Gå til innhold

praeder - willy syndrom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Gjest syndrom-mor

Typisk at det ikke blir oppdaget før barnet er så stort! I det tempoet barn utredes i Norge - og den uviljen det er mht. å stille diagnoser, er jo barna nesten i konfirmasjonsalderen før diagnosen er stilt.... Nå setter jeg litt på spissen - men barnet mitt har vært til utredninger i snart 3 år, uten å komme nærmere, og Prader Willi har vært en av mulighetene. Uansett hvilken instans det er som utreder, er det vi foreldre som må foreslå, komme med innspill til hva de skal se etter/undersøke.

Det er en veldig god PWS-forening i USA - med enormt mye nyttig informasjon. Jeg hadde stor glede av de kontaktene jeg fikk der mens min datter var under denne mistanken. Ellers er det en del informasjon på den engelske PWS-siten. Det er også en PWS forening i Norge - men

den er veldig anonym og tafatt. Den danske er adskillig mer offensiv og har mer for seg, etter min erfaring.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47749-praeder-willy-syndrom/#findComment-195089
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...