Gå til innhold

Hvor finner du middagsinspirasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er egentlig litt lei av det å måtte finne ut middager skal jeg være ærlig...

Anonymkode: 079dc...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Instagram 

Har blitt helt hekta på Instagram 😂 

#dinnerforone #allinonepot #dinneralone #dinealone #easydinnerforone

#middagforen #middagalene #enkelmiddag #middagstips

Følger også med på mange av de norske matkanalene, som har sånn ukesmenyer. Da finner jeg alltid noe godt! 

Anonymkode: 6ad66...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver å spise lavkarbo (har blitt mer rettet mot rene matvarer etter hvert) og finner mye inspirasjon i blogger, nettsider og fb-sider der. Ellers kan jeg godt låne noen kokebøker på biblioteket og se om jeg finner noe spennende der - blir gjerne til at jeg endrer litt på oppskriftene da, ofte er det ting jeg ikke er så glad i eller ting vi ikke pleier å spise og da prøver jeg å finne noe annet som kan brukes i stedet. :)

I går hadde vi f.eks. stekt laks, lagde saus av stekesjyet ved å ha i litt creme fraiche, salt og pepper og vispe godt sammen, til det hadde vi brokkolimos (kokte en brokkoli i buketter, bruker stilken også), hadde i et par smørklatter, salt og pepper og kjørte med stavmikser. Tok noen rosenkål og delte i 2 + en bit søtpotet som ble delt i mindre biter, kokte det hele mørt, lot det dampe godt av seg og hadde så på salt, pepper og litt olivenolje. Vi spiste rubbel og bit! Og da jeg utpå kvelden spurte mannen om vi skulle ta det samme i dag, bare med kylling i stedet for laks, så fikk jeg et stort glis og:"Ja, gjerne det!" til svar. :) Tok en liten halvtime å lage til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er alene og er lei av å lage mat, blir det Fjordland.  Ellers så titter jeg i fryseren for å se hva vi har og går inn på nett og ser om det er noe spennende der av det jeg har.  I dag ser jeg vi har svinemedaljonger og da blir det det og stekte grønnsaker med en dæsj fløte oppi panna.  Og så har vi poteter ved siden av.

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...