Gå til innhold

Jeg er psykisk syk og sammen med psykisk syk mann. Hjelp blir så dårlig psykisk av å være med han.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

psykedeliker

Skjønner. Men du kan vel ikke tvinge ham til å tro på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 time siden):

Skjønner. Men du kan vel ikke tvinge ham til å tro på det heller.

Nei jeg har ikke tvunget han å tro heller. Jeg har respektert at han ikke har tro, men syns jeg kan bli respektert med det samme. Jeg tvinger ikke min tro på andre. Folk bestemmer det selv.

Anonymkode: 1dc55...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
psykedeliker skrev (15 timer siden):

Det er ikke tydelig i teksten. Det fremstår som om det er sykepleieren som har sagt dette.

Om du tar deg tid til å lese tråden i sin helhet, ser du at det kommer tydelig frem at det ikke er snakk om en terapirelasjon.

 

Min tanke er at om en ikke vil investere såpass for å ta del i en diskusjon, så la være å delta... Da har en ikke nok bakgrunnsinformasjon i TS sin sak til å gi en god tilbakemelding. Enten om tråden består av 2 eller 7 sider... Om ikke må en opplyse om at en ikke har lest hele tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (15 minutter siden):

Om du tar deg tid til å lese tråden i sin helhet, ser du at det kommer tydelig frem at det ikke er snakk om en terapirelasjon.

 

Min tanke er at om en ikke vil investere såpass for å ta del i en diskusjon, så la være å delta... Da har en ikke nok bakgrunnsinformasjon i TS sin sak til å gi en god tilbakemelding. Enten om tråden består av 2 eller 7 sider... Om ikke må en opplyse om at en ikke har lest hele tråden.

Hva tenker du om min situasjon med han? Jeg blokkerte han pga mye ustabile følelser og sinne og såret. Men snakket rolig med han i går kveld. Jeg sliter med min avhengighets pf, knytter meg lett til andre og blir avhengig av relasjoner. Selv om jeg blir behandlet godt eller dårlig. Spiller liksom ingen rolle så lenge jeg er med noen. Jeg ser jo at dette ikke er sunt og har alltid vært slik i livet mitt siden jeg var tenåring. Er vel derfor jeg har godtatt så mye negativt og vondt med mennesker. Jeg føler meg naiv og et enkelt og lett menneske å bruke. Men hvordan vet jeg om han bruker meg eller er bra for meg? Jeg fikk og snakket om at den voldtekten jeg opplevde i fjor har satt i gang traumer hos meg, som gjør at jeg reagerer slik jeg gjør på enkelte ting. Lurer på om vi kan prate privat sammen Eva Sofie? Altså skrive private mldr til hverandre om dette? Men bare om du orker og ønsker det selvsagt. 

Anonymkode: 1dc55...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei jeg var hos dps i dag og skal få støttebehandling fremover, så det er godt.

Har du og DPS-behandler, ev. sykepleier, utarbeidet en plan for hva du skal gjøre når du opplever å ha det så og så vanskelig? En del kaller det "kriseplan". Personlig, om jeg skulle hatt en slik plan, ville jeg at den skulle hete mestringsplan e.l.

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Han spør ikke noe ang han heller når jeg har fortalt at jeg besøker han. Virker som han har bare fokusert på oss to og ikke noe annet. Nei han har ikke vist respekt for de tingene som er så viktige for meg. Og ja det har såret meg og gjort meg trist. Men så har jeg noen grusomme diagnoser, jeg har og avhengigpersonlighetsforstyrrelse, så jeg blir fort avhengig av andre, for å ikke være alene og føle meg alene. Og jeg forstår at siden jeg har den diagnosen og så er det ekstra vanskelig å kutte bånd, fordi jeg vil ikke være alene og da holder jeg heller ut i alle slags relasjoner selv om det ikke er bra for meg. Det er grusomt å ha det slik, for jeg er mye alene og har et lite nettverk. 

Det var litt derfor jeg spurte hvilke livsbelastninger du har opplevd i oppveksten/tidligere i livet.

 

Du beskriver den som "grusom" - kan du klare å se noe positivt med den også?

 

Hvordan ser du for deg veien din videre nå? Jeg selv pleier å si at det fine med hendelser som ikke går som jeg hadde håpet på, er at jeg kan ta lærdom av de på en eller annen måte - uansett hva det er innen. Hva tenker du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva tenker du om min situasjon med han? Jeg blokkerte han pga mye ustabile følelser og sinne og såret. Men snakket rolig med han i går kveld. Jeg sliter med min avhengighets pf, knytter meg lett til andre og blir avhengig av relasjoner. Selv om jeg blir behandlet godt eller dårlig. Spiller liksom ingen rolle så lenge jeg er med noen. Jeg ser jo at dette ikke er sunt og har alltid vært slik i livet mitt siden jeg var tenåring. Er vel derfor jeg har godtatt så mye negativt og vondt med menneLurer på om vi kan prate privat sammen Eva Sofie? Altså skrive private mldr til hverandre om dette? Men bare om du orker og ønsker det selvsagt. 

Anonymkode: 1dc55...116

Det går bra - skriv en p.m. om du vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
Eva Sofie skrev (1 time siden):

Om du tar deg tid til å lese tråden i sin helhet, ser du at det kommer tydelig frem at det ikke er snakk om en terapirelasjon.

Siden vi skal være pirkete: vil du ha en omfattende teknisk forklaring eller godtar du at misforståelser kan oppstå av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Har du og DPS-behandler, ev. sykepleier, utarbeidet en plan for hva du skal gjøre når du opplever å ha det så og så vanskelig? En del kaller det "kriseplan". Personlig, om jeg skulle hatt en slik plan, ville jeg at den skulle hete mestringsplan e.l.

Det var litt derfor jeg spurte hvilke livsbelastninger du har opplevd i oppveksten/tidligere i livet.

Nei har ingen kriseplan eller mestringsplan av noen. Men skulle nok hatt det. 

Du beskriver den som "grusom" - kan du klare å se noe positivt med den også?

Ja ser noen positive ting med den.

 

Hvordan ser du for deg veien din videre nå? Jeg selv pleier å si at det fine med hendelser som ikke går som jeg hadde håpet på, er at jeg kan ta lærdom av de på en eller annen måte - uansett hva det er innen. Hva tenker du om det?

Jo Jeg har jo tro på fremtiden og vil ikke gi opp. Men har vansker å håndtere følelsene og tankene mine som er vonde.

 

Anonymkode: 1dc55...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 time siden):

Siden vi skal være pirkete: vil du ha en omfattende teknisk forklaring eller godtar du at misforståelser kan oppstå av og til?

Du det er ikke nødvendig å snakke mer om det. Alle kan misforstå av og til. Vi er jo bare mennesker på godt og vondt.

Anonymkode: 1dc55...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...