Gå til innhold

Det å få kjæreste for første gang ikke før i voksen alder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Ja... 

Kjipt at du ikke kan alliere deg med noen! 

Ja, det er ganske kjipt. Ikke bare med tanke på det å ikke ha noen å kunne snakke om dating og kjæreste med, men også alt det man misser ut på når man ikke har venner i livet generelt sett. Men jeg håper på å kanskje finne noen venner også i løpet av året. Det er i alle fall intensjonen min og ett ønske jeg har, så får vi se om jeg lykkes. Jeg er jo redd for det også, å få venner. Jeg er litt håpløs sånn sett.

Anonymkode: d24e1...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du sosial angst eller hva er grunnen til at du mistet eller ikke fikk venner eller kjæreste da du ble syk? 

Anonymkode: dc195...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du sosial angst eller hva er grunnen til at du mistet eller ikke fikk venner eller kjæreste da du ble syk? 

Anonymkode: dc195...95f

Jeg tror ikke jeg sliter nok til at det kan kalles sosial angst? Jeg har i alle fall ikke diagnosen. Men jeg sliter veldig sosialt og er redd for alt mulig i forbindelse med det å inngå vennskap og kjæresteforhold. Grunnen til at jeg mistet de vennene jeg hadde var nok at jeg ble alt for sykdomsfokusert og at jeg ble veldig dårlig på å holde kontakten,  og også at vi også heller ikke lengre bodde i samme by lengre da og vi dermed møttes mye sjeldnere og vi ble bare naturligvis en mindre del av hverandres liv. Og grunnen til at jeg ikke har klart å få nye venner eller få kjæreste bunner nok i det at jeg sliter sosialt og det at jeg er så redd for å åpne opp og gjøre meg selv sårbar overfor andre. 

Anonymkode: d24e1...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke jeg sliter nok til at det kan kalles sosial angst? Jeg har i alle fall ikke diagnosen. Men jeg sliter veldig sosialt og er redd for alt mulig i forbindelse med det å inngå vennskap og kjæresteforhold. Grunnen til at jeg mistet de vennene jeg hadde var nok at jeg ble alt for sykdomsfokusert og at jeg ble veldig dårlig på å holde kontakten,  og også at vi også heller ikke lengre bodde i samme by lengre da og vi dermed møttes mye sjeldnere og vi ble bare naturligvis en mindre del av hverandres liv. Og grunnen til at jeg ikke har klart å få nye venner eller få kjæreste bunner nok i det at jeg sliter sosialt og det at jeg er så redd for å åpne opp og gjøre meg selv sårbar overfor andre. 

Anonymkode: d24e1...227

Det er veldig trist når psykisk sykdom tar ifra en muligheten til å ha et normalt liv skjønner det godt. 

Anonymkode: dc195...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er veldig trist når psykisk sykdom tar ifra en muligheten til å ha et normalt liv skjønner det godt. 

Anonymkode: dc195...95f

Ja, det er trist. Men i mitt tilfelle tror jeg egentlig at jeg hadde slitt like mye i forhold til det med venner og kjæreste hadde jeg vært frisk også. Det hadde sikkert vært lettere hadde jeg ikke slitt psykisk, men jeg hadde nok fortsatt slitt tror jeg.

Anonymkode: d24e1...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er trist. Men i mitt tilfelle tror jeg egentlig at jeg hadde slitt like mye i forhold til det med venner og kjæreste hadde jeg vært frisk også. Det hadde sikkert vært lettere hadde jeg ikke slitt psykisk, men jeg hadde nok fortsatt slitt tror jeg.

Anonymkode: d24e1...227

Hva skulle hindret deg i å få venner og kjæreste dersom du var frisk mener du?

Anonymkode: dc195...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva skulle hindret deg i å få venner og kjæreste dersom du var frisk mener du?

Anonymkode: dc195...95f

Jeg tenker at jeg fortsatt ville vært veldig innadvendt og sjenert og hatt den samme redselen for å åpne opp og for å bli såret da jeg tenker at akkurat det ikke kommer av psykisk lidelse.

Anonymkode: d24e1...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at jeg fortsatt ville vært veldig innadvendt og sjenert og hatt den samme redselen for å åpne opp og for å bli såret da jeg tenker at akkurat det ikke kommer av psykisk lidelse.

Anonymkode: d24e1...227

Er veldig mange innadvendte og sjenerte sjeler i Norge og 95% av de har da venner og hatt noe kjæreste erfaring. Men du må da ha de personlighetstrekkene i en sykelig grad tenker jeg siden det er så hemmende på din livskvalitet. 

Anonymkode: dc195...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er veldig mange innadvendte og sjenerte sjeler i Norge og 95% av de har da venner og hatt noe kjæreste erfaring. Men du må da ha de personlighetstrekkene i en sykelig grad tenker jeg siden det er så hemmende på din livskvalitet. 

Anonymkode: dc195...95f

Jeg har blitt utredet for personlighetsforstyrrelse tidligere og jeg oppfylte da egentlig nok kriterier for å få diagnosen engstelig unnvikende, men jeg fikk ikke  satt diagnosen likevel av en grunn som jeg ikke helt vet (hukommelsen min fra den tiden er dårlig så jeg kan ikke huske hvilken begrunnelse jeg fikk for det). Men jeg har også i ettertid tatt det opp med behandler jeg hadde før, da en annen enn den som utredet meg den gangen, og hun mente da at hun tenkte at jeg ikke hadde noe personlighetsforstyrrelse så jeg vet ikke helt jeg.

Anonymkode: d24e1...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, det at jeg aldri har hatt kjæreste har ingenting å gjøre med det at jeg har villet behandle meg dårlig? Selvfølgelig føler jeg jo at jeg ikke fortjener kjærlighet og det at noen er glad i meg så det har vel spilt en rolle i det, men det har aldri vært noen hovedgrunn.

Anonymkode: d24e1...227

Hvorfor tror du at du ikke fortjener kjærlighet? 

Anonymkode: a3f61...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor tror du at du ikke fortjener kjærlighet? 

Anonymkode: a3f61...c24

Det har vel kanskje mest med selvhatet mitt å gjøre? Tror og tenker jeg selv.

Anonymkode: d24e1...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor forakter du deg selv?

Anonymkode: a3f61...c24

Der er vel ingen spesifikk grunn egentlig. Det er bare en iboende følelse i meg på en måte, ikke så lett å forklare egentlig.

Anonymkode: d24e1...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Der er vel ingen spesifikk grunn egentlig. Det er bare en iboende følelse i meg på en måte, ikke så lett å forklare egentlig.

Anonymkode: d24e1...227

Det er leit at du føler det slik. Håper du kommer ut av den tankegangen og får deg et godt liv, som du også selvfølgelig fortjener å ha. 

Anonymkode: a3f61...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at når man ser etter en partner så må man være forberedt på å bli avvist noen ganger. Det er ikke bare noe man risikerer, men noe man må forvente. Derfor er det heller ikke noe stort nederlag. Belønningen er at du kan finne en som er glad i deg akkurat som du er.

Det med at du er uerfaren er kanskje en stor ting i ditt hode. Jeg tror ikke mange menn har det øverst på lista over krav til en partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Grendel skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker at når man ser etter en partner så må man være forberedt på å bli avvist noen ganger. Det er ikke bare noe man risikerer, men noe man må forvente. Derfor er det heller ikke noe stort nederlag. Belønningen er at du kan finne en som er glad i deg akkurat som du er.

Det med at du er uerfaren er kanskje en stor ting i ditt hode. Jeg tror ikke mange menn har det øverst på lista over krav til en partner. 

Men har kvinner krav til en erfaren mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (9 minutter siden):

Men har kvinner krav til en erfaren mann?

Min første kjæreste hadde ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...