Gå til innhold

Om jeg avslutter samtaleterapi og medisiner hva er det verste som kan skje?

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (9 timer siden):

Du kommer til å angre når du sitter der på bunnen. 

Jeg mistenker du er samme person som skrev om dette for kort tid siden for du svarer akkurat det samme på spørsmålene du får. 

Jeg lurer fortsatt på hvorfor akkurat du fortjener å ha det så grusomt, mens andre fortjener å ha det bra. Hva er det spesielle i denne situasjonen? 

Kan godt være jeg blir å angre, men der er ingen vei utenom. Jeg bare må ødelegge for meg selv.

Som jeg svarte en annen over her så har det bare alltid vært slik. Har alltid hatt ett stort selvhat og ikke følt jeg har fortjent noe annet enn å ha det vondt.

Anonymkode: d8c12...fab

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan godt være jeg blir å angre, men der er ingen vei utenom. Jeg bare må ødelegge for meg selv.

Som jeg svarte en annen over her så har det bare alltid vært slik. Har alltid hatt ett stort selvhat og ikke følt jeg har fortjent noe annet enn å ha det vondt.

Hvorfor startet du tråden hvis du allerede har bestemt deg for at det ikke er noen vei utenom? Da er det jo ikke vits i å spørre hva som kan skje eller hva konsekvensene kan bli. Det har ingenting å si uansett siden du har bestemt deg.

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Hvorfor startet du tråden hvis du allerede har bestemt deg for at det ikke er noen vei utenom? Da er det jo ikke vits i å spørre hva som kan skje eller hva konsekvensene kan bli. Det har ingenting å si uansett siden du har bestemt deg.

Godt poeng. Jeg var i litt tvil da jeg startet tråden, så derfor. Men med tiden har jeg fått den åpenbaringen at jeg må. Om du skjønner?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Godt poeng. Jeg var i litt tvil da jeg startet tråden, så derfor. Men med tiden har jeg fått den åpenbaringen at jeg må. Om du skjønner?

Så du er er verdt lite, noe som gjør at du føler du "må" ta en avgjørelse som skaper merarbeid og ekstra belastning på helsevesenet og mer bekymring til de rundt deg.

For meg høres det svært egoistisk ut. Men lykke til med det hvis det er din avgjørelse. Håper du får ut av det det du ønsker, og at det er verdt den ekstra belastningen og bekymringen du gir til de rundt deg.

Endret av Vhanja
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har alltid hatt ett stort selvhat og ikke følt jeg har fortjent noe annet enn å ha det vondt.

Har du vært i kontakt med BDSM-miljøet? Kanskje det er rette stedet for deg.

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Okei. Da vet jeg ikke hva jeg kan si til deg. 

Jeg har vært mye selvdestruktiv selv så det er ikke fjernt for meg akkurat, men jeg vet hvordan det føles når en har tullet ting skikkelig til. Og uansett hva du nå måtte mene så er det ikke verdt det. 

skogbrann skrev (4 minutter siden):

Støtter denne, BDSM er utmerket for oss masochister. 

Jeg regner med dere er sarkastiske, men altså: IKKE gjør dette. Det setter dype spor og gjør bare mye mer skade på sikt. 

Anonymkode: 3efbc...102

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg regner med dere er sarkastiske, men altså: IKKE gjør dette. Det setter dype spor og gjør bare mye mer skade på sikt. 

Jeg er faktisk helt seriøs.

skogbrann skrev (2 minutter siden):

Jeg er faktisk helt seriøs.

Det kan kanskje være noe i det hvis man bare elsker å være selvdestruktiv, men jeg tenker at selvdestruktivitet som regel er noe veldig negativt og noe man egentlig vil få endret på. Hvis man da gjør ekstremt ydmykende, nedverdigende og smertefullt som et ledd i selvdestruktiviteten, så fører det bare til mer skam, mer selvforakt, mer følelse av å være verdiløs, og leder kanskje til enda mer selvdestruktivitet senere. Det er bare en annen måte å selvskader på  

Jeg har vært der og det ble etterhvert svært mørkt og stygt og ledet til strengt tatt traumatiske hendelser. Jeg tenker man skal være veldig trygg på seg selv og sikker på at masochisme er en egenskap man ønsker å ha og gi næring til, før man begir seg ut på det der. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan kanskje være noe i det hvis man bare elsker å være selvdestruktiv, men jeg tenker at selvdestruktivitet som regel er noe veldig negativt og noe man egentlig vil få endret på.

Nå psykologiserer du. Skal ikke de som virkelig vil være selvdestruktive få lov til å dyrke den interessen?

Annonse

Vhanja skrev (36 minutter siden):

Så du er er verdt lite, noe som gjør at du føler du "må" ta en avgjørelse som skaper merarbeid og ekstra belastning på helsevesenet og mer bekymring til de rundt deg.

For meg høres det svært egoistisk ut. Men lykke til med det hvis det er din avgjørelse. Håper du får ut av det det du ønsker, og at det er verdt den ekstra belastningen og bekymringen du gir til de rundt deg.

Det stemmer.

Ja, det er kanskje egoistisk, men det er ikke noe jeg kan la gå innover meg nå. Skulle ønske jeg slapp, men der er som sagt ingen vei utenom.

psykedeliker skrev (36 minutter siden):

Har du vært i kontakt med BDSM-miljøet? Kanskje det er rette stedet for deg.

Nei, aldri. Hvordan kommer man i kontakt? Regner med der kanskje er egne nettsider?

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Når skal du si opp dps da? Sa ikke du at du skulle det for flere uker/dager siden også? 

Anonymkode: d706d...76d

psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Nå psykologiserer du. Skal ikke de som virkelig vil være selvdestruktive få lov til å dyrke den interessen?

Så du tenker vi skal oppfordre til selvskading, sulte seg ihjel etc.? Det er like fullt selvskading selv om det er en annen som svinger pisken. 

Glitter skrev (29 minutter siden):

Okei. Da vet jeg ikke hva jeg kan si til deg. 

Jeg har vært mye selvdestruktiv selv så det er ikke fjernt for meg akkurat, men jeg vet hvordan det føles når en har tullet ting skikkelig til. Og uansett hva du nå måtte mene så er det ikke verdt det. 

Nei, det er helt sikkert ikke verdt det. Men det er jo ikke det det handler om, heller det at må ødelegge så mye som mulig for meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...