Gå til innhold

Har begynt å få noen vanskelige følelser ang. min datter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Først, jeg elsker henne over alt på jord. Jeg kunne skrevet et veldig langt innlegg, men prøver å gjøre det kort. Det har seg slik at  hun har begynt å bli veldig eksentrisk og intens jo eldre hun har blitt. Hun er veldig intelligent og kan veldig mye om det meste. Men hun krever eller monopoliserer alle samtaler og kommer stadig med veldig kontroversielelle temaer. Hun kan snakke i det uendelige og tåler ikke at vi foreldre har et annet synspunkt. Hun henviser til vitenskap og fakta om vi ikke er enige. Det ender ofte i krangel da hun ikke stopper når vi sier klart fra om at vi ikke orker å ta den diskusjonen nå. Vi er kanskje slitne eller at det vi vet hvor det ender. Kjenner dessverre at mitt temperament med henne har kommet litt utav kontroll. Jeg får ofte dårlig samvittighet etter en slik diskusjon fordi jeg blir så provosert og sint. Jeg er så inderlig glad i henne, men kjenner at vi er så ulike og at hun trigger et eller annet i meg. Det brister i hjertet mitt når jeg får så negative tanker om henne.

Hun bor hjemme men skal flytte til sommeren. Jeg ønsker av hele mitt hjerte at vi skal ha et nært og godt forhold.( Hun er 22)

Noen med erfaringer? Det ble forresten langt likevel .

Anonymkode: 90b52...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Først, jeg elsker henne over alt på jord. Jeg kunne skrevet et veldig langt innlegg, men prøver å gjøre det kort. Det har seg slik at  hun har begynt å bli veldig eksentrisk og intens jo eldre hun har blitt. Hun er veldig intelligent og kan veldig mye om det meste. Men hun krever eller monopoliserer alle samtaler og kommer stadig med veldig kontroversielelle temaer. Hun kan snakke i det uendelige og tåler ikke at vi foreldre har et annet synspunkt. Hun henviser til vitenskap og fakta om vi ikke er enige. Det ender ofte i krangel da hun ikke stopper når vi sier klart fra om at vi ikke orker å ta den diskusjonen nå. Vi er kanskje slitne eller at det vi vet hvor det ender. Kjenner dessverre at mitt temperament med henne har kommet litt utav kontroll. Jeg får ofte dårlig samvittighet etter en slik diskusjon fordi jeg blir så provosert og sint. Jeg er så inderlig glad i henne, men kjenner at vi er så ulike og at hun trigger et eller annet i meg. Det brister i hjertet mitt når jeg får så negative tanker om henne.

Hun bor hjemme men skal flytte til sommeren. Jeg ønsker av hele mitt hjerte at vi skal ha et nært og godt forhold.( Hun er 22)

Noen med erfaringer? Det ble forresten langt likevel .

Anonymkode: 90b52...6e5

Det kan være at hun trenger å gå litt på trynet. Hun kommer til å møte mange gjennom livet som er noe annet, tenker noe annet enn henne. La henne finne ut av dette selv. Ikke vær så opphengt i dette, snakk heller litt om det å være uenig generelt. 

Anonymkode: b74b5...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan være at hun trenger å gå litt på trynet. Hun kommer til å møte mange gjennom livet som er noe annet, tenker noe annet enn henne. La henne finne ut av dette selv. Ikke vær så opphengt i dette, snakk heller litt om det å være uenig generelt. 

Anonymkode: b74b5...6b8

tillegg: jenta er 22 år. om de ikke er verdensmestere i den alderen så er det noe "feil" med dem ;) snakker av erfaring!

Anonymkode: b74b5...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

tillegg: jenta er 22 år. om de ikke er verdensmestere i den alderen så er det noe "feil" med dem ;) snakker av erfaring!

Anonymkode: b74b5...6b8

Åh men, takk det hjelp😊

Anonymkode: 90b52...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen perioder hvor datter og jeg også har hatt lavere toleranse ovenfor hverandre. Jeg tror det er normalt, og også at det er litt deres måte å løsrive seg på. Iblant kan de være irriterende 😀 og det syns de om oss også. Syns ikke at du skal bekymre deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at dette løser seg når hun flytter ut. Hun er 22 og bor hjemme, så det virker helt naturlig og kanskje litt sunt at det er noen gnisninger nå. 

Anonymkode: 1b47b...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...