Gå til innhold

Hvor mye er det egentlig mulig å forbedre sangstemmen sin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tenkt tanken mange ganger på det å begynne å synge i kor da jeg har syntes at det virker som en så koselig hobby også får man jo også da møtt andre. Men jeg har ingen sangstemme. Med det mener jeg at jeg kan fysisk å synge men det høres ikke noe bra ut. Men jeg mener å ha hørt at dette kan trenes opp med øving og tid? Men hvor mye er det egentlig mulig å forbedre seg? Er det håp for at jeg kan begynne å synge i kor bare jeg øver meg nok eller burde jeg bare legge fra meg denne tanken en gang for alle?

Anonymkode: 593d5...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker kor jeg også, og sang i kirkekor da jeg var barn. Så sang jeg noen år med en venninne. Og så var vi en del studenter som sang sammen. Jeg har helt vanlig stemme- det er ikke noe spesielt med den. Du kan bruke mange teknikker for stemmebruk, og selv om stemmen ( dessverre ) ikke får bedre klang, så lærer du å synge bedre. Tipper du finner noe om det på nett et sted. 

Alt som kreves av selve syngingen er at du ikke synger falskt. 

Så er det å lære sanger, og litt timing og sånt. Men det er jo dirigenter, så det går fint.

Jeg synger ikke aktivt  lenger, og det er noen år siden. 

Vet andre synger i kor her, så de kan sikkert svare bedre. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Liker kor jeg også, og sang i kirkekor da jeg var barn. Så sang jeg noen år med en venninne. Og så var vi en del studenter som sang sammen. Jeg har helt vanlig stemme- det er ikke noe spesielt med den. Du kan bruke mange teknikker for stemmebruk, og selv om stemmen ( dessverre ) ikke får bedre klang, så lærer du å synge bedre. Tipper du finner noe om det på nett et sted. 

Alt som kreves av selve syngingen er at du ikke synger falskt. 

Så er det å lære sanger, og litt timing og sånt. Men det er jo dirigenter, så det går fint.

Jeg synger ikke aktivt  lenger, og det er noen år siden. 

Vet andre synger i kor her, så de kan sikkert svare bedre. 

Jeg tror nok dessverre jeg synger falskt 😬 Jeg har faktisk sunget i kirkekor jeg også, men da var jeg 5 år så der var jo ingen som kritiserte den stemmen jeg da hadde så klart. Eneste jeg har sunget foran i senere tid er min mor da vi sang sing star da jeg var sånn 10 år kanskje, og hun mente så klart jeg hadde jo så fin stemme men hun har jo ikke så mye peiling egentlig og hvem sier ikke det til sitt barn selv om det ikke stemmer? 

Anonymkode: 593d5...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror nok dessverre jeg synger falskt 😬 Jeg har faktisk sunget i kirkekor jeg også, men da var jeg 5 år så der var jo ingen som kritiserte den stemmen jeg da hadde så klart. Eneste jeg har sunget foran i senere tid er min mor da vi sang sing star da jeg var sånn 10 år kanskje, og hun mente så klart jeg hadde jo så fin stemme men hun har jo ikke så mye peiling egentlig og hvem sier ikke det til sitt barn selv om det ikke stemmer? 

Anonymkode: 593d5...413

Jeg vet ikke om jeg husker feil nå, men det går visst an å lære og ikke synge falskt også. Mener bestemt at en mer erfaren på området sa det. Så ikke mist håpet. 

Så kult at flere har sunget i kirkekor 🙂 jeg syns det var veldig gøy. Og jeg hører ganske mye på gospel . Jeg er ikke kristen da. Musikken gjør meg bare glad om morgenen noen ganger 😀 ellers går det i rock! 

Ja, kor er fint. Håper du får mulighet til å være med i ett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg husker feil nå, men det går visst an å lære og ikke synge falskt også. Mener bestemt at en mer erfaren på området sa det. Så ikke mist håpet. 

Så kult at flere har sunget i kirkekor 🙂 jeg syns det var veldig gøy. Og jeg hører ganske mye på gospel . Jeg er ikke kristen da. Musikken gjør meg bare glad om morgenen noen ganger 😀 ellers går det i rock! 

Ja, kor er fint. Håper du får mulighet til å være med i ett! 

Ja, jeg synes det var veldig kult den gang da og jeg synes også det var veldig gøy. Jeg er heller ikke kristen for øverig, det har jeg aldri vært egentlig. Det hadde nok vært fint å få mulighet til å være med i ett kor ja, jeg tror det hadde hatt mye å si for meg det å kunne få funnet tilhørighet en plass og fått mulighet til å møte en gruppe mennesker fast og bli litt kjent med andre. Er veldig ensom nå for tiden egentlig.

Anonymkode: 593d5...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg synes det var veldig kult den gang da og jeg synes også det var veldig gøy. Jeg er heller ikke kristen for øverig, det har jeg aldri vært egentlig. Det hadde nok vært fint å få mulighet til å være med i ett kor ja, jeg tror det hadde hatt mye å si for meg det å kunne få funnet tilhørighet en plass og fått mulighet til å møte en gruppe mennesker fast og bli litt kjent med andre. Er veldig ensom nå for tiden egentlig.

Anonymkode: 593d5...413

Ja, får håpe det. Tror det er bra miljø når det gjelder kor og slike aktuviteter hvor man må samarbeide og der hver enkelt teller. Dessuten blir man jo happy av å synge 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...