Gå til innhold

Historien bak brukernavnet ditt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva her historien bak brukernavnet ditt? Hvordan/hvorfor ble du hetende det du heter?

(Personlig er jeg mest komfortabel som anonym så bruker stort sett bare skrive som det).

Anonymkode: 12f24...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Gaylord Focker skrev (1 minutt siden):

Litt sært å starte en slik tråd som anonymbruker da???

Synes du? Jeg har nesten ingen innlegg under brukernavnet mitt så tenkte vel på en måte at ingen her inne har noen tilknytning til brukernavnet mitt og dermed ikke brydde seg noe særlig om historien bak det? Så tenkte jeg like gjerne bare kunne opprette tråden under anonym bruker da. Hva med ditt brukernavn? Er det fra den filmen (jeg ikke husker navn på)?

Anonymkode: 12f24...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F0000008530_plantas_web_ok_rhodiola.jpgFor noen år siden gjorde jeg meg i forbindelse med skolegang godt kjent med nyttevekster i norsk natur. Rhodiola Rosea er en viltvoksende plante som regnes som et ''adaptogen''. Likte at planten i ulike kulturer representerer helbredelse, stabilitet og velvære. Ekstra spesiell ble den når jeg innså at planten (som er ettertraktet i flere verdensdeler) kun vokser i de kaldere regioner, som i Norge. Derav kallenavnet ''Arctic Root'', på norsk ''Rosenrot'', fordi planten ved røttene lukter som roser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rhodiola skrev (2 minutter siden):

F0000008530_plantas_web_ok_rhodiola.jpgFor noen år siden gjorde jeg meg i forbindelse med skolegang godt kjent med nyttevekster i norsk natur. Rhodiola Rosea er en viltvoksende plante som regnes som et ''adaptogen''. Likte at planten i ulike kulturer representerer helbredelse, stabilitet og velvære. Ekstra spesiell ble den når jeg innså at planten (som er ettertraktet i flere verdensdeler) kun vokser i de kaldere regioner, som i Norge. Derav kallenavnet ''Arctic Root'', på norsk ''Rosenrot'', fordi planten ved røttene lukter som roser.

Hvilken skole gikk du da? Var det studie?

Anonymkode: 12f24...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken skole gikk du da? Var det studie?

Anonymkode: 12f24...f91

Det var gjennom et studie, ja. Å gjengi detaljer fra privatlivet i åpent forum er ikke noe for meg, så der må jeg dessverre skuffe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Rhodiola skrev (2 minutter siden):

Det var gjennom et studie, ja. Å gjengi detaljer fra privatlivet i åpent forum er ikke noe for meg, så der må jeg dessverre skuffe. :P

Det skjønner jeg godt. Ble bare nysgjerrig så måtte bare spørre. Hehe 🙂

Anonymkode: 12f24...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like Utfall
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva her historien bak brukernavnet ditt? Hvordan/hvorfor ble du hetende det du heter?

(Personlig er jeg mest komfortabel som anonym så bruker stort sett bare skrive som det).

Anonymkode: 12f24...f91

Nei var vel mest for å tulle med kommunister og woke folk. Jeg er ikke helt uenig med dem men føler at en må ha litt realisme også når en avgjør politikk. Om noe føles bra og rettferdig her og nå, MEN, leder til samfunnskollaps på lang sikt, så mener jeg en bare må la vær å gjøre det, selv om det føles galt. En må ha litt langtids perspektiv for nasjoner, en kan ikke bare kjøre alt i dass også flykte til nytt land og eksportere de dårlige ideene til nytt land. Det bør være motsatt de gode ideene bør vokse og eksporteres, også bør de dårlige forsvinne. 

Hvis f.eks Venezuela eller andre land har så dårlige ideer at landet kollapser, så bør land med gode ideer dra dit og konvertere dem/overta landene, isteden for at venezuelerne skal dra til Norge, send Norge til Venezuela. Erobring er noe kun "onde" land får lov til i nyere tider, det leder til at alt av ekspansjon skjer hos de onde, mens de gode krymper og bare tar imot flyktninger istedenfor, ofte med de dårlige ideene som ledet til kollapsen i bagasjen med på veien. På kort sikt føles det sikker skikkelig bra, men tenk på de som skal bo på kloden om 100 200 år, hva med dem ? Er som å foreslå våpenhvile mot tyskland, som dagens woke folk nok ville gjort, det ville jo spart liv på kort sikt.... 

 

TL:DR: Lang sikt > kort sikt, for nasjoner, så derfor tuller jeg med kommunister som på sikt dør av sult og spiser av søppeldunker, den korte nytelsen kan da virkelig ikke være verdt det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel er et troll fra er veldig, veldig gammelt engelsk dikt som heter Beowulf. Jeg kjenner det fra en novelle av Neil Gaiman og en film. Jeg identifiserer meg ikke med Grendel- monsteret.

Jeg identifiserer meg med avataren. Jeg har ikke samme uflaks, men ellers er det mye likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Mitt forrige Nick var worrysome plenty, så mistet jeg passordet.

worriesome plenty er stavet feil, og jeg har det fordi jeg bekymrer meg mye. Jeg har lett for å henge meg opp i idiosynkratiske ting og ordsammensetninger så det passer bra sånn også.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg tenkte på universet, og tenkt den ene boken i blålys het stjernestøv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på DOL i sin tid på foreldre- og barneforumet, som så mange andre. Til å begynne med, hadde jeg et nick som bestod av deler av navnet mitt. Så ønsket jeg å være mer anonym, og prøvde først en eller annen variant med «en mor» eller lignende. Jeg husker ikke helt, men det var uansett opptatt. Men «morsan» fikk jeg lov å bruke. Jeg var inspirert av at et godt voksent familiemedlem konsekvent omtalte sin gamle mor som «morsan», hvilket jeg egentlig syntes var litt barnslig og irriterende. Verken han eller moren hans (eller jeg selv for den saks skyld) er svenske eller har noen svenske aner.

Avataren er av mye nyere dato, og er er bilde funnet på nett av perlemor. Tanken er at det følger opp det moderlige temaet i nicket, samtidig som det er inspirert av at perler blir til nærmest på trass. 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt kommer fra helseangst og betyr Is Something Wrong. Det het jeg også på Medhelp da jeg var community leader der. 

Så begynte Kupton å forkorte det til ISW. Så gjorde andre det også, og prøvde også å tagge meg med det navnet. Så da byttet jeg like gjerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært til og fra her i 25 år, helt siden jeg var gravid med minstemann. Vi tre som visste om ham, kalte ham "laban" mens han var en usynlig hemmelighet (som vi ikke visste kjønnet på ennå) i magen min. Svangerskapet virket lite lovende en lang stund, så han var hemmelig lenge.

Kallenavnet hans foreslo jeg for barnefaren og storesøsteren etter at en gynekolog som tok ultralyd på meg, bemerket at "på dette stadiet likner de en seigmann".

Det fantes ikke seigdamer da jeg skulle velge nick, ellers hadde jeg kanskje valgt labine siden jeg er hunkjønn. Senere kom det en annen hit som brukte det nicket, men hun forsvant etter en stund. 

Jeg liker også assosiasjonene til "en skikkelig laban" etc. Dette er medvirkende til at jeg bruker liten forbokstav. Dessuten liker jeg alt som er uavhengig av ekstrataster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Fordi det var noe noen kalte meg en gang. Og syntes det var litt morsomt.

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
UtakknemligDiva skrev (6 minutter siden):

Fordi det var noe noen kalte meg en gang. Og syntes det var litt morsomt.

Hva gjorde du for å få et slikt kallenavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Everybody skrev (4 minutter siden):

Hva gjorde du for å få et slikt kallenavn?

Kallenavn er noe man har hvis flere begynner å bruke navnet, så et kallenavn vil jeg ikke kalle det.

Det var noe noen kalte meg den perioden jeg var på mitt mest depressive og passiv aggressive tilstand. Jeg var utolmodig, og ble sint fordi alt gikk så treigt fremover. En person som kjenner meg og viste om tilstanden min fikk en del meldinger denne tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har alltid elsket påskeliljer, særlig den gamle,  rufsete typen. Så derfor valgte jeg det som nick 🌼🌼🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enkelt egentlig. Jeg er en mann, altså mr og så har jeg to fornavn, som ble xx. Til sammen mrxx:-)

Jeg har for øvrig aldri skrevet anonymt, alltid skrevet med nick (det er jo anonymt i seg selv, men har aldri skrevet noe uten nick)

Endret av mrxx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...