Gå til innhold

Når man som pasient i psykiatrien blir hentet av politiet blir det registrert i systemet til politiet da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet? Tenker da på tenkte og sikkert veldig vanlige situasjonen: Pasient ønsker ikke bli innlagt og helsepersonell velger da å kontakte politi for å bistå. 

Anonymkode: ea55d...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen som vet? Tenker da på tenkte og sikkert veldig vanlige situasjonen: Pasient ønsker ikke bli innlagt og helsepersonell velger da å kontakte politi for å bistå.

Så vidt jeg vet blir det ikke det. Det er en del av politiets rutineoppgaver. Men du kan jo ringe dem og spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle oppdrag de gjør blir jo registrert, men i dette tilfellet vil neppe ditt navn bli nevnt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Politiet er pliktig til å registrere oppdrag de gjør. Men med mindre du gjør ordensforstyrrelse eller er voldelig så blir det ikke registrert som lovbrudd og anmeldt. Det blir kun et rutineoppdrag som registreres under ditt navn. 

Anonymkode: f8b6e...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47

De virker være godt informerte om all tidligere kontakt med politiet. Også saker som ikke omhandler lovbrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Politiet er pliktig til å registrere oppdrag de gjør. Men med mindre du gjør ordensforstyrrelse eller er voldelig så blir det ikke registrert som lovbrudd og anmeldt. Det blir kun et rutineoppdrag som registreres under ditt navn. 

Anonymkode: f8b6e...8f7

Dette er feil hvis det er helse som gir politiet oppdraget. Adressen blir nok mest sannsynlig oppgitt, men ikke navn. Hvis personen selv kontakter politiet, eller andre pga uro, likedan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 timer siden):

Dette er feil hvis det er helse som gir politiet oppdraget. Adressen blir nok mest sannsynlig oppgitt, men ikke navn. Hvis personen selv kontakter politiet, eller andre pga uro, likedan. 

Hva vet du om det? Jeg vet at dette stemmer da jeg har hørt fra politiet si det selv at de ser i loggen at jeg har hatt kontakt med de da og da

Anonymkode: f8b6e...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet logger hvert oppdrag de har på personen. Også helse. Det vet jeg da jeg har blitt fortalt hvor mange oppdrag de har hatt på meg, samt politiet har skrevet bekymringsmelding på meg til kommunelege eller hva det var og da oppgav de antatt oppdrag de har hatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Noen som vet? Tenker da på tenkte og sikkert veldig vanlige situasjonen: Pasient ønsker ikke bli innlagt og helsepersonell velger da å kontakte politi for å bistå. 

Anonymkode: ea55d...84c

Det logges ja.

Anonymkode: 3ca1f...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det skilles i begrepene:

Ja, politiet logger hvem som er involvert i alle oppdrag. Men det er kun politiets arbeidsverktøy.

Om det derimot straffes, og framkommer på "rullebladet" er noe helt annet. Det gjør det neppe med mindre du gjør noe straffbart (f.eks. oppfører deg ekstremt dårlig mot politiet/ordensforstyrrelser, etc)

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kupton svarte meg en gang da jeg lurte på våpenlisens, om jeg kunne få det. Han sa nei. Jeg har ingen dommer, men han mente at politiet som hentet meg ett par ganger da jeg var tvangsinnlagt ville se dette i sine systemer.

Anonymkode: 47c04...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (På 8.1.2024 den 17.35):

Alle oppdrag de gjør blir jo registrert, men i dette tilfellet vil neppe ditt navn bli nevnt. 

Jeg lurer noen ganger når politiet sier at offer eller gjerningsperson er kjenning av politiet.

Jeg har anmeldt tidligere samboer mange ganger, har hatt voldsalarm og tidl sambo har hatt besøksforbud som ble brutt. Mange episoder med politi invollvert.

Er jeg en kjenning av politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ColaZero skrev (3 minutter siden):

Jeg lurer noen ganger når politiet sier at offer eller gjerningsperson er kjenning av politiet.

Jeg har anmeldt tidligere samboer mange ganger, har hatt voldsalarm og tidl sambo har hatt besøksforbud som ble brutt. Mange episoder med politi invollvert.

Er jeg en kjenning av politiet?

offer er uhyre sjelden kjenning av politiet, gjerningsperson derimot er gjerne det.

Anonymkode: 3ca1f...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ColaZero skrev (6 minutter siden):

Jeg lurer noen ganger når politiet sier at offer eller gjerningsperson er kjenning av politiet.

Jeg har anmeldt tidligere samboer mange ganger, har hatt voldsalarm og tidl sambo har hatt besøksforbud som ble brutt. Mange episoder med politi invollvert.

Er jeg en kjenning av politiet?

Nei, du har jo ikke gjort noe galt. Når de blir beskrevet som "kjenninger av politiet" så har man enten gjort flere kriminelle handlinger eller blitt holdt under oppsikt ( pga overtredelser eller risiko for å begå kriminalitet ) og hatt fysisk kontakt med politiet av den grunn. 

Utrolig kjipt å høre om situasjonen din! 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Nei, du har jo ikke gjort noe galt. Når de blir beskrevet som "kjenninger av politiet" så har man enten gjort flere kriminelle handlinger eller blitt holdt under oppsikt ( pga overtredelser eller risiko for å begå kriminalitet ) og hatt fysisk kontakt med politiet av den grunn. 

Utrolig kjipt å høre om situasjonen din! 

Ok, det var i grunnen godt å få et svar på. Lurt på det lenge.

Ja, det var en forferdelig situasjon, men det er lenge siden. Blir helt satt ut og sjokkert når jeg leser om drapene som har blitt begått i det siste. Mennesker har tryglet og bedt om voldsalarm og/eller annen beskyttelse av politiet. Uten særlig hell. Også ender det med drap. Jeg klarer ikke å fatte at det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

offer er uhyre sjelden kjenning av politiet, gjerningsperson derimot er gjerne det.

Anonymkode: 3ca1f...fff

Takk for svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ColaZero skrev (5 minutter siden):

Ok, det var i grunnen godt å få et svar på. Lurt på det lenge.

Ja, det var en forferdelig situasjon, men det er lenge siden. Blir helt satt ut og sjokkert når jeg leser om drapene som har blitt begått i det siste. Mennesker har tryglet og bedt om voldsalarm og/eller annen beskyttelse av politiet. Uten særlig hell. Også ender det med drap. Jeg klarer ikke å fatte at det er mulig.

Jeg har samme erfaring som deg, eller lignende erfaring med eks, voldsalarm, brudd på besøksforbud, innbrudd osv. Og jeg også har kjent på det i disse dager. I mitt tilfelle er mannen nå i fengsel på forvaringsdom, men det er fælt å tenke på hvor mange kvinner som lever i frykt og fare. For ikke å snakke om de fulle krisesentrene. Da jeg var innom der i desember for å få julegave av de (har bodd der) så var tavlen over beboere full og mange av de hadde barn. Trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg har samme erfaring som deg, eller lignende erfaring med eks, voldsalarm, brudd på besøksforbud, innbrudd osv. Og jeg også har kjent på det i disse dager. I mitt tilfelle er mannen nå i fengsel på forvaringsdom, men det er fælt å tenke på hvor mange kvinner som lever i frykt og fare. For ikke å snakke om de fulle krisesentrene. Da jeg var innom der i desember for å få julegave av de (har bodd der) så var tavlen over beboere full og mange av de hadde barn. Trist. 

Ja, det er grusomt! Jeg lurer på om det jeg ble utsatt for den gangen ville blitt tatt like useriøst i dag. Det virker slik. Etter at jeg rømte ble jeg jaget, forfulgt, banket opp, han brøt seg inn i huset og knuste møbler (min sønn på ett år holdt jeg fast inntil meg, men han opplevde det jo). Herregud, det varte i 12 år!! Jada, jeg fikk voldsalarm og han besøksforbud, men politiet rakk ikke fram når jeg trykte på voldsalarmen og at han brøt besøksforbudet bare noterte de. Det endte med AG3 i den ene armen og ammunisjon i den andre. Ingen ble skadet. Han ble heller ikke dømt. Politiet sa det var ord mot ord og ingen vitner.

Lurer på om han ville blitt dømt i dag. Tror søren meg ikke det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ColaZero skrev (12 timer siden):

Ja, det er grusomt! Jeg lurer på om det jeg ble utsatt for den gangen ville blitt tatt like useriøst i dag. Det virker slik. Etter at jeg rømte ble jeg jaget, forfulgt, banket opp, han brøt seg inn i huset og knuste møbler (min sønn på ett år holdt jeg fast inntil meg, men han opplevde det jo). Herregud, det varte i 12 år!! Jada, jeg fikk voldsalarm og han besøksforbud, men politiet rakk ikke fram når jeg trykte på voldsalarmen og at han brøt besøksforbudet bare noterte de. Det endte med AG3 i den ene armen og ammunisjon i den andre. Ingen ble skadet. Han ble heller ikke dømt. Politiet sa det var ord mot ord og ingen vitner.

Lurer på om han ville blitt dømt i dag. Tror søren meg ikke det!

 

Oi, dette var jo helt forferdelig. "Min" ble satt i varetekt og slikt når han fortsatte å bryte besøksforbud så de gjorde jo noe. Må ha vært forferdelig å bli forfulgt så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...