Gå til innhold

Burde ikke undulatene til Breivik få bedre soningsforhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Det ble nok ikke den responsen han håpet på. Han så for seg å rekruttere andrevinnsatte, og å være ett yndet intervju objekt. Han så nok for seg noe helt annet enn det han fikk. 

Men hvis han seriøst trodde at han skulle få stående applaus fra hele Norges befolkning og bli en helt så er han jo psykisk syk. Psykotisk og vrangforestillt. Mest sannsynlig schizofreni 

Anonymkode: a0fb4...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg syns det er så utrolig komisk. Ser for meg et fengsel der en innsatt har en hel bondegård inne hos seg i sin fengselleilighet. Minigris, geit og hund ville han ha liksom😂 han er jo den innsatte i Norge som får aller mest priviligeier. Behandles som en konge

Anonymkode: a0fb4...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (9 minutter siden):

Ingenting. Jeg synes ikke noe om fugler i bur uansett hvor de er.

nei, var det jeg trodde, at det ikke spilte så stor rolle. er vel ikke mer kritikkverdig at han har det enn andre.

Anonymkode: 45378...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns det er så utrolig komisk. Ser for meg et fengsel der en innsatt har en hel bondegård inne hos seg i sin fengselleilighet. Minigris, geit og hund ville han ha liksom😂 han er jo den innsatte i Norge som får aller mest priviligeier. Behandles som en konge

Anonymkode: a0fb4...98c

han behandles som en konge? hvvor tar du det fra?

Anonymkode: 45378...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Men hvis han seriøst trodde at han skulle få stående applaus fra hele Norges befolkning og bli en helt så er han jo psykisk syk. Psykotisk og vrangforestillt. Mest sannsynlig schizofreni 

Anonymkode: a0fb4...98c

Alle er tillatt å spekulere, det er fritt frem. Han er da forskjellig i symptomer, oppførsel og vesen enn noen schizofreni pasient jeg har møtt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (51 minutter siden):

Alle er tillatt å spekulere, det er fritt frem. Han er da forskjellig i symptomer, oppførsel og vesen enn noen schizofreni pasient jeg har møtt…

Hvordan er han annerledes? Han sier jo selv at han kun vil sitte inne i en mørk kjeller å spille tvspill hele dagen uten menneskelig kontakt. Vesentlige symptomer ved schizofreni 

Anonymkode: a0fb4...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvordan er han annerledes? Han sier jo selv at han kun vil sitte inne i en mørk kjeller å spille tvspill hele dagen uten menneskelig kontakt. Vesentlige symptomer ved schizofreni 

Anonymkode: a0fb4...98c

Er han ikke i retten for å få mer kontakt da? Ellers kan du jo Google om autisme, narsissisme og psykopati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (22 timer siden):

Alle er tillatt å spekulere, det er fritt frem. Han er da forskjellig i symptomer, oppførsel og vesen enn noen schizofreni pasient jeg har møtt…

Jeg siterer deg, men spørsmålet retter seg til alle som vet noe.

Vet vi noe mer om Breiviks mentale helse/diagnose?  Er det fortsatt psykose som er "det riktige" eller er det (som nevnt før) heller asperger/autisme?

Anonymkode: 45378...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg siterer deg, men spørsmålet retter seg til alle som vet noe.

Vet vi noe mer om Breiviks mentale helse/diagnose?  Er det fortsatt psykose som er "det riktige" eller er det (som nevnt før) heller asperger/autisme?

Anonymkode: 45378...779

Dyssosial og narsissistisk personlighetsforstyrrelse og så har det også blitt nevnt Asperger i rettssaken.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Rettspsykiatriske_vurderinger_av_Anders_Behring_Breivik

 

Den første rapporten høstet kritikk fra fagmiljøer i inn- og utland. Psykologer og psykiatere fra Ila fengsel og forvaringsanstaltog Dikemark sykehus fant ingen tegn til psykose hos Breivik.[30][31] Det gjorde heller ikke flertallet av de rettspsykiatriske vitnene.’

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (50 minutter siden):

Dyssosial og narsissistisk personlighetsforstyrrelse og så har det også blitt nevnt Asperger i rettssaken.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Rettspsykiatriske_vurderinger_av_Anders_Behring_Breivik

 

Den første rapporten høstet kritikk fra fagmiljøer i inn- og utland. Psykologer og psykiatere fra Ila fengsel og forvaringsanstaltog Dikemark sykehus fant ingen tegn til psykose hos Breivik.[30][31] Det gjorde heller ikke flertallet av de rettspsykiatriske vitnene.’

takk!

 

 

"Det foreligger to motstridende rapporter om Breiviks mentale helse. Den første ble forfattet av rettspsykiaterne Synne Sørheim og Torgeir Husby,[4][5] overlevert Oslo tingrett den 29. november 2011, og godkjent av Den rettsmedisinske kommisjon (DRK) 20. desember 2011.[6][7][8] Rapporten hevdet at Breivik led av paranoid schizofreni og var strafferettslig utilregnelig.[9] Den andre rapporten[4] ble skrevet av psykiater Agnar Aspaas og overlege Terje Tørrissen og levert Oslo tingrett 10. april 2012.[10][11] Den ga diagnosene dyssosial personlighetsforstyrrelse og narsissistisk personlighetsforstyrrelse, som tilsa strafferettslig tilregnelighet.[12][13] Den andre rapporten ble ikke godkjent av DRK.[14][15]"

 

Har de beveget seg bort fra shizofrenien?

 

Anonymkode: 45378...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Anders Behring Breivik begynte å gråte da han forklarte seg for retten tirsdag. Episoden vakte oppsikt og de ulike partene i søksmålet har vurdert den ulike måter.

Er disse tårene ekte? Eller er det krokodilletårer fra en psykopat?

BOO-FUCKING-HOO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (3 timer siden):

Anders Behring Breivik begynte å gråte da han forklarte seg for retten tirsdag. Episoden vakte oppsikt og de ulike partene i søksmålet har vurdert den ulike måter.

Er disse tårene ekte? Eller er det krokodilletårer fra en psykopat?

BOO-FUCKING-HOO!

Hvor kan man se video av han gråte? Etter hva jeg skjønte så ble jo ikke hans forklaring vist til media? 

Anonymkode: a0fb4...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor kan man se video av han gråte? Etter hva jeg skjønte så ble jo ikke hans forklaring vist til media? 

Anonymkode: a0fb4...98c

Nei, det ble medieforbud fra tingretten under forklaringen til både Breivik og hans forsvarer denne runden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Nei, det ble medieforbud fra tingretten under forklaringen til både Breivik og hans forsvarer denne runden.

Hvor fikk du tak i det bilde av han gråte da? Umulig å si om det er falske tårer eller ikke basert på et bilde. Men jeg tenker generelt sett at å gråte uten tårer betyr gjerne falsk gråt

Anonymkode: a0fb4...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor fikk du tak i det bilde av han gråte da? Umulig å si om det er falske tårer eller ikke basert på et bilde. Men jeg tenker generelt sett at å gråte uten tårer betyr gjerne falsk gråt

Anonymkode: a0fb4...98c

Det bildet er fra VG. Det er fra denne rettsrunden så de har mest sannsynlig tatt et bilde mens han gråt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Se på denne mannen. Det eneste han gråter for er fordi HAN SELV har det vondt. En narsissist som han ser bare seg selv og ingen andre. Ungdommene på utøya kunne han ikke grått en tåre for en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (7 minutter siden):

Se på denne mannen. Det eneste han gråter for er fordi HAN SELV har det vondt. En narsissist som han ser bare seg selv og ingen andre. Ungdommene på utøya kunne han ikke grått en tåre for en gang.

Skjønner ikke hvorfor de ikke tvangsmedisinerer han med antipsykotika. Det hadde vært morsomt å se om han endret seg da. Om man ikke hadde de terroristtankene lenger. Enda morsommere hadde det vært om de gjorde det uten at han visste om det. Som et slags eksperiment. 

Anonymkode: a0fb4...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...