Gå til innhold

Lære seg å strikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lærte du deg å strikke?

Originalt lærte jeg meg vel å strikke på barneskolen, vi skulle alle strikke en bamse hver. Så vi lærte da hvordan å legge opp og strikke rett frem (vet ikke helt hva det heter jeg?). Jeg gikk da dessverre ganske så fort lei og det gikk ganske treigt fremover for meg med mange feil og opprekkinger. Så for min del ble denne "bamsen" bare en fot hehe. 

Uansett, senere så har jeg fått øynene opp for strikking når jeg har vært innlagt da det har vært den store hobbyen blant ansatte og pasienter på de ulike psykiatriske avdelingene jeg har vært innlagt som pasient ved. Så jeg tok opp igjen strikking igjen for noen få år siden og bestemte meg da for at jeg skulle strikke en forholdvis enkel genser. Og endte opp med å bestille garn til den i en nydelig sjøgrønn farge. Den ligger fortsatt nederst i ett skap eller skuff ett sted så vidt strikket noen cm på. Jeg har stadig tenkt tanken på å fortsette på å den å få den ferdig utallige ganger med har ikke blitt til at jeg har tatt meg orket å lete etter den en gang.

Men nå så tenker jeg at jeg faktisk skal gjøre alvor av det og faktisk lære meg ordentlig å strikke og faktisk bli ferdig med denne genseren en gang for alle. Men hvor begynner jeg? Min tid som innlagt pasient er over så akkurat der er det ingen hjelp å få. Men kanskje det finnes noe strikke kurs noe sted? Eller kanskje er det like greit å bare lære seg det via youtube hjemme? Noen som vil dele erfaringer?

Anonymkode: d4b36...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...