Gå til innhold

Ligger menneskehetens fremtid i verdensrommet eller i virtuelle verdener?


jesma

Anbefalte innlegg

Kanskje er det for tidlig for å planlegge å utvikle romøkonomien, eller en virtuell økonomi, til å konkurrere med den fysiske naturøkonomien. Men vi vil etter hvert begynne å kolonisere verdensrommet, forutsatt at vi kan løse problemene med langsiktig helse og reproduksjon i rommet - både i romstasjoner og i baser på asteroider eller måner eller planeter. Det vil ta tid, men til slutt vil vi utvikle et godt hjernedatamaskingrensesnitt, som vil gi folk en realistisk tilstedeværelse i en detaljert virtuell verden, som samhandler både med mennesker og AI.

Hvis du er en langsiktig tenker og investor, kan du begynne å forberede deg på fremtiden. Spesielt med livsforlengelse kan folk leve i hundrevis av år. Mange mennesker vil forhåpentligvis begynne å jobbe i verdensrommet og virtuelle verdener, innen noen få hundre år, og bygge rom- og virtuelle verdensøkonomier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Om man bør investere i romteknologi? Det er godt mulig.

SpaceX har vært en enorm kommersiell suksess. De tjente 9 milliarder $ i fjor og er skyhøyt verdsatt.  Musk er en særing, men har en helt ufattelig gjennomføringskraft og teft. Uansett så er det mye penger i det.

Jeg tror menneskenes fremtid først og fremst er på jorden. Jeg tror at den dagen man virkelig kan drive gruvedrift på asteroider så trenger man ikke å ha mennesker der. Tenk på de avanserte installasjonene, operasjonene og produksjonen vi gjør subsea. Ingen mennesker der nede heller. 

Jeg vil påstå mange lever i en virtuell verden med en virtuell økonomi allerede. Da tenker jeg på gaming og sosiale medier. Det med ekte VR kommer kanskje. Eller kanskje folk er blir nok sugd inn i en mobilskjerm? 

Angående hjerne/ maskin grensesnitt, så har noen laget et system som kan scanne en hjerne i sanntid og skrive ut tankene i tekstform:

https://www.theguardian.com/technology/2023/may/01/ai-makes-non-invasive-mind-reading-possible-by-turning-thoughts-into-text

Det skjer så mye ekstremt at man blir nummen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...