Gå til innhold

Har to katter som sitter og stirrer på meg hele dagen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får jo kjempedårlig samvittighet og føler jo at jeg aviser dem konstant ettersom de hele tiden ser på meg. Jeg spør her fordi jeg rett og slett er usikker på om jeg er egnet til å ha dyr. 

Hvor ofte og hvor lenge om gangen bør jeg leke med dem eller gi oppmerksomhet? Jeg klapper de mange ganger om dagen. De vil heller ikke være ute nå som det er så kaldt. Og de vil ikke leke med lekene hvis jeg ikke er med. 

Anonymkode: 4bf95...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får jo kjempedårlig samvittighet og føler jo at jeg aviser dem konstant ettersom de hele tiden ser på meg. Jeg spør her fordi jeg rett og slett er usikker på om jeg er egnet til å ha dyr. 

Hvor ofte og hvor lenge om gangen bør jeg leke med dem eller gi oppmerksomhet? Jeg klapper de mange ganger om dagen. De vil heller ikke være ute nå som det er så kaldt. Og de vil ikke leke med lekene hvis jeg ikke er med. 

Anonymkode: 4bf95...8c8

De ligger også i sengen min om natta( nå som de ikke er ute)

Anonymkode: 4bf95...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Nei ut ifra det du sier er du egnet til å ha dyr. Du kan jo ikke gi dem oppmerksomhet hele dagen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje de vil fortelle deg noe. Prøv å følg etter de og de hvor de går. Om det er til matskåla eller døra

Anonymkode: b4d52...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katter syns jeg kan være creepy dyr 🙃Men uansett hvilket dyr som sitter og stirrer på deg "hele tiden" så er det jo rimelig stressende 😀 hunder kan også ha sånne tendenser med å ikke ville stoppe en lek eller bare sitte og se forventningsfullt på en. Det maset blir jeg irritert på, men med hund kan du jo.bare be de gå på plass. Jeg tror ikke dette betyr at du ikke egner deg til å ha dyr, men at de faktisk kan være slitsomme med sånt mas  også. Har ikke noen gode råd egentlig, annet enn å få tak i leker de liker å leke med selv. Noe som beveger seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er nysgjerrige og liker å følge med på ting som skjer og det er helt naturlig at de ser på det du holder på med. Det blir et interessant avbrekk for den. Hos meg setter katten seg ofte til og ser på («stirrer») mens jeg gjør ting som fx å brette tøy eller rydde bort varer. Jeg gjør ikke noe spesielt når det skjer, kanskje bare sier hei pus, så fin pus, el lign. koseprat.

Det er ikke så ofte dette skjer, da, som oftest ligger katten og sover, eller hun tar seg en tur ut katteluka (ikke så mye nå i kulda). Jeg har helt klart inntrykk av at katten liker å være i mitt selskap. Når jeg har hjemmekontor, og jeg bytter litt på hvilket rom jeg sitter i, vil hun ofte ligge å sove i det rommet der jeg er. 

I så henseende er hunden og katten like, men forskjellige mht hvor kjappe de er til å flytte på seg  :D Hvis jeg flytter fra rom A til B, vil hunden som sov på rom A flytte etter med én gang. Men katten som sov på rom A vil sove seg ferdig der først, og heller tusle etter til rom B senere, gjerne etter en tur innom matskåla. 

 

https://dyreneshus.no/katten-ofte-misforstatt-av-oss-mennesker/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 timer siden):

Katter syns jeg kan være creepy dyr 🙃Men uansett hvilket dyr som sitter og stirrer på deg "hele tiden" så er det jo rimelig stressende 😀 hunder kan også ha sånne tendenser med å ikke ville stoppe en lek eller bare sitte og se forventningsfullt på en. Det maset blir jeg irritert på, men med hund kan du jo.bare be de gå på plass. Jeg tror ikke dette betyr at du ikke egner deg til å ha dyr, men at de faktisk kan være slitsomme med sånt mas  også. Har ikke noen gode råd egentlig, annet enn å få tak i leker de liker å leke med selv. Noe som beveger seg? 

Takker for svar, ja det er litt maset og litt irriterende, men mest for at jeg d afår dårlig samvittighet. Har hatt flere leker som beveger seg, me de er null interessert 🙃

Anonymkode: 4bf95...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (37 minutter siden):

Katter er nysgjerrige og liker å følge med på ting som skjer og det er helt naturlig at de ser på det du holder på med. Det blir et interessant avbrekk for den. Hos meg setter katten seg ofte til og ser på («stirrer») mens jeg gjør ting som fx å brette tøy eller rydde bort varer. Jeg gjør ikke noe spesielt når det skjer, kanskje bare sier hei pus, så fin pus, el lign. koseprat.

Det er ikke så ofte dette skjer, da, som oftest ligger katten og sover, eller hun tar seg en tur ut katteluka (ikke så mye nå i kulda). Jeg har helt klart inntrykk av at katten liker å være i mitt selskap. Når jeg har hjemmekontor, og jeg bytter litt på hvilket rom jeg sitter i, vil hun ofte ligge å sove i det rommet der jeg er. 

I så henseende er hunden og katten like, men forskjellige mht hvor kjappe de er til å flytte på seg  :D Hvis jeg flytter fra rom A til B, vil hunden som sov på rom A flytte etter med én gang. Men katten som sov på rom A vil sove seg ferdig der først, og heller tusle etter til rom B senere, gjerne etter en tur innom matskåla. 

 

https://dyreneshus.no/katten-ofte-misforstatt-av-oss-mennesker/

Takker for svar. Og nyttig link :) jeg får bare forsette å snakke litt med dem, slik du sier at du gjør når de følger med på deg😊

Anonymkode: 4bf95...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...