Gå til innhold

Kyleena spiral, kan ikke kjenne livmorhalstappen eller trådene, er dette normalt?!


Ungdum

Anbefalte innlegg

Hei jeg satt nylig inn kyleena spiralen (19år) og har hørt at man skal kunne kjenne trådene lett har derfor prøvd og kjenne om jeg kan det. Men rekker ingenting. Har ganske små og korte fingre kan dette være grunnen? Eller er det noe galt? Bør man kunne sjekke trådene på spiralen? Satt in spiralen for ca 1 uke siden, og vet man egt ikke skal føre noe inn i kjeden den første uken. Men har hatt veldig lite symptomer og har bekymret meg for om den kan ha falt ut uten at man merker det. Bestemte meg derfor og Google hvordan man kan kjenne livmorhalsen sin og vasket henda grundig og prøvde.. men jeg når ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det skader ikke å bestille seg en lege time for å sjekke dersom du er bekymret. Jeg vet ikke hva som ble gjort hos deg, men da jeg fikk satt inn spiral så sjekket gynekologen med ultralyd etter innsettelse at den satt på plass og mente da at det var velig liten sjanse for at det skulle falle ut da. For det kan jo skje. Jeg mener også på at de faktisk har gått vekk fra det rådet om at man selv kan kjenne etter trådene da ikke alle helt får det til. 

Anonymkode: 139cf...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det skader ikke å bestille seg en lege time for å sjekke dersom du er bekymret. Jeg vet ikke hva som ble gjort hos deg, men da jeg fikk satt inn spiral så sjekket gynekologen med ultralyd etter innsettelse at den satt på plass og mente da at det var velig liten sjanse for at det skulle falle ut da. For det kan jo skje. Jeg mener også på at de faktisk har gått vekk fra det rådet om at man selv kan kjenne etter trådene da ikke alle helt får det til. 

Anonymkode: 139cf...3a6

Takk for svar. Gynekologen min tok ultralyd både før og etter spiralen ble satt inn. Men det er anbefalt og gjøre en sjekk 4-8 uker etter innsettelse. Så får nok spørre helsestasjonen om de gjør det. Men tviler på at de har ultralyd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...