Gå til innhold

​ Hva er dine nyttårsforsett? 😊 ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2 skrev (52 minutter siden):

Jeg skal ikke spise potetgull mer enn en gang i uken. Jeg skal gå ned 10 kg.

Jeg har god erfaring med ett nyttårsforsett, klokken 23.30 den 31.12.12 tok jeg min siste sigarett. Og har ikke sprukket.

Veldig bra👏 Kunne ønske jeg hadde vært like flink. Røyker mest e-røyk, men litt sigaretter innimellom.  Har vært flink den siste tiden da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ISW skrev (4 minutter siden):

Egentlig det vanlige - videre ned i vekt, drikke litt mindre øl og gjøre en god jobb.

I tillegg lurer jeg på å jobbe en kveld i uka frivillig i kirkens sos

De frivillige i kirkens sos gjør en veldig viktig jobb. Så fint at du har lyst til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 time siden):

Egentlig det vanlige - videre ned i vekt, drikke litt mindre øl og gjøre en god jobb.

I tillegg lurer jeg på å jobbe en kveld i uka frivillig i kirkens sos

Det tror jeg du passer bra til! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 time siden):

Egentlig det vanlige - videre ned i vekt, drikke litt mindre øl og gjøre en god jobb.

I tillegg lurer jeg på å jobbe en kveld i uka frivillig i kirkens sos

Du vil passe bra til å jobbe i kirkens sos. Du er lugn fyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Røykeslutt
  • Vektnedgang 
  • Mer fysisk aktivitet 
  • Mindre alkohol 

Det blir en tøff overgang, men utvilsomt verdt innsatsen på sikt. Jeg har hatt en relativ sunn livsstil de siste åra, men det har sklidd en del ut det siste, så det er på tide på stramme inn nå.

Anonymkode: 1e3a0...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Året startet med snø og uvær, og dermed hjemmekontor for min del. Jeg startet dagen med havregrøt og skummet melk, noen solbær, mandler og melonbiter. Hadde det samme til lunsj.

Har jo masse gode rester etter jul, men nå er det hverdag og striskjorta og havrelefsa altså!!! Sitter og jobber med te og vann foran meg. Så om knappe to timer er første arbeidsdag over uten at en eneste skumnisse eller kokosbolle eller pepperkake har nådd min munn 🙃🤪😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Ekstra skrev (9 minutter siden):

Som vanlig: Trene mer, spise sunnere, drikke mindre :P 

Velkjente ord 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg må svare det vanlige her også. Skal ned 3 kilo som kom på etter at jeg la meg i hi fra november. 

I går satt vi fast i endeløs bilkø i uværet og de timene brukte jeg til å tømme siste kakeboksen. I den var det både brune pinner, sandkaker og kransekake . 

Men i dag har jeg begynt. Nå er det magre middager, mye grønt og knekkebrød med magert pålegg som gjelder pluss trening. Kiloene skal av før påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Jeg må svare det vanlige her også. Skal ned 3 kilo som kom på etter at jeg la meg i hi fra november. 

I går satt vi fast i endeløs bilkø i uværet og de timene brukte jeg til å tømme siste kakeboksen. I den var det både brune pinner, sandkaker og kransekake . 

Men i dag har jeg begynt. Nå er det magre middager, mye grønt og knekkebrød med magert pålegg som gjelder pluss trening. Kiloene skal av før påske

Du inspirerer! Jeg skal også ha av mine ekstrakilo før påske! Altså de siste års ekstrakilo (5 tenker jeg kan være overkommelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også gå for det tradisjonelle med vekt og trening. Jeg tror målet får være å ikke gi opp. Fortsette målet om å jogge to ganger i uken (evt ski eller sykkel)  Gidder ikke ha altfor høye ambisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fikset jul for andre, og har svingt meg skikkelig en halvannen uke både her og hjemme hos mor. Det har vært arbeidssomt, men belønningen har vært fornøyd familie, fornøyde gjester og ikke minst fornøyd mor - samt to og et halvt kilo ned i vekt :D Jeg trenger derfor ikke det vanlige "ta av det jeg har lagt på meg" i år, men slipper unna med "få dreis på treningen igjen".

Ligner således mest på et nyttårsfortsett her i huset ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Kayia skrev (12 minutter siden):

Jeg har fikset jul for andre, og har svingt meg skikkelig en halvannen uke både her og hjemme hos mor. Det har vært arbeidssomt, men belønningen har vært fornøyd familie, fornøyde gjester og ikke minst fornøyd mor - samt to og et halvt kilo ned i vekt :D Jeg trenger derfor ikke det vanlige "ta av det jeg har lagt på meg" i år, men slipper unna med "få dreis på treningen igjen".

Ligner således mest på et nyttårsfortsett her i huset ;) 

Jeg har også fikset jul for andre, men det hjalp ikke gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Jeg har også fikset jul for andre, men det hjalp ikke gitt :)

Jeg var skikkelig overrasket da jeg veide meg i morrest, nesten tre kilo faktisk, til tross for at jeg har merket det på kjoler og andre klær i løpet av jula også. Ser på det som en jordisk belønning, i tillegg til den man får i himmelen når man tar børa :D 😇

Ble det fint å feire jul på hytta da? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kayia skrev (14 minutter siden):

Jeg var skikkelig overrasket da jeg veide meg i morrest, nesten tre kilo faktisk, til tross for at jeg har merket det på kjoler og andre klær i løpet av jula også. Ser på det som en jordisk belønning, i tillegg til den man får i himmelen når man tar børa :D 😇

Ble det fint å feire jul på hytta da? 

Ja, det skjønner jeg var en kjekk belønning :)Ja, det ble fint, bortsett fra at skibuksa som strammet 😄 Koselig å få samlet alle, men jeg skal ikke nekte for at det ble mye å gjøre når en av oss var " ute av drift " . Ungdommene hjalp til altså, men de er best til å rydde av bordet bare sånn halvveis. 

Jeg liker bedre påsken når vi kan være mer ute uten å fryse i hjel. Det var kaldt der oppe i høyden og dagene korte før mørket kommer, så skiturene ble korte.  Mest av alt tror jeg at jeg ble sliten av all den usunne spisinga. Nok er nok nå. Heldigvis hverdag igjen. 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (7 minutter siden):

Ja, det skjønner jeg var en kjekk belønning :)Ja, det ble fint, bortsett fra at skibuksa som strammet 😄 Koselig å få samlet alle, men jeg skal ikke nekte for at det ble mye å gjøre når en av oss var " ute av drift " . Ungdommene hjalp til altså, men de er best til å rydde av bordet bare sånn halvveis. 

Jeg liker bedre påsken når vi kan være mer ute uten å fryse i hjel. Det var kaldt der oppe i høyden og dagene korte før mørket kommer, så skiturene ble korte.  Mest av alt tror jeg at jeg ble sliten av all den usunne spisinga. Nok er nok nå. Heldigvis hverdag igjen. 

Her er det late, rolige dager fremdeles, og det er deilig. Jeg begynner først torsdag og det det blir fint å treffe kollegaer igjen da. Gruer meg til å stå opp kl 7, men det gjør jeg forsåvidt hele året... :P

Høres ut som dine bidrar på samme måte som her forresten. Nesten bedre å få ta av bordet og sette inn i skap og oppvaskmaskin selv når vi er så mange, for deres stabler både i skap og på benk blir bare mer kaos vettu :D I år har det vært supert at de helle satte seg med mamma etter mat, hun er såpass dårlig til beins at hun er fritatt alle forventninger ut over å spre godstemning. Men arbeid til tross - vi har hatt en kjempefin jul altså, så det er egentlig feil å oute dem etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Jeg har også fikset jul for andre, men det hjalp ikke gitt :)

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i likhet med de fleste har jeg også hvert år tanker om er sunnere og lettere liv :) Jeg har ikke gått ned i vekt, som @Kayia, men jeg har faktisk ikke lagt på meg i jula (veid i dag, akkurat samme som siste veiing 13/12)! Og det er jo bra bare det :) Jeg gikk ned 4 kg de siste månedene før jul, hvilket gjør det ekstra gledelig at jeg opprettholdt status quo. Men det er mer der det kommer fra! Høhøhø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...