Gå til innhold

Har du fått nye venner etter at du ble voksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så fall hvor møttes dere og hvordan ble dere kjent?

Anonymkode: 39a99...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så fall hvor møttes dere og hvordan ble dere kjent?

Anonymkode: 39a99...527

Har en god venninne jeg faktisk møtte her inne for mange år siden. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg fikk ei ny god venninne for 5 år siden! Hun begynte i koret mitt, og vi fant tonen ( 😄 )med en gang.

Ei annen venninne jobber jeg sammen med. Vi har jobbet sammen i ca ti år, men de siste 3-4 årene har vi kommet nærmere hverandre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Har to venninner som jeg fikk i voksen alder. Har også to gode naboer som jeg har kontakt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Har to venner jeg fikk som voksen, vi traff hverandre når vi var innlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne jeg gikk samme vei som til jobb. Vi tok samme tog til, og gikk to km i samme retning til samme sted hver dag i et par måneder- før vi bare syns vi burde prate sammen. Vi er veldig ulike, men går veldig godt sammen likevel. Har vært venner i noen år nå. Og så ble jeg kjent med ei da jeg begynte på andre studiet som jeg aldri fullførte. Men ble kjent med verdens beste venninne da. Det er jo en trøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har jeg. Man møter på mennesker hele livet (på ulike arenaer), og noen klaffer det mer med enn andre. Bare de aller siste årene har jeg fått gode venner, den siste bare for noen måneder siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (1 minutt siden):

Ja, det har jeg. Man møter på mennesker hele livet (på ulike arenaer), og noen klaffer det mer med enn andre. Bare de aller siste årene har jeg fått gode venner, den siste bare for noen måneder siden. 

Hvordan får det til da? Har du noen helt konkrete tips? Jeg tenker da på det å faktisk bli kjent, og kanskje da spesielt det å ta steget fra å møtes der man møtes fast og til å avtale å møtes privat bare dere to? Spør du bare: "Kunne du tenke deg å gå på kafe en dag denne uken sammen med meg?" eller lignende og det er det liksom? Jeg klarer av en eller annen grunn aldri tørre å ta det steget å spørre om å møtes for jeg føler at relasjonen jeg har til vedkommende aldri kommer til det punktet det jeg føler det ville være naturlig for meg å spørre om du skjønner? Jeg har trist nok aldri møtt på en person jeg føler jeg virkelig klaffer med der vi snakker om alt mulig helt uanstrengt, det blir på en måte litt påtatt og rart og det hender ofte at ingen av oss helt vet hva man skal si videre og slikt. Samtaler flyter liksom ikke av seg selv og ja, det blir bare rart.

Anonymkode: 39a99...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker

Jeg har bare én igjen av mine barne- og ungdomsvenner. Alle de andre har jeg fått i voksen alder. Det ble flere etter at jeg begynte med en ny og mer sosial hobby for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så fall hvor møttes dere og hvordan ble dere kjent?

Anonymkode: 39a99...527

Ja mange. Min aller beste venninne møtte jeg gjennom et styreverv for over 15 år siden, lenge etter jeg ble voksen. Jeg har ellers fått mange nye venner gjennom utdannelse, jobb, fritidsinteresser, gjennom jr eller gjennom venner. Altså venners venner.

De aller fleste i min krets liker kultur, spesielt film, scene og musikk, og er glade i å være sosiale, drikke kaffe/vin, eller oppleve ting i friluft. Det er matglade folk, så vi har delt utallige måltider sammen både innomhus og utomhus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Ja da. Noen exer av kompiser er fremdeles mine venninner. Ei jeg møtte gjennom jobb, en jeg møtte på byen for 5-6 år siden, mennesker gjennom musikk og venner av venner med samme interesser.

Synes det er enklere å finne nye vennskap i voksen alder, man vet hva man ønsker av livet og blir kjent med likesinnede. Gull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Så fall hvor møttes dere og hvordan ble dere kjent?

Anonymkode: 39a99...527

Ja. Møttes på jobb. 

Anonymkode: fe5d0...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har jeg. Senest i vinter. Vi møttest på rehabilitering. Nå går vi tur sammen hver uke. Veldig koselig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de fleste omgås har jeg blitt kjent med som voksen. I alle fall hvis man regner med studietiden. Ingen venner fra barndommen bor i nærheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2024 den 22.39):

Så fall hvor møttes dere og hvordan ble dere kjent?

Anonymkode: 39a99...527

Det har jeg, blitt kjent på litt ulike måter via felles møteplasser.

Jeg har fått flere venner via frivillig arbeid, mange bekjente, venner og noen få veldig gode venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (50 minutter siden):

Ja, de fleste omgås har jeg blitt kjent med som voksen. I alle fall hvis man regner med studietiden. Ingen venner fra barndommen bor i nærheten. 

Men må man bo i nærheten for å være venn? Jeg måtte telle etter nå, på hvor mange av barndomsvennene som var i mitt andre bryllup da jeg var 50 år. Det var 4 jenter som jeg har kjent siden første klasse på barneskolen, i tillegg til 2 gutter og 1 jente som ble venner på ungdomsskolen eller videregående. Av disse 7, er det 3 som fortsatt bor på barndomsstedet, mens resten og jeg selv bor i Oslo-ish. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...