Gå til innhold

Hva skjer om man ikke møter til fastlegetime?

Anbefalte innlegg

Så en annen tråd her om bekymringsmelding til fastlegen, der det ble sagt at en fikk raskt time hos fastlegen, men jeg lurer da på hva skjer om man ikke møter opp til timen hos fastlegen? Kommer fastlegen da hjem til pasienten?

Anonymkode: 670a4...781

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lite sannsynlig at fastlegen kommer hjem til pasienten om det skulle skje. Ved alvorlig bekymring kan kanskje legevakten eller politiet dra hjem til pasienten. 

Anonymkode: f6a83...fcf

Ja, det er vel lite sannsynlig. Er vel ingen fastleger som drar hjem til pasientene nå til dags?

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er vel lite sannsynlig. Er vel ingen fastleger som drar hjem til pasientene nå til dags?

De kan, i svært sjeldne tilfeller. Hvis pasienten er ute av stand til å dra til legekontoret f.eks. 

Anonymkode: f6a83...fcf

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om pasienten ikke tar telefonen da?

Tror ikke det skjer noe. Jeg glemte fastlegetime som alvorlig deprimert og ingenting skjedde. Altså visste både fastlege og DPS at jeg strevde.

Anonymkode: 02f0f...e70

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror ikke det skjer noe. Jeg glemte fastlegetime som alvorlig deprimert og ingenting skjedde. Altså visste både fastlege og DPS at jeg strevde.

Åja, det hadde jeg ikke trodd. Takk for at du deler din erfaring.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så en annen tråd her om bekymringsmelding til fastlegen, der det ble sagt at en fikk raskt time hos fastlegen, men jeg lurer da på hva skjer om man ikke møter opp til timen hos fastlegen? Kommer fastlegen da hjem til pasienten?

Er det time hos fastlegen etter en bekymringsmelding du mener, eller vanlig time?

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har tvil om at legen etter en bekymringsmelding ikke følger opp. Det kan jo få følger slik jeg ser det. 

Trinity80 skrev (3 timer siden):

Er det time hos fastlegen etter en bekymringsmelding du mener, eller vanlig time?

Har tvil om at legen etter en bekymringsmelding ikke følger opp. Det kan jo få følger slik jeg ser det. 

Det er time etter en bekymringsmelding jeg mener.

Annonse

Hvis de vurderer det som alvorlig nok, så kan de komme på døren for å sjekke hvordan det går med deg.

Hvis du ikke åpner så kan de i verste fall, hvis de føler det er berettiget utfra situasjonen, få deg tvangsinnlagt.

Pratet nettopp med min fastlege om akkurat dette ang en bekjent av meg som jeg vurderer å sende bekymringsmelding om.

Anonymkode: 17d70...25e

En nylig sak som i detalj beskriver lovverk vs praksis, for de som orker lese. § 3-2.Vilkår for vedtak om tvungen observasjon kan brukes som ledd i tvangssaker:

https://www.nrk.no/rogaland/trond-harald-haland-ble-tvangsinnlagt-pa-sykehus-etter-heftig-facebook-posting-1.16523010

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg fikk beskjed via bekymringsmelder at kommunelegen ville få meg hentet og brakt til legen. Om det bare ble sagt for å meg til å gå på den timen vet jeg ikke.

Anonymkode: 8c61c...416

Hvem hadde hentet deg da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...