Gå til innhold

To spørsmål rundt det med dating, å bli kjærester og sex (mulig jeg spør dumt nå men har så og si ingen erfaring)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, skulle gjerne hørt andres erfaringer rundt det med å date...

Jeg har veldig lite erfaring med dating. Med det mener jeg da altså at jeg har vært på en eneste date i hele mitt 30 år lange liv. Vi møttes på kafe en gang og det gikk for så vidt greit, flyten i praten gikk sånn passe og jeg følte vi passet sånn passe sammen, men det ble bare den ene daten selv om vi egentlig hadde planer om å møtes igjen.

1) Når man har begynt å date og avtales å møtes flere ganger når forventer de fleste at man skal ha sex egentlig? Jeg er jo uerfaren så personlig kunne jeg tenke meg å gi det kanskje i alle fall minst en måned eller to der vi har møttes minst en 5-8 ganger før det ble tema? 

2) Er det vanlig å spørre hverandre rett ut om å bli kjærester? Hvor langt ute i prosessen er det vanlig så fall? (Tenker da på hvor lenge man må ha datet før man eventuell spør?).

Anonymkode: 02aae...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du er tøff som treffer folk på café første gang. De datene jeg gikk på, så sørget jeg for opplevelser på en eller annen måte, så vi hadde noe å snakke mer naturlig om. Å sitte stille og "bli kjent" er skrekken min, så du er jo modig i mitt syn. 

Jeg tror ellers at du kan glemme sånne regler. Det er ikke noe must å ha sex hverken på første, andre eller tredje date, og heller ikke på 8.! Noen forventer det sikkert, men akkurat det bør du ikke ta hensyn til. Og det kan faktisk være at du vil før 8.date selv 🙂

Angående både det og ditt andre spørsmål, så kommer sånt veldig lett av seg selv ettersom dere blir kjent. Men nå dater de fleste i minst 6 måneder før de definerer seg som noe mer. Uten at alle må følge det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Jeg opplever ikke datingkulturen nå som noe særlig sunn, så det du beskriver her kan du legge bort i skuffen. Ellers har du satt deg opp for mange skuffelser.

Det er veldig vanlig å kutte ut å svare dersom man ikke føler for det, uansett hvor lenge man har snakket sammen/ datet.

Noen kan henge seg på uansett hvor lenge du ønsker å vente med sex, fordi dating er tidsfordriv. Når de først har fått det de ønsker så spiller det ingen rolle om du har utspilt verdens lengste planleggings-protokoll i hodet. Dessverre.

Det er MANGE andre grunner til at dating i dag ikke er enkelt i det hele tatt.

Min varmeste anbefaling er å ikke ta det så seriøst, gå i det med åpenhet men vel vitende om at det er dette man går til. Velge veldig veldig nøye hvem man ønsker å føre samtaler med, og å etter hvert treffe. Ta seg heller god tid i utvelgelsesprosessen mens man er yngre.

Hjelper heller ikke å være naiv, det er fryktelig mange utspekulerte der ute.

Beklager at jeg er så kynisk, men om du ikke får disse rådene nå så kommer du til å laste bort mye tid.

Du kan også være heldig å treffe på riktig mennesker, da trenger man ikke all den grublingen. Det er i alle fall en god indikator, at ting ikke føles som en fornøyelsespark men veldig svingende følelser og atferd.

Ønsker deg lykke til, og krysser alt jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (3 minutter siden):

Jeg opplever ikke datingkulturen nå som noe særlig sunn, så det du beskriver her kan du legge bort i skuffen. Ellers har du satt deg opp for mange skuffelser.

Det er veldig vanlig å kutte ut å svare dersom man ikke føler for det, uansett hvor lenge man har snakket sammen/ datet.

Noen kan henge seg på uansett hvor lenge du ønsker å vente med sex, fordi dating er tidsfordriv. Når de først har fått det de ønsker så spiller det ingen rolle om du har utspilt verdens lengste planleggings-protokoll i hodet. Dessverre.

Det er MANGE andre grunner til at dating i dag ikke er enkelt i det hele tatt.

Min varmeste anbefaling er å ikke ta det så seriøst, gå i det med åpenhet men vel vitende om at det er dette man går til. Velge veldig veldig nøye hvem man ønsker å føre samtaler med, og å etter hvert treffe. Ta seg heller god tid i utvelgelsesprosessen mens man er yngre.

Hjelper heller ikke å være naiv, det er fryktelig mange utspekulerte der ute.

Beklager at jeg er så kynisk, men om du ikke får disse rådene nå så kommer du til å laste bort mye tid.

Du kan også være heldig å treffe på riktig mennesker, da trenger man ikke all den grublingen. Det er i alle fall en god indikator, at ting ikke føles som en fornøyelsespark men veldig svingende følelser og atferd.

Ønsker deg lykke til, og krysser alt jeg har!

Akkurat det der med å treffe "riktige menneske" tror jeg kommer av at man møter flere mot bedre vitende. Man ser og skjønner på ett nivå at den personen ikke er rette å møte, men så tar man likevel sjansen og/ eller risikoen, for så og etterpå sitte med mange kyniske tanker. Det er ikke så vanskelig å stille noen "kontroll"- spørsmål før en date? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Jeg syns du er tøff som treffer folk på café første gang. De datene jeg gikk på, så sørget jeg for opplevelser på en eller annen måte, så vi hadde noe å snakke mer naturlig om. Å sitte stille og "bli kjent" er skrekken min, så du er jo modig i mitt syn. 

Jeg tror ellers at du kan glemme sånne regler. Det er ikke noe must å ha sex hverken på første, andre eller tredje date, og heller ikke på 8.! Noen forventer det sikkert, men akkurat det bør du ikke ta hensyn til. Og det kan faktisk være at du vil før 8.date selv 🙂

Angående både det og ditt andre spørsmål, så kommer sånt veldig lett av seg selv ettersom dere blir kjent. Men nå dater de fleste i minst 6 måneder før de definerer seg som noe mer. Uten at alle må følge det. 

Hehe. Jeg tenkte vel rett og slett ikke på det at en opplevelse kanskje ville være en bedre form for date. Det å møtes på kafe er jo det "alle" gjør så det var det som falt seg naturlig. Men jo, vi hadde jo noen pinlige stillheter og sånt, så i fremtiden tror jeg nok at jeg heller kommer til å foreslå å gjøre noe aktivt, som det å gå en tur eller noe. Har du noen tips ellers til hvor en kan møtes og hva en kan gjøre? 

Jeg får forsøke å glemme "reglene". Jeg er bare en sånn person som liker å vite på forhånd og liker å ha kontroll hehe. Men hva med det å spørre om å bli kjærester? Er det vanlig eller bare anser man seg selv som det etter en viss tid uten at det egentlig blir ett tema?

Anonymkode: 02aae...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (10 minutter siden):

Jeg opplever ikke datingkulturen nå som noe særlig sunn, så det du beskriver her kan du legge bort i skuffen. Ellers har du satt deg opp for mange skuffelser.

Det er veldig vanlig å kutte ut å svare dersom man ikke føler for det, uansett hvor lenge man har snakket sammen/ datet.

Noen kan henge seg på uansett hvor lenge du ønsker å vente med sex, fordi dating er tidsfordriv. Når de først har fått det de ønsker så spiller det ingen rolle om du har utspilt verdens lengste planleggings-protokoll i hodet. Dessverre.

Det er MANGE andre grunner til at dating i dag ikke er enkelt i det hele tatt.

Min varmeste anbefaling er å ikke ta det så seriøst, gå i det med åpenhet men vel vitende om at det er dette man går til. Velge veldig veldig nøye hvem man ønsker å føre samtaler med, og å etter hvert treffe. Ta seg heller god tid i utvelgelsesprosessen mens man er yngre.

Hjelper heller ikke å være naiv, det er fryktelig mange utspekulerte der ute.

Beklager at jeg er så kynisk, men om du ikke får disse rådene nå så kommer du til å laste bort mye tid.

Du kan også være heldig å treffe på riktig mennesker, da trenger man ikke all den grublingen. Det er i alle fall en god indikator, at ting ikke føles som en fornøyelsespark men veldig svingende følelser og atferd.

Ønsker deg lykke til, og krysser alt jeg har!

Ja, ut i fra det som jeg har lest på kvinneguiden f.eks og andre steder så virker det ikke som bare å bare det å skulle date nå til dags. Må være velig kjipt å oppleve å åpne seg for og tilbringe mye tid sammen med en annen person for så å oppleve at de bare kutter kontakten brått uten noe verken forvarsel eller forklaring. Men har inntrykk av at det dessverre ikke er uvanlig? Jeg får vel bare gjøre mitt beste og gå inn for å være den jeg er så får jeg bare prøve å ta ting som de kommer kanskje.

Setter pris på at du er ærlig.

Takk for det!

Anonymkode: 02aae...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Akkurat det der med å treffe "riktige menneske" tror jeg kommer av at man møter flere mot bedre vitende. Man ser og skjønner på ett nivå at den personen ikke er rette å møte, men så tar man likevel sjansen og/ eller risikoen, for så og etterpå sitte med mange kyniske tanker. Det er ikke så vanskelig å stille noen "kontroll"- spørsmål før en date? 

Dessverre er mange gode på å lyve. Eller kanskje de ikke er så selvbevisste engang at de kan kalle det en løgn. De modifiserer en sannhet for å få treffe mennesker og å date. En kompis av meg datet f.eks. ei i 5 måneder. Hun var skilt og hadde to barn, bodde i en annen by så de var oftest hos han. Jeg ble introdusert flere ganger. 

Viste seg at hun fremdeles var gift, og hadde en familie. Hun ønsket å skille seg. (Måtte sikkert treffe en ny mann først?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, ut i fra det som jeg har lest på kvinneguiden f.eks og andre steder så virker det ikke som bare å bare det å skulle date nå til dags. Må være velig kjipt å oppleve å åpne seg for og tilbringe mye tid sammen med en annen person for så å oppleve at de bare kutter kontakten brått uten noe verken forvarsel eller forklaring. Men har inntrykk av at det dessverre ikke er uvanlig? Jeg får vel bare gjøre mitt beste og gå inn for å være den jeg er så får jeg bare prøve å ta ting som de kommer kanskje.

Setter pris på at du er ærlig.

Takk for det!

Anonymkode: 02aae...a19

Bare hyggelig☺️ Ta vare på deg selv og dine grenser, så går dette nok veldig fint❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Trinity80 skrev (5 minutter siden):

Viste seg at hun fremdeles var gift, og hadde en familie. Hun ønsket å skille seg. (Måtte sikkert treffe en ny mann først?)

Hehe, jeg opplevde noe lignende en gang. Etter at jeg lånte henne boken "The Ethical Slut" av Janet Hardy og Dossie Easton ble det helt stille fra den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Hehe, jeg opplevde noe lignende en gang. Etter at jeg lånte henne boken "The Ethical Slut" av Janet Hardy og Dossie Easton ble det helt stille fra den kanten.

Håper du skjønner hvorfor??🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (22 minutter siden):

Dessverre er mange gode på å lyve. Eller kanskje de ikke er så selvbevisste engang at de kan kalle det en løgn. De modifiserer en sannhet for å få treffe mennesker og å date. En kompis av meg datet f.eks. ei i 5 måneder. Hun var skilt og hadde to barn, bodde i en annen by så de var oftest hos han. Jeg ble introdusert flere ganger. 

Viste seg at hun fremdeles var gift, og hadde en familie. Hun ønsket å skille seg. (Måtte sikkert treffe en ny mann først?)

Javel. Jeg tror faktisk ikke så mange er "gode" på å lyve. De aller fleste vegrer seg veldig for å lyve, spesielt på direkte spørsmål. Til og med som anonyme på nett så vegrer folk seg for det. 

Så jeg tror jeg holder på mitt om at mange møter andre mot bedre vitende. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hehe. Jeg tenkte vel rett og slett ikke på det at en opplevelse kanskje ville være en bedre form for date. Det å møtes på kafe er jo det "alle" gjør så det var det som falt seg naturlig. Men jo, vi hadde jo noen pinlige stillheter og sånt, så i fremtiden tror jeg nok at jeg heller kommer til å foreslå å gjøre noe aktivt, som det å gå en tur eller noe. Har du noen tips ellers til hvor en kan møtes og hva en kan gjøre? 

Jeg får forsøke å glemme "reglene". Jeg er bare en sånn person som liker å vite på forhånd og liker å ha kontroll hehe. Men hva med det å spørre om å bli kjærester? Er det vanlig eller bare anser man seg selv som det etter en viss tid uten at det egentlig blir ett tema?

Anonymkode: 02aae...a19

Jeg har vært på konsert, på gallerier og også på tivoli. Siste er favoritt 😀 men det skal vel litt til å finne et unntatt vår og sommer. Har også bare gått turer. Mye lettere å snakke når en beveger seg. 

Lykke til 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Håper du skjønner hvorfor??🤣🤣🤣

Jeg håper og tror at hun skjønte hvorfor. Jeg ville bare forsikre meg om at kjæresten hennes var uforkvaklet med at vi datet. Og fikk jo svaret på det egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Jeg håper og tror at hun skjønte hvorfor. Jeg ville bare forsikre meg om at kjæresten hennes var uforkvaklet med at vi datet. Og fikk jo svaret på det egentlig.

Hahaha herlig, da skjønner jeg settingen. Gull måte å avsløre noen på. Bøker!!! Det skal jeg ta med meg videre😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

Jeg opplever ikke datingkulturen nå som noe særlig sunn, så det du beskriver her kan du legge bort i skuffen. Ellers har du satt deg opp for mange skuffelser.

Det er veldig vanlig å kutte ut å svare dersom man ikke føler for det, uansett hvor lenge man har snakket sammen/ datet.

Noen kan henge seg på uansett hvor lenge du ønsker å vente med sex, fordi dating er tidsfordriv. Når de først har fått det de ønsker så spiller det ingen rolle om du har utspilt verdens lengste planleggings-protokoll i hodet. Dessverre.

Det er MANGE andre grunner til at dating i dag ikke er enkelt i det hele tatt.

Min varmeste anbefaling er å ikke ta det så seriøst, gå i det med åpenhet men vel vitende om at det er dette man går til. Velge veldig veldig nøye hvem man ønsker å føre samtaler med, og å etter hvert treffe. Ta seg heller god tid i utvelgelsesprosessen mens man er yngre.

Hjelper heller ikke å være naiv, det er fryktelig mange utspekulerte der ute.

Beklager at jeg er så kynisk, men om du ikke får disse rådene nå så kommer du til å laste bort mye tid.

Du kan også være heldig å treffe på riktig mennesker, da trenger man ikke all den grublingen. Det er i alle fall en god indikator, at ting ikke føles som en fornøyelsespark men veldig svingende følelser og atferd.

Ønsker deg lykke til, og krysser alt jeg har!

Hvordan har det blitt slik? Jeg er redd for å bli singel. 

Anonymkode: c4dbd...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, skulle gjerne hørt andres erfaringer rundt det med å date...

Jeg har veldig lite erfaring med dating. Med det mener jeg da altså at jeg har vært på en eneste date i hele mitt 30 år lange liv. Vi møttes på kafe en gang og det gikk for så vidt greit, flyten i praten gikk sånn passe og jeg følte vi passet sånn passe sammen, men det ble bare den ene daten selv om vi egentlig hadde planer om å møtes igjen.

1) Når man har begynt å date og avtales å møtes flere ganger når forventer de fleste at man skal ha sex egentlig? Jeg er jo uerfaren så personlig kunne jeg tenke meg å gi det kanskje i alle fall minst en måned eller to der vi har møttes minst en 5-8 ganger før det ble tema? 

2) Er det vanlig å spørre hverandre rett ut om å bli kjærester? Hvor langt ute i prosessen er det vanlig så fall? (Tenker da på hvor lenge man må ha datet før man eventuell spør?).

Anonymkode: 02aae...a19

Jeg vet svært lite om det du spør om, men kan dele et par, tre tanker.

1. Mange er nok like usikre som deg på hva som er skikk og bruk.

2. De som vet mest om hva som er vanlig på date er de som har hatt minst suksess med å finne en partner.

3. Noen har sikkert sterke meninger om når man skal ha sex (ref pkt 2), men det bestemmer du. Du må nok være tydelig på at du er interessert i et forhold sånn at daten ikke bare opplever det som avvisning og manglende interesse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan har det blitt slik? Jeg er redd for å bli singel. 

Anonymkode: c4dbd...542

Jeg har ikke svaret, men mistenker mobilen og internett for å ha mye med saken å gjøre. Alt blir så upersonlig, valgene blir mange og man kan være så unnvikende som man ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (2 timer siden):

Viste seg at hun fremdeles var gift, og hadde en familie. Hun ønsket å skille seg. (Måtte sikkert treffe en ny mann først?)

😂 Jeg traff på en sånn fyr den tiden jeg datet jeg også! Han fikk rimelig klar beskjed om at så lenge han bodde sammen med kona (!) så var det bare å glemme. Han hadde uansett ikke vært "my cup of tea", men det er jo en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1) Når man har begynt å date og avtales å møtes flere ganger når forventer de fleste at man skal ha sex egentlig? Jeg er jo uerfaren så personlig kunne jeg tenke meg å gi det kanskje i alle fall minst en måned eller to der vi har møttes minst en 5-8 ganger før det ble tema? 

2) Er det vanlig å spørre hverandre rett ut om å bli kjærester? Hvor langt ute i prosessen er det vanlig så fall? (Tenker da på hvor lenge man må ha datet før man eventuell spør?).

1. Ikke tenk så hardt på det, ta det som det kommer og ha sex når du har lyst! Jeg tror at mannen min og jeg hadde sex den andre gangen vi møttes, men det var høyst frivillig fra begge parter. :) Jeg var da 36 år og tenkte at "her er det bare å ta for seg når man har sjansen! Hvem vet når jeg får muligheten igjen?!" 😂

2. På vårt tredje møte, vi var hjemme hos ham, snakket vi litt om dette at vi hadde møttes på nettet og at han hadde skrevet i sin kontaktannonse at han ønsket et uforpliktende forhold, det skrev jo alle den gangen (2005). Jeg husker jeg sa at det ville føles veldig ubehagelig om han skulle fortsette å treffe andre kvinner nå og da svarte han fort at det ikke var aktuelt. Da spurte jeg om jeg nå kunne kalle ham kjæresten min og det kunne jeg. :D Nå har vi vært i lag i over 18,5 år og er lykkelig gift. ❤️ Men det er jo helt individuelt hvor lang tid det går til man definerer seg som et par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...