Gå til innhold

En tråd om det å ikke ha venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du som ikke har venner, hva gjør du for å best mulig ta vare på deg selv? Og er der noe i livet ditt du føler kan gi en slags liten erstatning for ett vennskap?

Jeg har ikke noen venner og det er veldig sårt for meg egentlig. Jeg har hatt venner tidligere og hadde venner gjennom barne og ungdomsskolen og helt til videregående, etter dette begynte vi å miste kontakten og vi har i dag så og si ingen kontakt dessverre. Jeg har lenge forsøkt å få nye venner på ulike måter men dessverre ikke klart å lykkes. Jeg står på venteliste for å få støttekontakt men det er dessverre veldig stor mangel i kommunen så det blir nok ikke med det første.

Tidligere har jeg hatt oppfølging av psykiatritjenesten i kommunen og det å kunne snakke om dagen min og livet mitt med de ble på mange måter som en slags erstatning for samtaler jeg heller ville hatt med en venninne. Det at jeg jobber gjør jo at jeg får sett folk, men det blir dessverre sjeldent lengre samtaler ut av det da de få som snakker sammen i lunsjen er dårlig på å inkludere. Jeg bruker også sidetmedord.no sin meldingstjeneste ofte der jeg da skriver om dagene mine og tanker og følelser, jeg synes der er en slags liten trøst i det å få ett svar fra noen som "bryr seg".

Anonymkode: bd172...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...