Gå til innhold

Jeg fikk kjeft for at jeg stengte en dusj med mulig t sopp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På et sykehus. En garderobe både pasienter, ansatte og andre bruker. Også en barnehage bruker den. 

Jeg ble så lei meg. Jeg mente det godt. Jeg har ikke hatt arbeidslyst idag, vil bare gråte. 
Hva ville du gjort? 

Anonymkode: d7bab...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva ville du gjort?

Jeg ville ha dokumentert forholdene, gitt beskjed til både administrasjon og brukere, og deretter latt noen andre ta avgjørelsen om evt. stenging. Det finnes spesialfirmaer som kan vurdere soppangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg ble så lei meg. Jeg mente det godt. Jeg har ikke hatt arbeidslyst idag, vil bare gråte.

Anonymkode: d7bab...01b

Husk at det er ikke kritikk av deg som person og personligheten din, men det er handlingen du utførte som ble kritisert. Det er to vidt forskjellige ting.

 

Det har ingenting å gjøre med hvem du er som person, kvalitet med deg som menneske etc. Dette er viktig å ha i bakhodet, særlig om vi lett kan ta til oss kritikk som et "forsvar" på tidligere livshendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner jeg ingenting av.

Er det i jobben din å  ta ansvar og stenge dusjen, eller hva? 

Hva mener du med sopp, og hvor? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (2 timer siden):

På hvilken måte fikk du kjeft? Hva ble sagt og i hvilken sammenheng?

Jeg oppdaget dette en halvtime før arbeidetsdsgens slutt i går. Jeg ringte sjefen, fikk ikke svar, jeg fikk derimot sms fra henne hvor hun spurte om hun kunne ringe meg opp, jeg svarte selvsagt «ja». Så sendte jeg henne bilder av dusjen og skrev at dette var i garderoben og at jeg mistenkte mugg. Jeg fikk ikke tak i henne, og jeg fikk heller ikke svar fra henne (men det er ingen bombe, bare veldig vanllg og noe vi alle sliter med - men det er en annen sak). 

Jeg visste rett og slett  ikke hva jeg skulle gjøre, og jeg visste ikke hvem jeg skulle ringe. Jeg prøvde å spyle det ned, men da kom det en spesiell lukt opp, så jeg sluttet med det og stengte døra. Jeg tenkte at om dette er mugg eller sopp så er det jo trolig helseskadelig, så av hensyn til andres helse valgte jeg å stenge inntil sjefen tok tak i det. 

Jeg hørte Ingenting fra sjefen, så jeg ringte henne igjen i morges og skulle spørre om hun kunne komme og se på det. Da sa hun før jeg rakk å snakke ferdig at hun hadde fått en tlf fra noen som hadde blitt så forbanna for at jeg hadde stengt og at jeg ikke kunne gjøre sånne ting, vi hadde ikkke lov til det sa hun, og hun var skikkelig skarp og «sint» da hun sa det til meg. Så fikk jeg beskjed om å gå og fjerne lappen og låse opp døra (døra var ikke låst, men lot meg jo ikke snakke ferdig).    

Jeg trodde jeg gjorde en god gjerning, men det jeg gjorde var bare galt :( 

Ps. Dette er et bilde jeg tok. Underlaget skal være i en helt annen farge enn dette. 

F56C1343-3FDB-45D7-86CA-607FD67AD3CE.jpeg

Anonymkode: d7bab...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg oppdaget dette en halvtime før arbeidetsdsgens slutt i går. Jeg ringte sjefen, fikk ikke svar, jeg fikk derimot sms fra henne hvor hun spurte om hun kunne ringe meg opp, jeg svarte selvsagt «ja». Så sendte jeg henne bilder av dusjen og skrev at dette var i garderoben og at jeg mistenkte mugg. Jeg fikk ikke tak i henne, og jeg fikk heller ikke svar fra henne (men det er ingen bombe, bare veldig vanllg og noe vi alle sliter med - men det er en annen sak). 

Jeg visste rett og slett  ikke hva jeg skulle gjøre, og jeg visste ikke hvem jeg skulle ringe. Jeg prøvde å spyle det ned, men da kom det en spesiell lukt opp, så jeg sluttet med det og stengte døra. Jeg tenkte at om dette er mugg eller sopp så er det jo trolig helseskadelig, så av hensyn til andres helse valgte jeg å stenge inntil sjefen tok tak i det. 

Jeg hørte Ingenting fra sjefen, så jeg ringte henne igjen i morges og skulle spørre om hun kunne komme og se på det. Da sa hun før jeg rakk å snakke ferdig at hun hadde fått en tlf fra noen som hadde blitt så forbanna for at jeg hadde stengt og at jeg ikke kunne gjøre sånne ting, vi hadde ikkke lov til det sa hun, og hun var skikkelig skarp og «sint» da hun sa det til meg. Så fikk jeg beskjed om å gå og fjerne lappen og låse opp døra (døra var ikke låst, men lot meg jo ikke snakke ferdig).    

Jeg trodde jeg gjorde en god gjerning, men det jeg gjorde var bare galt :( 

Ps. Dette er et bilde jeg tok. Underlaget skal være i en helt annen farge enn dette. 

F56C1343-3FDB-45D7-86CA-607FD67AD3CE.jpeg

Anonymkode: d7bab...01b

Jeg skrev til sjefen i går at jeg stengte dusjen, men fikk ikke svar på det. 

Anonymkode: d7bab...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Underlaget skal være i en helt annen farge enn dette. 

Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

På et sykehus. En garderobe både pasienter, ansatte og andre bruker. Også en barnehage bruker den. 

Jeg ble så lei meg. Jeg mente det godt. Jeg har ikke hatt arbeidslyst idag, vil bare gråte. 
Hva ville du gjort? 

Anonymkode: d7bab...01b

I etterpåklokskapens lys, hva ville du gjort om du oppdaget noe lignende i morgen?

Hvordan tenker du selv at du skal følge opp det som har skjedd?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

På et sykehus. En garderobe både pasienter, ansatte og andre bruker. Også en barnehage bruker den. 

Jeg ble så lei meg. Jeg mente det godt. Jeg har ikke hatt arbeidslyst idag, vil bare gråte. 
Hva ville du gjort? 

Anonymkode: d7bab...01b

Har du myndighet til å beordre stenging av garderoben?

Anonymkode: a0ef1...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du myndighet til å beordre stenging av garderoben?

Anonymkode: a0ef1...78b

Neida, jeg skjønner nå at det jeg gjorde var galt, så jeg avslutter saken. 

Anonymkode: d7bab...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg oppdaget dette en halvtime før arbeidetsdsgens slutt i går. Jeg ringte sjefen, fikk ikke svar, jeg fikk derimot sms fra henne hvor hun spurte om hun kunne ringe meg opp, jeg svarte selvsagt «ja». Så sendte jeg henne bilder av dusjen og skrev at dette var i garderoben og at jeg mistenkte mugg. Jeg fikk ikke tak i henne, og jeg fikk heller ikke svar fra henne (men det er ingen bombe, bare veldig vanllg og noe vi alle sliter med - men det er en annen sak). 

Jeg visste rett og slett  ikke hva jeg skulle gjøre, og jeg visste ikke hvem jeg skulle ringe. Jeg prøvde å spyle det ned, men da kom det en spesiell lukt opp, så jeg sluttet med det og stengte døra. Jeg tenkte at om dette er mugg eller sopp så er det jo trolig helseskadelig, så av hensyn til andres helse valgte jeg å stenge inntil sjefen tok tak i det. 

Jeg hørte Ingenting fra sjefen, så jeg ringte henne igjen i morges og skulle spørre om hun kunne komme og se på det. Da sa hun før jeg rakk å snakke ferdig at hun hadde fått en tlf fra noen som hadde blitt så forbanna for at jeg hadde stengt og at jeg ikke kunne gjøre sånne ting, vi hadde ikkke lov til det sa hun, og hun var skikkelig skarp og «sint» da hun sa det til meg. Så fikk jeg beskjed om å gå og fjerne lappen og låse opp døra (døra var ikke låst, men lot meg jo ikke snakke ferdig).    

Jeg trodde jeg gjorde en god gjerning, men det jeg gjorde var bare galt :( 

Ps. Dette er et bilde jeg tok. Underlaget skal være i en helt annen farge enn dette. 

F56C1343-3FDB-45D7-86CA-607FD67AD3CE.jpeg

Anonymkode: d7bab...01b

Dette var dårlig håndtert av din leder, etter min oppfatning. Hun burde selvfølgelig la deg snakke ut, og hun burde også forklare hvordan hun selv så på situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg visste rett og slett  ikke hva jeg skulle gjøre, og jeg visste ikke hvem jeg skulle ringe. Jeg prøvde å spyle det ned, men da kom det en spesiell lukt opp, så jeg sluttet med det og stengte døra. Jeg tenkte at om dette er mugg eller sopp så er det jo trolig helseskadelig, så av hensyn til andres helse valgte jeg å stenge inntil sjefen tok tak i det. 

Jeg hørte Ingenting fra sjefen, så jeg ringte henne igjen i morges og skulle spørre om hun kunne komme og se på det. Da sa hun før jeg rakk å snakke ferdig at hun hadde fått en tlf fra noen som hadde blitt så forbanna for at jeg hadde stengt og at jeg ikke kunne gjøre sånne ting, vi hadde ikkke lov til det sa hun, og hun var skikkelig skarp og «sint» da hun sa det til meg. Så fikk jeg beskjed om å gå og fjerne lappen og låse opp døra (døra var ikke låst, men lot meg jo ikke snakke ferdig).  

Jeg tenker som @frosken at dette var dårlig håndtert av din leder. En sak er at hun i det minste bør la sine ansatte forklare sin sak ferdig før hun viderebringer anklagelser. En annen sak er at hun kanskje bør ta innover seg at det får konsekvenser at hun stadig er vanskelig å få tak i. Om det er et gjentakende problem, bør man ha en person under henne som kan kontaktes ved akutte hendelser.

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg trodde jeg gjorde en god gjerning, men det jeg gjorde var bare galt :( 

Jeg tenker at det du gjorde var fremdeles med utelukkende gode intensjoner - jeg ser for meg at fra en slik leder vil det trolig blitt andre toner om du senere lar være å stenge tilsvarende og det viser seg å være noe smittsomt/sprer seg lett. Det er bedre å stenge en gang for mye enn en gang for lite.

 

Om det ikke eksisterer, ville jeg be om å få rutiner og mandat/myndighet skriftliggjort. Det høres formaliserende ut, men da har du på ditt rene om du opplever at leder går imot dine råd - jeg antar at du har kompetanse innen ditt område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...