Gå til innhold

Lage omelett uten lokk på stekepanna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, jeg skal innrømme det jeg har aldri i mitt liv laget omelett selv. Men nå fikk jeg veldig lyst på det og tenkte forsøke. Har dermed googlet oppskrift og da oppdaget jeg ett lite problem. Jeg har selvfølgelig en stekepanne, men jeg har ikke noen lokk til den og i alle oppskriftene jeg har lest så står det at man skal bruke lokk? Hva kan jeg gjøre da, noen som vet?

Anonymkode: 5118d...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg bruker alltid lokk. 😂 Du har ikke en kjele med et lokk som også passer til stekepannen da? Synes det var en litt pussig omelett på filmen, det skal jo være ost på en omelett synes jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også alltid lokk, men mora pleide å snu omeletten og brukte aldri lokk.  Var den omeletten på filmen ferdig?  Den så ut som den ikke var stivnet på den ustekte siden 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Om man steker omelett på veldig svak varme etter å ha vispet eggene så trenger man ikke lokk😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Dorthe skrev (16 minutter siden):

Jeg bruker også alltid lokk, men mora pleide å snu omeletten og brukte aldri lokk.  Var den omeletten på filmen ferdig?  Den så ut som den ikke var stivnet på den ustekte siden 🙄

Skal være sånn vel.

Anonymkode: f894a...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Skal være sånn vel.

Anonymkode: f894a...3d0

Nei, jeg har kjøpt mye omelett på kafé og restaurant, men aldri fått den flytende på toppen 😅 eller på midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (7 minutter siden):

Nei, jeg har kjøpt mye omelett på kafé og restaurant, men aldri fått den flytende på toppen 😅 eller på midten.

Det er jo da den er saftig og god!

Anonymkode: f894a...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo da den er saftig og god!

Anonymkode: f894a...3d0

Jeg foretrekker med lokk for da blir den luftig.  Og gjerne med fløte isteden for vann for smakens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (1 minutt siden):

Jeg foretrekker med lokk for da blir den luftig.  Og gjerne med fløte isteden for vann for smakens skyld.

Jeg syntes den blir gummiaktig med lokk.

Anonymkode: f894a...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Du har ikke en kjele med et lokk som også passer til stekepannen da?

Aha. Der sa du noe! Det kan faktisk godt hende att jeg har 🙂

Anonymkode: 5118d...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg varierer om jeg bruker lokk eller om jeg flipper. Hvis du ikke har et lokk du kan bruke, kan du bruke aluminiumsfolie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
morsan skrev (2 minutter siden):

Jeg varierer om jeg bruker lokk eller om jeg flipper. Hvis du ikke har et lokk du kan bruke, kan du bruke aluminiumsfolie. 

Synes du der er noe forskjell på omeletten når du bruker lokk og når du flipper? Så fall hva er forskjellen?

Anonymkode: 5118d...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (6 timer siden):

Jeg foretrekker med lokk for da blir den luftig.  Og gjerne med fløte isteden for vann for smakens skyld.

Jeg lager aldri den typen omelett som på filmen heller da, det skal sies. :) Jeg blander ev. grønnsaker/kjøtt inn i eggemassen og heller det i panna og legger et raust lag med ost oppå. Den blir myyye tykkere og ettersom det er ost oppå så snur jeg den naturlig nok ikke. Det er det som er omelett for meg, det på filmen er en egge-pannekake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Synes du der er noe forskjell på omeletten når du bruker lokk og når du flipper? Så fall hva er forskjellen?

Anonymkode: 5118d...76c

Det blir jo forskjellig, men jeg synes begge deler blir bra. Hver på sitt vis. Flipping velges typisk når jeg lager en mindre porsjon og/eller hvis jeg ikke orker å vente. Hvis jeg da bruker ost, havner den i midten, inni bretten. 

Men dersom det er greit at det tar lengre tid før maten er ferdig, og jeg også lager en større porsjon, gjør jeg oftest som @Lillemus beskriver - har på ost og legger på lokk. 
 

Uansett lokk eller flipp, så har jeg ikke bare én «oppskrift» for omelett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...