Gå til innhold

Om jeg avslutter samtaleterapi og medisiner hva er det verste som kan skje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vanskelig å forklare. Jeg er bare en fæl person som ikke fortjener noe godt i livet.

Anonymkode: d8c12...fab

Så alle vi andre mennesker er bare vanlige mennesker som gjør dårlige ting, bra ting og bare lever livet vårt.

Men du er så mye mer fæl enn alle oss andre, så du fortjener ikke noe godt i livet. 

Hva gjør deg så spesiell? Hva gjør deg så mye mer fæl enn alle andre?

Det må jo være noe som skiller deg fra alle oss andre, som gjør deg særegen og spesiell. Siden du ikke fortjener noe godt i livet, mens alle vi andre gjør det?

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det føles fælt. Men det er akkurat det jeg fortjener. Dog vet ingen andre enn helsepersonell at jeg har sluttet på medisiner og avsluttet samtaler.

Du skrev tidligere at du ikke har avsluttet, men at du skulle avslutte sent i januar.. 

Anonymkode: d706d...76d

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det føles fælt. Men det er akkurat det jeg fortjener. Dog vet ingen andre enn helsepersonell at jeg har sluttet på medisiner og avsluttet samtaler.

Tja. Du har jo sørget for at en haug med folk her inne vet det? Hva er egentlig poenget med det? Hva oppnår du med å utbrodere dine planer?

frosken skrev (7 minutter siden):

Tja. Du har jo sørget for at en haug med folk her inne vet det? Hva er egentlig poenget med det? Hva oppnår du med å utbrodere dine planer?

Hun ville nok bare ha bekreftelse og at folk skulle si hun ikke skulle gjøre det tror jeg. Nå har hun jo endt opp i motsatt retning allikevel og kontaktet fastlegen. Visste at det var det som kom til å skje. Har lest for mange av disse "skal slutte på medisiner og behandling" tråder til å vite hva det ender med. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du skrev tidligere at du ikke har avsluttet, men at du skulle avslutte sent i januar.. 

Ja, det stemte det, det var det som var planen. Men gjorde det i går i stedet for.

Annonse

frosken skrev (9 timer siden):

Ja? Var det feil av meg mente du? Jeg skrev her inne når jeg ennå hadde en usikkerhet i meg og håpet på å klare å unngå det å avslutte.

Everybody skrev (1 time siden):

Nei ikke nødvendigvis.

Dette vil det være fint om du kan forklare. Mitt inntrykk er nemlig at det skal en del til før folk innlegges mot sin vilje. Så vidt jeg forstår lovverket skal det mye til. Forklar hva du begrunner ditt utsagn med.

bibben skrev (1 minutt siden):

Dette vil det være fint om du kan forklare. Mitt inntrykk er nemlig at det skal en del til før folk innlegges mot sin vilje. Så vidt jeg forstår lovverket skal det mye til. Forklar hva du begrunner ditt utsagn med.

Nei i psykiatrien er alt basert på hva man sier og hvordan man oppfører seg så det kommer helt an på hva man sier og fremstår. Man kan virke svært syk men egentlig ikke være syk og motsatt.

Everybody skrev (4 timer siden):

Nei i psykiatrien er alt basert på hva man sier og hvordan man oppfører seg så det kommer helt an på hva man sier og fremstår. Man kan virke svært syk men egentlig ikke være syk og motsatt.

Pasienten skal i betydelig grad være til fare for seg selv eller andre for at en innleggelse blir aktuelt. Om pasienten er svært syk (paranoid psykose/vrangforestillingslidelse) men ikke selv ønsker innleggelse og ikke truer andre eller seg selv på livet, er det vanskelig å få arrangert en innleggelse. Dette kan være en betydelig belastning for pårørende. Da lovverket ble endret i 2016/17 (mener jeg det var) ble mye ansvar implisitt pålagt pårørende.

Everybody skrev (6 timer siden):

Jaja, jeg er veldig god på å fremstå frisk.

Annonse

bibben skrev (1 time siden):

Pasienten skal i betydelig grad være til fare for seg selv eller andre for at en innleggelse blir aktuelt. Om pasienten er svært syk (paranoid psykose/vrangforestillingslidelse) men ikke selv ønsker innleggelse og ikke truer andre eller seg selv på livet, er det vanskelig å få arrangert en innleggelse. Dette kan være en betydelig belastning for pårørende. Da lovverket ble endret i 2016/17 (mener jeg det var) ble mye ansvar implisitt pålagt pårørende.

Det er bra. Da blir jeg nok ikke tvangsinnlagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...