Gå til innhold

Jeg har ett slags merkelig ønske om å bli en sånn person som fyker rundt og gjør ting hele tiden, tror dere der er håp for meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ett slags merkelig ønske om å bli en sånn person som fyker rundt og gjør ting hele tiden. Jeg tenker da på det å finne meg ett par hobbyer, gjøre husarbeid, og ellers kanskje bare møte venner på kafe eller ta en tur på kjøpesenteret, trene og gå turer og sånne ting. Per i dag er jeg helt håpløs der jeg stort sett tilbringer tiden hjemme foran tv, pc eller mobil. 

Tror dere der er håp for meg for å klare å endre meg?

Anonymkode: fd8b6...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert håp. Har en venninne som var veldig usosial og hadde lite å gjøre i mange år. Nå må hun sjekke kalenderen hvis venninner vil gjøre en avtale 😀 der går det unna. Jeg tror det startet med at hun begynte å trene og hjelpe folk via en organisasjon. Så bare trillet snøballen derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har ett slags merkelig ønske om å bli en sånn person som fyker rundt og gjør ting hele tiden. Jeg tenker da på det å finne meg ett par hobbyer, gjøre husarbeid, og ellers kanskje bare møte venner på kafe eller ta en tur på kjøpesenteret, trene og gå turer og sånne ting. Per i dag er jeg helt håpløs der jeg stort sett tilbringer tiden hjemme foran tv, pc eller mobil. 

Tror dere der er håp for meg for å klare å endre meg?

Anonymkode: fd8b6...187

Det går nok fint, dersom du har sosiale antenner. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden):

Det går nok fint, dersom du har sosiale antenner. 🙂

Sosiale antenner er ikke nok. Man trenger også ressurser for å kunne leve et så aktivt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (39 minutter siden):

Det er sikkert håp. Har en venninne som var veldig usosial og hadde lite å gjøre i mange år. Nå må hun sjekke kalenderen hvis venninner vil gjøre en avtale 😀 der går det unna. Jeg tror det startet med at hun begynte å trene og hjelpe folk via en organisasjon. Så bare trillet snøballen derfra. 

Så fint å høre om din venninne. Jeg har også planer om å begynne å trene og begynne å jobbe frivillig etter hvert har bare ikke fått tatt steget og gjort noe med tanken ennå. Men jeg tror i alle fall det ville vært veldig bra for meg begge deler egentlig. Kanskje spesielt med tanke på det å komme seg ut av huset, få andre rutiner og inntrykk og møte andre mennesker ikke minst.

Worriesome Plenty 2 skrev (27 minutter siden):

Det går nok fint, dersom du har sosiale antenner. 🙂

Tja, de sosiale antennene mine er nok ikke de beste dessverre. Men hvorfor mener du at det er viktig egentlig?

Everybody skrev (2 minutter siden):

Hvorfor vil du bli en sånn person egentlig?

Det livet jeg har nå kjeder meg enormt og jeg finner det ikke noe givende overhode. Gleder meg til kvelden hver dag så jeg kan legge meg for å sove og gruer meg til å måtte stå opp om morgenen. Tror at jeg hadde fått en opplevelse av at livet gav mening hadde jeg klart å endre meg til å bli "en sånn person" og at jeg endelig fikk litt livsgnist. 

Anonymkode: fd8b6...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Så fint å høre om din venninne. Jeg har også planer om å begynne å trene og begynne å jobbe frivillig etter hvert har bare ikke fått tatt steget og gjort noe med tanken ennå. Men jeg tror i alle fall det ville vært veldig bra for meg begge deler egentlig. Kanskje spesielt med tanke på det å komme seg ut av huset, få andre rutiner og inntrykk og møte andre mennesker ikke minst.

Tja, de sosiale antennene mine er nok ikke de beste dessverre. Men hvorfor mener du at det er viktig egentlig?

Det livet jeg har nå kjeder meg enormt og jeg finner det ikke noe givende overhode. Gleder meg til kvelden hver dag så jeg kan legge meg for å sove og gruer meg til å måtte stå opp om morgenen. Tror at jeg hadde fått en opplevelse av at livet gav mening hadde jeg klart å endre meg til å bli "en sånn person" og at jeg endelig fikk litt livsgnist. 

Anonymkode: fd8b6...187

Jeg personlig synes sosialisering har blitt vanskelig etter jeg fikk dårligere sosiale evner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (12 minutter siden):

Jeg personlig synes sosialisering har blitt vanskelig etter jeg fikk dårligere sosiale evner. 

Hvordan ble det slik ?

Anonymkode: 1217c...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Worriesome Plenty 2 skrev (26 minutter siden):

Jeg personlig synes sosialisering har blitt vanskelig etter jeg fikk dårligere sosiale evner. 

Det kommer av din psykoselidelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Everybody skrev (17 minutter siden):

Det kommer av din psykoselidelse?

Jeg vet ikke, jeg har sjeldent vært et midtpunkt. Jeg går på en egen frekvens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvordan ble det slik ?

Anonymkode: 1217c...0b3

 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvordan ble det slik ?

Anonymkode: 1217c...0b3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (På 14.1.2024 den 15.44):

Så fint å høre om din venninne. Jeg har også planer om å begynne å trene og begynne å jobbe frivillig etter hvert har bare ikke fått tatt steget og gjort noe med tanken ennå. Men jeg tror i alle fall det ville vært veldig bra for meg begge deler egentlig. Kanskje spesielt med tanke på det å komme seg ut av huset, få andre rutiner og inntrykk og møte andre mennesker ikke minst.

Anonymkode: fd8b6...187

Det å være aktiv innen frivillig arbeid, oppleve at en bidrar med noe, betyr noe for andre, er med i et fellesskap, hjelper andre/er noe for andre, har jo bevist at har en god effekt på psykisk helse...

 

Jeg har selv engasjert meg i frivillig arbeid i mange år, med unntak av noen år hvor jeg hadde en liten pause... I noen organisasjoner/frivillig arbeid, blir jeg nesten forferdet over å se hvor mye man straks ønsker seg at en ny person bidrar med. Jeg antar det har å gjøre med at det er få frivillige hender og mye arbeid, og derfor verdsetter man de nye som kommer inn som ønsker å gjøre en innsats.

 

Definer på forhånd hvor mye tid du vil bruke på det frivillige arbeidet - det skal være gøy. Ikke belastende fordi du bruker mer energi enn du har. Ev. kan du trappe forsiktig opp mengden med arbeid etter hvert. Å sette grenser for seg selv er viktig.

 

Frivillig arbeid er med på å gi livet mening og man får et ansvar gjennom arbeidet, og man kan selv avgjøre mengden arbeid. Det er lov å si at "dette blir for mye - jeg må få noen andre til å hjelpe meg". Jeg gjorde det senest i sommer. Det er bedre enn at jobben aldri blir gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...