Gå til innhold

Ville du prøvd Ketamin-behandling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du ikke ble bedre av depresjon etter 2 år? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 220a2...5e7

For meg er det veldig fristende, men jeg har hørt at for mange så fungerer det ikke.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du ikke ble bedre av depresjon etter 2 år? Hvorfor/hvorfor ikke?

Hvis ikke noe anna hjalp, ja! Fordi depresjonen er så ødeleggende og kan føles så uutholdelig. 

Anonymkode: 0c2b9...271

Jeg prøvde det etter 3 år med depresjon, hjalp ikke meg så mye. Dessuten så er det som alt annent, ikke noe vidundermiddel. Ser på det på lik linje som annen medikament mot depresjon og samme suksessrate.   

Men man bør teste det om man har prøvd alt annet uten hell, man må bare belage seg på at behandlingen koster litt. 

Annonse

Trinity80 skrev (30 minutter siden):

Jeg prøvde det etter 3 år med depresjon, hjalp ikke meg så mye. Dessuten så er det som alt annent, ikke noe vidundermiddel. Ser på det på lik linje som annen medikament mot depresjon og samme suksessrate.   

Men man bør teste det om man har prøvd alt annet uten hell, man må bare belage seg på at behandlingen koster litt. 

Hvor tok du behandlingene og hvor mange tok du?

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor tok du behandlingene og hvor mange tok du?

Tok det på privat klinikk i Oslo tok til sammen 3 behandlinger. Ble ganske dårlig, derfor avsluttet jeg behandlingen. 

munchin skrev (9 minutter siden):

Hvordan dårlig?

Husker at jeg var ekstrem kvalm, i lange perioder. Kjentes som at jeg skulle kaste opp hvert øyeblikk - hele tiden. Spiste lite fra før pga depresjonen, så det ble litt kritisk. Og så slet jeg med svimmelhet. Type når du har drukket mye og rommet rundt deg snurrer fullstendig.

I tillegg så ble det enda mer problematisk med ekstrem insomni. Hadde problematikken fra før, som ble verre.

De to første bivirkningene kan jo fort henge sammen, men jeg var for dårlig den gangen til å sette meg så mye inn i det. Ble forklart mye av dette på klinikken husker jeg. 

Trinity80 skrev (10 timer siden):

Husker at jeg var ekstrem kvalm, i lange perioder. Kjentes som at jeg skulle kaste opp hvert øyeblikk - hele tiden. Spiste lite fra før pga depresjonen, så det ble litt kritisk. Og så slet jeg med svimmelhet. Type når du har drukket mye og rommet rundt deg snurrer fullstendig.

I tillegg så ble det enda mer problematisk med ekstrem insomni. Hadde problematikken fra før, som ble verre.

De to første bivirkningene kan jo fort henge sammen, men jeg var for dårlig den gangen til å sette meg så mye inn i det. Ble forklart mye av dette på klinikken husker jeg. 

Er du frisk nå og i såfall hvordan ble du frisk?

Jeg tror ikke som jeg leser at det virker, ville vært bra for meg. Jeg liker kontroll.

Men jeg har vært deprimert, og det gjør veldig vondt, så hvis jeg traff en psykiater jeg fikk tillit til og som hadde anbefalt meg det, så er jeg såpass oppgående at jeg hadde hørt på vedkommende. 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du frisk nå og i såfall hvordan ble du frisk?

Jeg er mye mye bedre nå. Bivirkningene ble borte kort tid etter avbrutt ketamin-behandling.

Det som måtte til var DPS, finne ‘min’ AD som jeg tar minstedose av, god oppfølging av teamet samt egeninnsats med mye arbeid mtp det mentale aspektet. Da fulgte det fysiske etter faktisk. 

FjellOgDalar skrev (4 timer siden):

Ja. - gitt at penger eller mulighet til å få det dekket er til stede. Jeg har aldri hatt veldig god effekt av medisiner. ECT virket meget godt, men er litt redd bivirkninger om jeg må i gang igjen. 

Er det lenge siden du tok ECT?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...