Djust1 Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hei. Hva ville du ha gjort om du fikk en pasient som fikk feber ca. hver 10. dag. ? Det er det som er mitt problem, og legen min har gitt opp å finne årsaken. Selvfølgelig har jeg vært til en rekke undersøkelser, angående urinveier, nyrer og prostata. Men antibiotika hjelper ikke. CRP er alltid forhøyet ca 80. Ingen smerter. Har tatt urografi, cystoscopi, pluss rektal ultralyd av prostata. Føler meg sjelden opplagt, livet er bare et slit. Legen min mener det er prostata, har to ganger hatt eterokokker i urin og sæd. Behandlig med den antibiotika som skulle virke best etter at prøvene ble sendt til dyrkning virket ikke. Er det ikke mulig å bli innlagt på et sykehus for å få tatt en skikkelig undersøkelse ? Legen min sier det er umulig, da jeg er oppegående når jeg er feberfri. Mange blodprøver er tatt, til og med HIV. Har aldri vært i utlandet heller. SUKK Hva skal jeg gjøre ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47705-feber/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Hei, Det høres ikke bra ut, og det skjønner jeg godt. Det er lite hyggelig å gå rundt med febertopper stadig vekk uten å vite hva er årsaken til det. Etter som du har vært gjennom en rekke undersøkelser uten å finne noe skikkelig årsak til det er det neppe realistisk å tro at jeg som ikke vet mer om deg enn det du skrev her, og heller ikke undersøkt deg kan finne noe løsning på det. Det ville vært uansvarlig av meg å komme med konkrete forslag. Feber kan være symptomer på infeksjon, men det kan også være andre ting som kan utløse den. Kanskje det kan være en tanke å prøve en annen lege som kan undersøke deg og se på dine problemer påny. Det er helt akseptert å søke "second opinion". Jeg kan desverre ikke si om det er mulig og påkrevet med sykehusinnleggelse. Men din lege har sikkert rett i at det er ikke helt uproblematisk å få lagt inn pasienter uten ganske sterke indikasjoner. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47705-feber/#findComment-182065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.