Gå til innhold

Slutte helt å kjøpe godteri men klarer det ikke...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har egentlig bestemt meg for å holde meg helt unna godteri og sukker ellers, men jeg SLITER med å holde meg til denne regelen. Det kan gå greit en dag eller to men så ender jeg opp med å komme hjem fra butikken med godteri likevel. "Det er jo bare å la være å kjøpe" men viljestyrken er elendig. Forsøker gå på butikken mett og med handleliste men likevel feiler jeg gang på gang. Det er som om jeg har blitt helt totalt avhengig.

Noen som har noen råd som kan være til hjelp?

Anonymkode: 4527d...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke tenk at du skal holde deg helt unna, tenk heller at du skal begrense det.

Hvis du nå klarer to dager før du kjøper godteri, så tenk at du får lov til å kjøpe godteri etter tre dager. Når du har klart det en stund og det går greit, så kan du øke til fire dager osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp noe annet du liker, og som du vil se fram til å spise, som erstatning. Noe som ikke er så sunt at det blir kjedelig eller bare som en del av hverdagsmenyen, men noe som er litt "ekstra". Eksempelvis ikke gulrøtter, men usaltede nøtter eller riskaker (i moderate mengder).

Etter hvert - men ikke om bare noen dager - kan du vurdere om du skal innføre lørdagsgodteri. Men du må vurdere hva som passer best for deg. Jeg betrakter godteri som kattemat, og det kjøper jeg ikke, siden jeg ikke har katt. Men det er ikke vanskelig, siden jeg heller ikke har søtsug. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (7 minutter siden):

Ikke tenk at du skal holde deg helt unna, tenk heller at du skal begrense det.

Hvis du nå klarer to dager før du kjøper godteri, så tenk at du får lov til å kjøpe godteri etter tre dager. Når du har klart det en stund og det går greit, så kan du øke til fire dager osv.

Ja, det er nok lurt å bare begrense det i starten også ta det gradvis. Det å bråslutte fungerer tydeligvis ikke for meg uansett så hvorfor fortsette å prøve liksom?

Anonymkode: 4527d...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (7 minutter siden):

Kjøp noe annet du liker, og som du vil se fram til å spise, som erstatning. Noe som ikke er så sunt at det blir kjedelig eller bare som en del av hverdagsmenyen, men noe som er litt "ekstra". Eksempelvis ikke gulrøtter, men usaltede nøtter eller riskaker (i moderate mengder).

Etter hvert - men ikke om bare noen dager - kan du vurdere om du skal innføre lørdagsgodteri. Men du må vurdere hva som passer best for deg. Jeg betrakter godteri som kattemat, og det kjøper jeg ikke, siden jeg ikke har katt. Men det er ikke vanskelig, siden jeg heller ikke har søtsug. 

 

Ja, jeg får prøve finne noe annet jeg kan erstatte det med, fruktsalat med vaniljesaus uten sukker kanskje? 

Anonymkode: 4527d...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...