Gå til innhold

Er psykose alltid grunnlag for innleggelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om det er full psykose som ikke behandles med medisiner så ja. Om du er grensepsykotisk og har medisiner som tar symptomene trengs ikke innleggelse. Sånn er det for meg iallfall 

Anonymkode: f460f...738

Hn er ikke medisinert med AP men med Sobril. 

Anonymkode: 878af...0a3

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Merker man om man er psykotisk?

Anonymkode: b94f9...de9

Man er kanskje veldig redd og har en vrangforestilling som en er helt overbevist om er virkelig? Og så har man kanskje en historikk med psykose i familien fra før. Jeg vil tro at om jeg var psykotisk ville jeg ikke skjønt det selv fordi det er så virkelig, men de jeg omgås hadde kanskje merket det på meg. 

Annonse

Noen kan gå rundt med vrangforestillinger og samtidig fungere fint hvis det er avgrenset til bare å gjelde f.eks ett område. Det går eksempelvis an å gå rundt og være overbevist om at man er av adelig herkomst (uten å være det), og likevel skjøtte sitt arbeid, sosiale liv, og familieliv. 

Vendi skrev (26 minutter siden):

Noen kan gå rundt med vrangforestillinger og samtidig fungere fint hvis det er avgrenset til bare å gjelde f.eks ett område. Det går eksempelvis an å gå rundt og være overbevist om at man er av adelig herkomst (uten å være det), og likevel skjøtte sitt arbeid, sosiale liv, og familieliv. 

Det er det som skjer i vårt tilfelle. Men nå er hn så syk at hn ikke er i stand til å arbeide (hn er sykemeldt). Hn er ikke seg selv, 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er det som skjer i vårt tilfelle. Men nå er hn så syk at hn ikke er i stand til å arbeide (hn er sykemeldt). Hn er ikke seg selv, 

Har hn vrangforestilling? Eller hvordan merker du at ikke er seg selv?

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har hn vrangforestilling? Eller hvordan merker du at ikke er seg selv?

Ja, hn tror at hn er Jesus og at hn i lang tid har vært i en prosess med forvandling hvor hn bl a har tolket symptomer fra kroppen som at det feks kommer nagler fra korset gjennom håndleddet og at slangen kryper oppigjennom beina. 

Hn er veldig redd og tror hn skal dø. Fryktelig urolig og har masse angst. Klarer ikke sitte rolig og får ikke sove.  Sier hn er glad i oss og at dette er hns siste dag på jorda. Gråter. Er ikke seg selv i hele tatt. 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja, hn tror at hn er Jesus og at hn i lang tid har vært i en prosess med forvandling hvor hn bl a har tolket symptomer fra kroppen som at det feks kommer nagler fra korset gjennom håndleddet og at slangen kryper oppigjennom beina. 

Hn er veldig redd og tror hn skal dø. Fryktelig urolig og har masse angst. Klarer ikke sitte rolig og får ikke sove.  Sier hn er glad i oss og at dette er hns siste dag på jorda. Gråter. Er ikke seg selv i hele tatt. 

Huff, det høres ille ut. Stakkars menneske! Håper hn blir satt på AP. Sobril funker jo ikke på psykose, men kan funke på angst. 

Vendi skrev (12 minutter siden):

Huff, det høres ille ut. Stakkars menneske! Håper hn blir satt på AP. Sobril funker jo ikke på psykose, men kan funke på angst. 

Ja, håper hn får hjelp nå ❤️

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da må dere varsle legen hans eller ta ham med på legevakta 

Anonymkode: f460f...738

Annonse

Ikke alle med psykose blir innlagt nei. Jeg har hatt schizofreni siden ungdommen, er nå 50 og har vært innlagt 2 ganger. Er ikke akkurat en åpen bok når jeg er psykotisk. Trekker meg tilbake og er alene.

Anonymkode: f08e6...9d1

kupton skrev (7 timer siden):

Klart svar på overskriften: Nei, det er det ikke.

Ok. For min del er ikke innleggelse et mål for verken meg eller mine. Men når man er så syk som denne personen er, så vi det ikke som noe alternativ at hn skal være hjemme. Er det typisk psykose å bli veldig urolig og ikke greie å sitte og slappe av? 

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ok. For min del er ikke innleggelse et mål for verken meg eller mine. Men når man er så syk som denne personen er, så vi det ikke som noe alternativ at hn skal være hjemme. Er det typisk psykose å bli veldig urolig og ikke greie å sitte og slappe av? 

Nei, det finner en ved mange psykiske tilstander.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...