Gå til innhold

Hvorfor er det så mye mer bruk av tvang i psykiatrien nord og vest i Norge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer vel fram hvorfor? 

Men midt- Norge er vel trøndere og de trøndrer. Der er de direkte og  der Janteloven står sterkest. Det kan være en fordel, men også et helvete .  Jeg har aldri møtt så imøtekommende mennesker som i Trøndelag, men jeg har aldri vært så redd noen heller 😅 der fikk du høre det. Alltid! Jeg ble jo direkte rørt hver gang en trønder ga utteykk for å like meg 🙃 eller bare aksepterte meg!

Vest vet jeg ikke mye om. Er det Bibel-beltet? 

Det var interessant. Det kan virke som om det er mindre tvang desto mer hjelp. Kanskje ikke så rart.

Det minner om en sak jeg hørte på radio om barnevernet. (Nå stikker jeg hånden inn i et vepsebol, vet jeg).

Det var store forskjeller i bruk av tvang ( omsorgsovertagelse) fra sted til sted. Delvis pga enkeltpersoner / lokal kultur. Trenden var mindre tvang der hvor det var sterke fagmiljø. Kanskje fordi foreldrene får bedre hjelp og oppfølging før ting går helt galt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...