Gå til innhold

Er det innafor å sove midt på dagen fordi man er utslitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Grunnet det at jeg sliter psykisk så tåler jeg veldig lite og blir derfor lett utslitt. Så løsningen jeg har hatt på det er at jeg sover fra kl 14-16 de dagene jeg føler jeg trenger det. Men hva mener folk om dette egentlig? Er det helt ok eller er det noe man burde unngå? Inkluder gjerne argumenter for hvorfor.

Anonymkode: c7532...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Hvis du klarer å sove på natta så er det greit.

Ja, som oftest har jeg ikke hatt noen problemer med det egentlig. Men det hender av og til, slik som i natt (tydeligvis).

Anonymkode: c7532...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hva mener folk om dette egentlig?

Hvorfor må vi mene noe om det? Ditt liv, dine valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor må vi mene noe om det? Ditt liv, dine valg.

Jeg bare kom til å tenke på hvorvidt det blir sett på som dårlig å sove på dagtid eller om det ikke har så mye å si? Og da ønsker jeg jo gjerne andres erfaringer og innspill i forhold til det?

Anonymkode: c7532...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sover når du vil. Sover når jeg vil hvis jeg kan, men jeg leste et sted at hvis folk fikk spørsmål om de lå og sov sent på morgenen eller dag, så var det ofte folk løy og sa at de ikke sov. Så det er sikkert forbundet med litt skam ( det også ), for det er liksom på dagtid en skal gjøre noe. 

Mange uskrevne regler, men du trenger ikke følge dem. Ikke de skrevne heller hvis du ikke ser poenget 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Mange uskrevne regler, men du trenger ikke følge dem. Ikke de skrevne heller hvis du ikke ser poenget 🙂

Det var ett godt poeng 🙂 I utgangspunktet lurte jeg vel egentlig bare på om der var noen negative side effekter eller andre konsekvenser ved det å sove midt på dagen. Men om det ikke er det så fungerer det jo hittil bra for meg så da kommer jeg sikkert til å fortsette med det.

Anonymkode: c7532...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var ett godt poeng 🙂 I utgangspunktet lurte jeg vel egentlig bare på om der var noen negative side effekter eller andre konsekvenser ved det å sove midt på dagen. Men om det ikke er det så fungerer det jo hittil bra for meg så da kommer jeg sikkert til å fortsette med det.

Anonymkode: c7532...42e

Jeg er litt usukker på om jeg gjør deg nervøs nå men 😀 det eneste er at jeg leste at  FOR mye søvn øker dødelighet, og for lite øker risiko for infeksjoner osv. Men da snakker vi 9 timer pluss hvert døgn antar jeg, og mindre enn 6 timer. Mem du sover vel neppe mer enn 6, 7 timer på natten etter et par timers søvn på dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg er litt usukker på om jeg gjør deg nervøs nå men 😀 det eneste er at jeg leste at  FOR mye søvn øker dødelighet, og for lite øker risiko for infeksjoner osv. Men da snakker vi 9 timer pluss hvert døgn antar jeg, og mindre enn 6 timer. Mem du sover vel neppe mer enn 6, 7 timer på natten etter et par timers søvn på dagen? 

Neida, jeg er nok en av de som lett kan sove i 11 timer og mer på natten. Og det til tross for at jeg også kan sove noen timer på dagtid. Jeg har ikke alltid vært slik da det skal sies, det kom samtidig med at jeg ble psykisk syk. Eller psykisk syk har jeg vel alltid vært men da jeg fikk symptomer på det da.

Anonymkode: c7532...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...