Gå til innhold

Betale med mobilen i stedet for bankkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått ny mobil så jeg har nå muligheten til å kunne betale med den, typ bruke den som ett bankkort. Jeg har ikke satt meg noe nøye inn i hvordan dette fungerer men jeg regner med man bare legger inn informasjon også tapper man baksiden av mobilen som om det skulle vært ett bankkort? Men jeg lurer veldig på før jeg tar i bruk dette hva som er fordelene og ulempene med denne funksjonen? Hva er din erfaring med det? Og dere som har en sånn mobil bruker dere denne funksjonen i det hele tatt eller er det like greit å bare bruke bankkortet som "i gamle dager"?

Anonymkode: 68cf1...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody

Ja man bare tapper mobilen inntil bankterminalen. Jeg bruker det aldri og bruker bare bankkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det. Min hovedbank tilbyr det ikke, men har en gammel konto i annen bank jeg kan bruke til dette. Overfører penger til denne kontoen i mellom, og bruker det mest til diverse småinnkkjøp, som en kaffe og annet småtteri.

 

Fordelen for meg er at jeg ikke trenger å ha med lommebok (liker ikke å ha kort med mobilen), og selvsagt at det er enkelt i bruk. Mobilen er aldri langt unna 🤪.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Jeg bruker nesten bare Apple Pay (betale med mobilen). Er veldig fint når man har glemt kortholder eller lommebok. Det begynte at jeg la det inn for å ha som nødløsning, men nå bruker jeg kun det. Kjempe kjekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare Google Pay, eneste ulempen jeg oppdaget var med et deksel som åpenbart sperret for signalene så jeg måtte da telefonen ut av det for å få betalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar

Apple pay brukes til «alt» her i gården. Har man kort som støtter det, legger man bare kortdetaljene i apple wallet. Ved betaling i terminal aktiverer man funksjonen med to raske trykk på ene sideknappen. Da er det bare å holde mobilen mot terminalen på samme måte som man ville  gjort med et vanlig kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...