ikke husker helt riktige tall. 

Ikke de første månedene. Men begynte med det etter hvert. 

Hvis jeg ikke husker feil er vel alvorlig depresjon på MADRS fra 35 poeng til 50, så det er jo et spenn der og derfor variabelt hvordan det er. 

Men kan hende jeg ikke husker helt riktige tall. 

Men man kan ha høy score uten å ligge stivnet..? Mer agiterte typer feks?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...