Gå til innhold

Kupton angående symptomer på personlighetsforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Etter ny utredning og flere mnd observasjoner i behandling så blir ikke personlighetsforstyrrelsene mine videreført i epikrise. 

Men jeg har altså trekk fra unnvikende, avhengig, tvangspreget og emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse selv om det ikke er nok til å ha noen av de spesifikt lenger. 

Kan disse trekkene dempe seg enda mer sånn realistisk sett når jeg nå er straks 33 år og slik jeg ser det per nå ferdig behandlet for det, eller er det mer sannsynlig at dette er personlighetstrekk jeg må leve med? 

Hvis det går an å svare på et sånt spørsmål? Når man har hatt flere PF diagnoser, vil man måtte regne med vedvarende restsymptomer? 

Fortsetter under...

Glitter skrev (Akkurat nå):

Etter ny utredning og flere mnd observasjoner i behandling så blir ikke personlighetsforstyrrelsene mine videreført i epikrise. 

Men jeg har altså trekk fra unnvikende, avhengig, tvangspreget og emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse selv om det ikke er nok til å ha noen av de spesifikt lenger. 

Kan disse trekkene dempe seg enda mer sånn realistisk sett når jeg nå er straks 33 år og slik jeg ser det per nå ferdig behandlet for det, eller er det mer sannsynlig at dette er personlighetstrekk jeg må leve med? 

Hvis det går an å svare på et sånt spørsmål? Når man har hatt flere PF diagnoser, vil man måtte regne med vedvarende restsymptomer? 

Hva er grunnen til at du spør her og ikke på dps der du er innlagt? Når du er innlagt så burde du kanskje utbytte sjansen til å snakke med behandler eller ansatte der du er? 

Anonymkode: 7a19f...9b5

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er grunnen til at du spør her og ikke på dps der du er innlagt? Når du er innlagt så burde du kanskje utbytte sjansen til å snakke med behandler eller ansatte der du er? 

Jeg er ikke innlagt. Fikk vite resultat av vurderingen over tlf i dag og nå er jeg utskrevet derfra. Har ingen poliklinisk behandler heller. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke innlagt. Fikk vite resultat av vurderingen over tlf i dag og nå er jeg utskrevet derfra. Har ingen poliklinisk behandler heller. 

Skal du få poliklinisk behandler?

Anonymkode: 42af3...f44

Glitter skrev (17 minutter siden):

Du kan spørre den behandler du har fra akuttpsykiatrien neste gang dere snakker på tlf da. Og gjerne legg ut svaret her så flere får vite. 

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan spørre den behandler du har fra akuttpsykiatrien neste gang dere snakker på tlf da. Og gjerne legg ut svaret her så flere får vite. 

Det er flere uker til neste gang jeg prater med henne. Det gjør da ingenting om jeg spør Kupton dersom han vet noe om dette. :)

De fleste har trekk fra en eller flere pf. Noen har mer og noen mindre og det avgjørende er om man har så mange trekk at man regnes som personlighetsforstyrret. Det er du nå ikke vurdert som. Ville tatt det helt med ro i forhold til dette med trekk. Jeg har bare bipolar og har aldri hatt noe annet men er sikkert på at jeg har treff fra flere pf i ulike faser av livet og sykdom om noen setter seg ned og studerer meg. Det er innenfor normalvariasjoner og helt greit. Til spørsmålet om du kan «vokse det av deg» enda mer så tenker jeg det er umulig å svare nei, derfor blir svaret ja. Klart det. 

Anonymkode: 2d9b4...eae

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De fleste har trekk fra en eller flere pf. Noen har mer og noen mindre og det avgjørende er om man har så mange trekk at man regnes som personlighetsforstyrret. Det er du nå ikke vurdert som. Ville tatt det helt med ro i forhold til dette med trekk. Jeg har bare bipolar og har aldri hatt noe annet men er sikkert på at jeg har treff fra flere pf i ulike faser av livet og sykdom om noen setter seg ned og studerer meg. Det er innenfor normalvariasjoner og helt greit. Til spørsmålet om du kan «vokse det av deg» enda mer så tenker jeg det er umulig å svare nei, derfor blir svaret ja. Klart det. 

Anonymkode: 2d9b4...eae

Hm ja. Det er jo fornuftig det du skriver. :)

Hold deg unna rusmidlene  så kan du klare deg bra du. Bedre og bedre. 

Du kler så godt å være rusfri. Det er den beste versjonen av deg, og du er en vekdig allright person. Du er noe så sjelden som veldig snill også. Så you go 😊

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Hold deg unna rusmidlene  så kan du klare deg bra du. Bedre og bedre. 

Du kler så godt å være rusfri. Det er den beste versjonen av deg, og du er en vekdig allright person. Du er noe så sjelden som veldig snill også. Så you go 😊

Hehe, takk for det. :) Hyggelig sagt. :) Målet er å fortsette sånn ja. 

Glitter skrev (3 timer siden):

De trekkene du fremdeles har kan dempe seg ytterligere. Særlig hvis du er oppmerksom på dem og går inn for å redusere dem.

Annonse

Jeg hadde umodne og ustabile trekk i min personlighetsstruktur, men jobbet hard med meg selv, og aldri hørt mer om disse trekkkene og de er ikke lenger nevnt i epikrisene, de skrev heller at jeg var vennligsinnet 

var 30-31 

fikk aldri behandling for det

Endret av Marye
Marye skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde umodne og ustabile trekk i min personlighetsstruktur, men jobbet hard med meg selv, og aldri hørt mer om disse trekkkene og de er ikke lenger nevnt i epikrisene, de skrev heller at jeg var vennligsinnet 

var 30-31 

fikk aldri behandling for det

Ok. 

Jeg opplever egentlig ikke å være spesielt plaget av de trekkene jeg har, så tror ikke det er så sterkt hos meg. I hvert fall er jeg ikke mye plaget per nå. Mulig hvis jeg danner en kjæreste-relasjon at det vil kjennes mer. 

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...