Gå til innhold

Dere som sliter her.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Sånn med heavy angst og depresjon fks  

Hvordan tenker dere at det hadde vært å havne på en øde øy? Hva ville dere gjort? Hvordan tror dere at det ville gått helt alene midt ute i havet på en øy? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker du da at man hadde strandet på denne øde øyen uten noe form for kommunikasjon helt alene, måtte finne mat selv og overleve fra dag til dag? Merkelig spørsmål for øvrig, lurer veldig på hvorfor du spør?

Anonymkode: f7c2d...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Kashmir skrev (19 minutter siden):

Sånn med heavy angst og depresjon fks  

Hvordan tenker dere at det hadde vært å havne på en øde øy? Hva ville dere gjort? Hvordan tror dere at det ville gått helt alene midt ute i havet på en øy? 

Ville si at det hadde vært litt som å være i isolasjon. Uansett hvor vakre omgivelser, så er hodet et slitsomt sted å være med angst og depresjon.

Jeg tror at jeg hadde nådd grensen min etter tre dager, og bare lagt ut på svøm✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (15 minutter siden):

Ville si at det hadde vært litt som å være i isolasjon. Uansett hvor vakre omgivelser, så er hodet et slitsomt sted å være med angst og depresjon.

Jeg tror at jeg hadde nådd grensen min etter tre dager, og bare lagt ut på svøm✌️

Lagt ut på svøm? 🙂 den tanken slo ikke meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (3 minutter siden):

Jeg tror jeg hadde dødd temmelig fort😅

Hva mener du? Hvordan? 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody

Jeg hadde definitivt overlevd lenge. Hadde bygget en flåte, dratt på jakt og levd i ett med naturen.

Hadde overlevd lengst av alle på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Hva mener du? Hvordan? 🙃

Jeg er ikke spesielt godt kjent med planter og diverse, så jeg kunne fort endt opp med å spise noe giftig. I tillegg er jeg ekstremt nærsynt, og uten synshjelpemidler så hadde jeg ikke kunnet se mer enn 10 cm foran meg, så sjansen er stor for å kanskje tråkke på noe eller ramle ned i en grop uten å kunne komme meg opp igjen. Samt hudsykdom som gjør at jeg er ekstra utsatt for infeksjoner i de åpne sårene 🫠

Jeg hadde nok prøvd å overleve så godt jeg kunne. Bygge meg en hytte og søke etter mat og vann, men jeg tror ikke jeg hadde taklet ensomheten, selv om jeg er introvert av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (18 minutter siden):

Jeg er ikke spesielt godt kjent med planter og diverse, så jeg kunne fort endt opp med å spise noe giftig. I tillegg er jeg ekstremt nærsynt, og uten synshjelpemidler så hadde jeg ikke kunnet se mer enn 10 cm foran meg, så sjansen er stor for å kanskje tråkke på noe eller ramle ned i en grop uten å kunne komme meg opp igjen. Samt hudsykdom som gjør at jeg er ekstra utsatt for infeksjoner i de åpne sårene 🫠

Jeg hadde nok prøvd å overleve så godt jeg kunne. Bygge meg en hytte og søke etter mat og vann, men jeg tror ikke jeg hadde taklet ensomheten, selv om jeg er introvert av meg. 

Olk. Interessante svar her som jeg ikke har tenkt over. Jeg tester meg selv nå, fordi tanken er...litt angstfylt 🙃 jeg tenker at jeg bare ville funnet vann og snakket med meg selv. Og så satt meg ned og tenkt : javel, her er jeg. Skal jeg legge meg ned å dø eller bevege meg? 

Hva kan man gjøre? 😀 

Vi hadde kanskje oppdaget en ny styrke i oss? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Kashmir skrev (10 minutter siden):

Olk. Interessante svar her som jeg ikke har tenkt over. Jeg tester meg selv nå, fordi tanken er...litt angstfylt 🙃 jeg tenker at jeg bare ville funnet vann og snakket med meg selv. Og så satt meg ned og tenkt : javel, her er jeg. Skal jeg legge meg ned å dø eller bevege meg? 

Hva kan man gjøre? 😀 

Vi hadde kanskje oppdaget en ny styrke i oss? 

Jeg tror nok overlevelsesinstinktet ville slått inn, for det er utrolig hva mennesker har klart å holde ut i de utroligste situasjoner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (Akkurat nå):

Jeg tror nok overlevelsesinstinktet ville slått inn, for det er utrolig hva mennesker har klart å holde ut i de utroligste situasjoner :) 

Det er som jeg tenker! Det kjente jeg meg igjen i. "Gå på" liksom. Det er ikke noe valg. Men måtte finne vann! Livsviktig, og da kan jo panikk ta en sånn at en blir kald innvendig. Men det kunne jo ikke psralysert oss . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riverblue
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tenker du da at man hadde strandet på denne øde øyen uten noe form for kommunikasjon helt alene, måtte finne mat selv og overleve fra dag til dag? Merkelig spørsmål for øvrig, lurer veldig på hvorfor du spør?

Anonymkode: f7c2d...3da

Noen er litt mer nysgjerrige enn andre, og jeg personlig synes det er kjekt med slike spørsmål. Tror ikke vedkommende planlegger å strande på en øde øy akkurat. 

Til spørsmålet: jeg tror jeg ville lagt på svøm ganske rask slik en annen her skriver. Hadde dog hatt med meg noe å flyte på, og om mulig, noe drikkbart. Kanskje jeg hadde blitt veldig kreativ 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riverblue skrev (24 minutter siden):

Noen er litt mer nysgjerrige enn andre, og jeg personlig synes det er kjekt med slike spørsmål. Tror ikke vedkommende planlegger å strande på en øde øy akkurat. 

Til spørsmålet: jeg tror jeg ville lagt på svøm ganske rask slik en annen her skriver. Hadde dog hatt med meg noe å flyte på, og om mulig, noe drikkbart. Kanskje jeg hadde blitt veldig kreativ 😊

Nei jeg planleggere ikke, og jeg gjentar, IKKE å strande på en øde øy! 😂 men hadde jeg hatt godt av det? Hm. Det er spørsmålet.

Interessant med at dere ville svømt! På en måte handlingsmennesker som tar en risiko. Der er ikke jeg 🙃

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riverblue
Kashmir skrev (10 minutter siden):

Nei jeg planleggere ikke, og jeg gjentar, IKKE å strande på en øde øy! 😂 men hadde jeg hatt godt av det? Hm. Det er spørsmålet.

Interessant med at dere ville svømt! På en måte handlingsmennesker som tar en risiko. Der er ikke jeg 🙃

Tviler på at noen hadde hatt godt av det, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riverblue skrev (12 minutter siden):

Tviler på at noen hadde hatt godt av det, hehe

Nja. Jeg tror det da. Å stå helt alene i ingenmannsland og overleve. Hm. Men ikke for evig da. Da blir det for drøyt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
Kashmir skrev (16 timer siden):

Interessant med at dere ville svømt! På en måte handlingsmennesker som tar en risiko. Der er ikke jeg 🙃

Jeg tror at en ting er å sitte trygt inne i egen stue å tenke på det. Noe annet ville være å faktisk stå i en reell situasjon. Angst er en irrasjonell angst. Om en brått hadde stått der, kan det være at den irrasjonelle angsten kunne blitt til hjelp, ev. måtte den ha blitt overstyrt. Hjernen har ikke kapasitet til å holde på med noe så irrasjonelt som å føle på en angst som ikke er der - den må konsentrere seg om å overleve.

 

Mennesker kan få seg til å gjøre nokså mye, når det først står om livet. Om man har vannskrekk, men eneste måte å flukte på er å legge på svøm, legger en som regel på svøm. Vi kan gjøre det helt ekstreme om det står om livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Jeg tror at en ting er å sitte trygt inne i egen stue å tenke på det. Noe annet ville være å faktisk stå i en reell situasjon. Angst er en irrasjonell angst. Om en brått hadde stått der, kan det være at den irrasjonelle angsten kunne blitt til hjelp, ev. måtte den ha blitt overstyrt. Hjernen har ikke kapasitet til å holde på med noe så irrasjonelt som å føle på en angst som ikke er der - den må konsentrere seg om å overleve.

 

Mennesker kan få seg til å gjøre nokså mye, når det først står om livet. Om man har vannskrekk, men eneste måte å flukte på er å legge på svøm, legger en som regel på svøm. Vi kan gjøre det helt ekstreme om det står om livet.

Jah, det er selvfølgelig forskjell.

Jeg tenker på ulike scenarioer iblant om jeg fks leser om noe osv.

Det er nok sannsynlig at jeg hadde overrasket meg selv i en så ekstrem situasjon, men tanken på å legge på svøm har bare ikke slått meg et øyeblikk engang 🙂 jeg tror ikke jeg er så god på å ta risikoer, så det er nok derfor jeg ble litt imponert og også overrasket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
Kashmir skrev (50 minutter siden):

Det er nok sannsynlig at jeg hadde overrasket meg selv i en så ekstrem situasjon, men tanken på å legge på svøm har bare ikke slått meg et øyeblikk engang 🙂 jeg tror ikke jeg er så god på å ta risikoer, så det er nok derfor jeg ble litt imponert og også overrasket. 

Jeg skal innrømme at den tanken slo ikke meg heller, før den ble nevnt. Og i en slik tråd kommer det også frem hvor essensielt det er med alle typer mennesker i en gruppe.

 

Hva skjer f.eks. om en setter en gruppe sammen som kun består av personer som vil fokusere på detaljer, dobbeltsjekke at alt er riktig, ettergå kildene, helst jobbe for seg selv for å kvalitetssikre at arbeidet blir gjort best mulig m.m.? Det er testet ut - gruppen kommer aldri i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...