Gå til innhold

Ha med sekk på matbutikken? Må gå til butikken..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bilen starter ikke så nå må jeg for første gang gå på matbutikken. Det tar ca en halvtime pr vei. Burde man kanskje ta med sekk? Jeg skal jo ikke handle så voldsomt mye. Men har da aldri sett noen med sekk inne på butikkene her jeg bor (sikkert vanlig i storbyene). Ser det rart ut? Hva tenker de ansatte angående tyveri? Og har du hatt med sekk selv før? 

Anonymkode: b4226...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bilen starter ikke så nå må jeg for første gang gå på matbutikken. Det tar ca en halvtime pr vei. Burde man kanskje ta med sekk? Jeg skal jo ikke handle så voldsomt mye. Men har da aldri sett noen med sekk inne på butikkene her jeg bor (sikkert vanlig i storbyene). Ser det rart ut? Hva tenker de ansatte angående tyveri? Og har du hatt med sekk selv før? 

Anonymkode: b4226...c70

Jeg bruker ofte sekk på matbutikken. Veldig mye bedre å bære de tyngste tingene på ryggen enn i poser eller bærenett. Helt vanlig i byen, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bilen starter ikke så nå må jeg for første gang gå på matbutikken. Det tar ca en halvtime pr vei. Burde man kanskje ta med sekk? Jeg skal jo ikke handle så voldsomt mye. Men har da aldri sett noen med sekk inne på butikkene her jeg bor (sikkert vanlig i storbyene). Ser det rart ut? Hva tenker de ansatte angående tyveri? Og har du hatt med sekk selv før? 

Anonymkode: b4226...c70

Bruker veldig ofte sekk på butikken jeg. :) Om jeg går hjemmefra for å handle har jeg alltid med sekk, om jeg stikker innom på vei hjem og kjører bil har jeg med et bærenett fra bilen. Har ikke lagt merke til at noen har sett rart på meg fordi jeg har sekk, jeg tror folk stort sett har mer enn nok med seg selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bilen starter ikke så nå må jeg for første gang gå på matbutikken. Det tar ca en halvtime pr vei. Burde man kanskje ta med sekk? Jeg skal jo ikke handle så voldsomt mye. Men har da aldri sett noen med sekk inne på butikkene her jeg bor (sikkert vanlig i storbyene). Ser det rart ut? Hva tenker de ansatte angående tyveri? Og har du hatt med sekk selv før? 

Anonymkode: b4226...c70

Her i byen går de fleste med sekk når de handler (storby) for å få med seg nok varer. Spesielt i snøhelvete som er nå. Sekk er jo glitrende fordi det er mye enklere å bære enn poser

Anonymkode: 3ffac...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt sekk når jeg er på besøk på mitt barndomssted. Er nok mindre vanlig der, men det er fordi det er mindre vanlig at folk går til og fra butikken, jobb etc. Bilen er lett å bruke, selv om det bare er en kilometer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker også alltid sekk. Også har jeg med en gjenbrukspose i tillegg i tilfelle det skulle vise seg å ikke være plass i den til alt.

Anonymkode: aefe9...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ser det rart ut?

Nei, det er slett ikke uvanlig.

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva tenker de ansatte angående tyveri?

Du legger jo ikke varene rett i sekken, så den ser sikkert (nesten) tom ut. Har man med en full sekk inn i butikken, kan man snakke med en i kassa før man går inn, hvis man vil være helt sikker. Det samme gjelder hvis man har med seg en handlepose med innhold fra en annen butikk og ikke har kvittering. 

Hvis du må innom mer enn én butikk, ber du om kvittering i den første. 

Det mest mistenkelige er hvis man diller masse med (innholdet i) sekken eller andre bære-hjelpemidler inne i butikken mens man handler. Å ha med seg noe å bære i, som man ikke bruker før man har passert kassa, er helt vanlig. 

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og har du hatt med sekk selv før? 

Mange ganger. Ofte i kombinasjon med medbragt pose eller bærenett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De gjør det på bygda også. Han gamle bryn, hadde sekk nårn skulle handle. Jfr Hellbillies.

Anonymkode: 4df09...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 15.15):

Bilen starter ikke så nå må jeg for første gang gå på matbutikken. Det tar ca en halvtime pr vei. Burde man kanskje ta med sekk? Jeg skal jo ikke handle så voldsomt mye. Men har da aldri sett noen med sekk inne på butikkene her jeg bor (sikkert vanlig i storbyene). Ser det rart ut? Hva tenker de ansatte angående tyveri? Og har du hatt med sekk selv før? 

Anonymkode: b4226...c70

Jeg gjetter at dette handler mest om at du vanligvis kjører, og derfor ikke legger merke til at de gående har store vesker og ryggsekker. Det er svært vanlig, og som du selv sier, spesielt i de store byene (fordi vi er et høyere antall som reiser kollektivt, sykler eller går, og må frakte med oss laptops og papirer).

Du kan altså trygt bruke sekk uten å skille deg ut på noe vis, og like lite som du tenker over at vi er mange med skulderveske eller ryggsekk, allerede, like lite vil andre bry seg med at du har sekk. 

Som andre sier, om du ikke vil mistenkes for noe kan du la være å fikle med glidelåsen inne i butikken, ha gjerne sekken på ryggen til du kommer til kassen. Ta vare på kvitteringer fra alle butikker slik at du kan dokumentere at du ikke har puttet noe du ikke har betalt for oppi den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...