Gå til innhold

Hvor mange dager er det ok å bruke de samme klærne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mange dager er det ok å bruke de samme klærne?
Jeg tenker ikke på det å bruke samme klærne flere dager på rad, men da det å bruke de en dag, og så la de ligge på vent en dag eller to før en bruker de på nytt osv? 

Anonymkode: b4052...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mange dager er det ok å bruke de samme klærne?
Jeg tenker ikke på det å bruke samme klærne flere dager på rad, men da det å bruke de en dag, og så la de ligge på vent en dag eller to før en bruker de på nytt osv? 

Anonymkode: b4052...a4f

Jeg går flere dager med mine klær, skifter undertøy når jeg dusjer. Forstår ikke at folk bare bruker klær en dag, de er jo ikke skitne da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de er rene, pene og luktfrie. Dette vil variere fra plagg til plagg. Selv skifter jeg alt som er innerst (undertøy/trøyer/singletter/sokker/strømpebukser) daglig, mens bluser og skjorter kan brukes et par-tre dager. Bukser kan jeg bruke en uke, tykkgensere og cardigans enda lenger. Ytterjakker renses skjeldent, kun når de er skitne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Kayia skrev (3 minutter siden):

Så lenge de er rene, pene og luktfrie. Dette vil variere fra plagg til plagg. Selv skifter jeg alt som er innerst (undertøy/trøyer/singletter/sokker/strømpebukser) daglig, mens bluser og skjorter kan brukes et par-tre dager. Bukser kan jeg bruke en uke, tykkgensere og cardigans enda lenger. Ytterjakker renses skjeldent, kun når de er skitne. 

Svetter du mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Jeg går flere dager med mine klær, skifter undertøy når jeg dusjer. Forstår ikke at folk bare bruker klær en dag, de er jo ikke skitne da. 

Ja, jeg gav vel litt feil inntrykk i hovedinnlegget mitt. Jeg bruker samme klær flere dager på rad jeg også, men da bare når jeg går hjemme da. Jeg føler ikke at det er sosialt akseptert det å møte opp på skole eller jobb med samme klær flere dager etter hverandre? Skal jeg andre steder enn på butikken flere dager på rad bruker jeg alltid forskjellige klær per dag. Men går jeg hjemme da bruker jeg stort sett bare samme pysj bukse med en genser over. 

Anonymkode: b4052...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg gav vel litt feil inntrykk i hovedinnlegget mitt. Jeg bruker samme klær flere dager på rad jeg også, men da bare når jeg går hjemme da. Jeg føler ikke at det er sosialt akseptert det å møte opp på skole eller jobb med samme klær flere dager etter hverandre? Skal jeg andre steder enn på butikken flere dager på rad bruker jeg alltid forskjellige klær per dag. Men går jeg hjemme da bruker jeg stort sett bare samme pysj bukse med en genser over. 

Anonymkode: b4052...a4f

Ok. Jeg er stort sett inne og svetter ikke mye. Har merket at folk skifter ofte klær, lurer på om de legger de til side? De er jo ikke skitne, ellers får vaskemaskinen kjørt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok. Jeg er stort sett inne og svetter ikke mye. Har merket at folk skifter ofte klær, lurer på om de legger de til side? De er jo ikke skitne, ellers får vaskemaskinen kjørt seg. 

Jeg legger alltid klær som ikke er skitne til sides i alle fall og bruker de flere dager. Det gjør også min mor og far. Så i vår familie er det i alle fall vanlig. Jeg ser ikke for meg at de aller fleste vasker klærne sine etter bare en gangs bruk med mindre der er spesielle grunner for det?

Anonymkode: b4052...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg legger alltid klær som ikke er skitne til sides i alle fall og bruker de flere dager. Det gjør også min mor og far. Så i vår familie er det i alle fall vanlig. Jeg ser ikke for meg at de aller fleste vasker klærne sine etter bare en gangs bruk med mindre der er spesielle grunner for det?

Anonymkode: b4052...a4f

Ja håper det er vanlig, kan jo ikke vaske klær etter en eller to dager. Ja hvis man søler på seg må jo klærne vaskes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ja håper det er vanlig, kan jo ikke vaske klær etter en eller to dager. Ja hvis man søler på seg må jo klærne vaskes. 

Det er jeg enig med deg i. Det er jo lite miljøvennlig og sliter mer på klærne i alle fall, så det mest logiske for meg har alltid vært å bruke de i flere omganger. Men det sagt så går jeg aldri med skittene klær da.

Anonymkode: b4052...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (24 minutter siden):

Svetter du mye? 

Nei. hvorfor spør du? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter truser hver dag, gensere / t-skjorter / topper som er innerst bruker jeg 2 dager før de går til vask, ulltrøyer kan jeg bruke mange ganger, men de ligger luftig mellom vaskene da om de "er i bruk" for å si det sånn. Bukser kan jeg bruke mange ganger, som regel veksler jeg mellom flere bukser og kjoler eller skjørt så det kan gå et par uker fra første til siste bruk og vask. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Kayia skrev (45 minutter siden):

Nei. hvorfor spør du? 

Syns du skiftet så ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (16 minutter siden):

Syns du skiftet så ofte. 

Tror jeg er temmelig nær normalen blant oss som jobber hver dag og har behov for å være ren og luktfri i møte med andre mennesker. Jeg skjønner at behovet er anneredes for dere som er mest hjemme.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Kayia skrev (49 minutter siden):

Tror jeg er temmelig nær normalen blant oss som jobber hver dag og har behov for å være ren og luktfri i møte med andre mennesker. Jeg skjønner at behovet er anneredes for dere som er mest hjemme.

Ok. Ja dere beveger vel dere rundt omkring. Jeg sitter for det meste i ro hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg føler ikke at det er sosialt akseptert det å møte opp på skole eller jobb med samme klær flere dager etter hverandre? 

Både basert på hovedinnlegg og senere, er jeg usikker på om du er mest interessert i _vaskevaner_ eller _påkledningsvaner_. På jobb går jeg aldri med samme topp eller samme kjole to ganger på rad. Men det betyr ikke at plaggene vaskes etter bare én dags bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det er det vel egentlig ingen fasit på. Det er forskjell på hvor mye folk svetter f.eks. Selv skifter jeg om det lukter eller jeg hat fått noen flekker. Eventuelt henger jeg de til side noen dager før jeg bruker de på nytt. Vasking sliter på klær. Ofte kommer man langt med å lufte materialer som ull og silke - særlig nå som det er så kaldt. Steamer er og fint for å freshe opp plagg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...