Gå til innhold

Om jeg avslutter samtaleterapi og medisiner hva er det verste som kan skje?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh..  at du blir dårlig? 

Anonymkode: f9520...978

Spørsmålet var hva som var det verste som kunne skje utenom det. Eller er alle bare konsekvenser av at jeg blir dårlig? Som å miste kontakt med venner, miste jobb, miste frihet om jeg blir tvangsinnlagt?

Anonymkode: d8c12...fab

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At du blir veldig dårlig og får stort funksjonsfall.

Anonymkode: 8af15...e89

Ja det er vel det verste, men hvilke andre ting?

Annonse

Det er vel noen lidelser som får dårligere prognose jo flere episoder man har. Så da kan det jo få konsekvenser for fremtiden også. Om du sliter med suicidalitet kan dessuten «dårlig igjen» medføre livsfare. Om du kan bli manisk, tenk på hvordan du kan ødelegge livet ditt før det evt er tilstrekkelig grunnlag for tvang.

Men for all del, retten til å ødelegge for seg selv står ganske sterkt. 

Anonymkode: 3efbc...102

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel noen lidelser som får dårligere prognose jo flere episoder man har. Så da kan det jo få konsekvenser for fremtiden også. Om du sliter med suicidalitet kan dessuten «dårlig igjen» medføre livsfare. Om du kan bli manisk, tenk på hvordan du kan ødelegge livet ditt før det evt er tilstrekkelig grunnlag for tvang.

Men for all del, retten til å ødelegge for seg selv står ganske sterkt. 

Det er akkurat derfor jeg vil avslutte alt, for å selvsabotere og ødelegge mest mulig for meg selv.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er akkurat derfor jeg vil avslutte alt, for å selvsabotere og ødelegge mest mulig for meg selv.

Da høres det ut som du allerede er «dårlig igjen» 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lykke til! 

Anonymkode: f9520...978

Da høres det ut som du allerede er «dårlig igjen» 

Synes du? Jeg tar alle medisinene mine nå og går i samtaleterapi, og jeg går på jobb og alt det som hører med hverdagen.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Spørsmålet var hva som var det verste som kunne skje utenom det. Eller er alle bare konsekvenser av at jeg blir dårlig? Som å miste kontakt med venner, miste jobb, miste frihet om jeg blir tvangsinnlagt?

Ja det verste vil vel være å dø av det, men nest verst er vel som du skriver å miste kontakt med venner, familie og miste jobb og alt du har i livet så du sitte igjen med ingenting. 

MEN det er viktig å nevne at mange klarer seg helt fint uten å gå til samtale med noen hver uke og uten medisiner. De aller fleste som har en diagnose går jo ikke til samtaler.. 

Anonymkode: d706d...76d

Ja det verste vil vel være å dø av det, men nest verst er vel som du skriver å miste kontakt med venner, familie og miste jobb og alt du har i livet så du sitte igjen med ingenting. 

MEN det er viktig å nevne at mange klarer seg helt fint uten å gå til samtale med noen hver uke og uten medisiner. De aller fleste som har en diagnose går jo ikke til samtaler.. 

Det har du rett i. Men de fleste med min diagnose bruker medisiner, har bare hørt om ett tilfelle der vedkommende ble frisk.

Annonse

Jeg har gått umedisinert, alene og i min egen verden over noen år. Med schizofreni, jeg anbefaler det ikke.

Er du typen som utagerer og får hjelp er det kanskje lett å komme inn igjen. Er du som meg en einstøing kan du ødelegge mye mer for deg selv. Så hva er du?

Anonymkode: 3bdaf...920

Jeg har gått umedisinert, alene og i min egen verden over noen år. Med schizofreni, jeg anbefaler det ikke.

Er du typen som utagerer og får hjelp er det kanskje lett å komme inn igjen. Er du som meg en einstøing kan du ødelegge mye mer for deg selv. Så hva er du?

Anonymkode: 3bdaf...920

Hva er grunnen til at du ikke anbefaler det? (Kan tenke meg til det, men vil gjerne høre fra deg hva din erfaring er).

Jeg er enstøing. Eller, har familie da men vi er ikke sånn spesielt nære. Har ingen venner dessverre.

Det har du rett i. Men de fleste med min diagnose bruker medisiner, har bare hørt om ett tilfelle der vedkommende ble frisk.

Hvis det er bipolar du har så kan man fungere uten medisiner så lenge man passer på døgnrytmen og ikke er alt for aktiv eller alt for passiv. 

Men som de andre skriver så ønsker jeg deg også lykke til og håper at du en dag og noen måneder kan lage et innlegg der du skriver hvor vellykket det ble og at du fortsatt fungerer bra til tross for å være medisin fri og uten noen å snakke med. 

Hvis det er bipolar du har så kan man fungere uten medisiner så lenge man passer på døgnrytmen og ikke er alt for aktiv eller alt for passiv. 

Men som de andre skriver så ønsker jeg deg også lykke til og håper at du en dag og noen måneder kan lage et innlegg der du skriver hvor vellykket det ble og at du fortsatt fungerer bra til tross for å være medisin fri og uten noen å snakke med. 

Hensikten min med å avslutte alt er å selvsabotere, så er ikke slik at jeg tror det kommer til å gå bra - men hvem vet, kanskje det faktisk går bra? Såfall tar jeg det som ett tegn.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hensikten min med å avslutte alt er å selvsabotere, så er ikke slik at jeg tror det kommer til å gå bra - men hvem vet, kanskje det faktisk går bra? Såfall tar jeg det som ett tegn.

Burde du ikke heller bruke samtalene med behandler på å jobbe med ønsket om å selvsabotere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...