Gå til innhold

Om jeg avslutter samtaleterapi og medisiner hva er det verste som kan skje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Burde du ikke heller bruke samtalene med behandler på å jobbe med ønsket om å selvsabotere?

Anonymkode: 3efbc...102

Kanskje egentlig. Det er bare at jeg er så utrolig barnslig sta at når jeg først har bestemt meg for å ødelegge for meg selv så får jeg ikke lov å snu.

Anonymkode: d8c12...fab

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva er egentlig greia med å ønske lykke til? Man vil jo ikke andre vondt?

Det handler om at alle skal få sin vilje - og at ingen vilje kan være feil - fordi det i så fall innebærer en integritetskrenkelse av individet.

Og det kan være en legitim reaksjon på at man har måttet håndtere litt for mange "ulv, ulv" - hendelser.

(Uten at det dermed er sagt at det nødvendigvis gjelder i dette tilfellet)

Endret av psykedeliker
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Det handler om at alle skal få sin vilje - og at ingen vilje kan være feil - fordi det i så fall innebærer en integritetskrenkelse av individet.

Og det kan være en legitim reaksjon på at man har måttet håndtere litt for mange "ulv, ulv" - hendelser.

(Uten at det dermed er sagt at det nødvendigvis gjelder i dette tilfellet)

Det ble litt avansert for meg.

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hensikten min med å avslutte alt er å selvsabotere, så er ikke slik at jeg tror det kommer til å gå bra - men hvem vet, kanskje det faktisk går bra? Såfall tar jeg det som ett tegn.

Hvorfor vil du ødelegge for deg selv? Eller ønsker du å straffe noen andre? 

Anonymkode: d706d...76d

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor vil du ødelegge for deg selv? Eller ønsker du å straffe noen andre? 

Fordi jeg hater meg selv og jeg fortjener ha det vondt. Har absolutt ingen ønske om å straffe noen andre, hvordan skulle det gått til mener du det å slutte på medisiner og samtaler går jo bare utover meg selv?

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg hater meg selv og jeg fortjener ha det vondt. Har absolutt ingen ønske om å straffe noen andre, hvordan skulle det gått til mener du det å slutte på medisiner og samtaler går jo bare utover meg selv?

Når skal du gjøre dette da? Jeg antar det var du som også forrige uke skrev at du skulle avslutte terapien. Egentlig har det vel vært mange slike tråder når jeg tenker meg om. Men har en følelse av at ingen faktisk avslutter terapien, de bare snakker om det. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når skal du gjøre dette da? Jeg antar det var du som også forrige uke skrev at du skulle avslutte terapien. Egentlig har det vel vært mange slike tråder når jeg tenker meg om. Men har en følelse av at ingen faktisk avslutter terapien, de bare snakker om det. 

Slutten av januar. Mulig grunnen til det kanskje er fordi det er veldig skummelt? Det å la seg selv miste fotfestet helt og bli konsumert av mørket.

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har du ingen familie eller venner?

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det går også utover de rundt deg som er glad i deg.

Umodent og uansvarlig beslutning som vil vøre til bry for behandlere som må plukke deg opp igjen og bruke systemets ressurser på noe de lett kunne unngått om du tok ditt ansvar for din helse. Du kommer til å irritere helsevesenet med en sånn handling og det er ikke gunstig for deg på sikt. Det er som om en diabetiker skal nekte å ta medisiner og dermed med vilje trenge hjelp til å stabilisere seg om og om igjen, helt unødvendig og bare til bry. 

Anonymkode: 1b840...9e3

Annonse

Du kommer til å angre når du sitter der på bunnen. 

Jeg mistenker du er samme person som skrev om dette for kort tid siden for du svarer akkurat det samme på spørsmålene du får. 

Jeg lurer fortsatt på hvorfor akkurat du fortjener å ha det så grusomt, mens andre fortjener å ha det bra. Hva er det spesielle i denne situasjonen? 

psykedeliker skrev (20 timer siden):

Hvorfor hater du deg selv og fortjener å ha det vondt?

Det har bare alltid vært slik. Har alltid hatt ett stort selvhat og ikke følt jeg har fortjent noe annet enn å ha det vondt.

Vhanja skrev (11 timer siden):

Det går også utover de rundt deg som er glad i deg.

På hvilken måte? De er vandt til at jeg er innlagt med jevne mellomrom liksom, så tror ikke det skulle ha så mye å si?

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Umodent og uansvarlig beslutning som vil vøre til bry for behandlere som må plukke deg opp igjen og bruke systemets ressurser på noe de lett kunne unngått om du tok ditt ansvar for din helse. Du kommer til å irritere helsevesenet med en sånn handling og det er ikke gunstig for deg på sikt. Det er som om en diabetiker skal nekte å ta medisiner og dermed med vilje trenge hjelp til å stabilisere seg om og om igjen, helt unødvendig og bare til bry. 

Anonymkode: 1b840...9e3

Jeg skjønner at det kan oppfattes som unødvendig og bare til bry, men for meg har det en funksjon.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte? De er vandt til at jeg er innlagt med jevne mellomrom liksom, så tror ikke det skulle ha så mye å si?

Tenk deg om og se om du klarer å finne ut hvorfor de nær deg kan bli bekymret hvis du avslutter medisiner og terapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...