Gå til innhold

Biopsi av livmorhalsen


Glitter

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har tatt biopsi av livmorhalsen og vil fortelle litt? 

Hvorfor måtte dere der? 

Hvor vondt var det? Både bedøvelsen og selve biopsien. 

Skulle ønske jeg kunne fått narkose da jeg synes celleprøve er vondt nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (20 minutter siden):

Er det noen her som har tatt biopsi av livmorhalsen og vil fortelle litt? 

Hvorfor måtte dere der? 

Hvor vondt var det? Både bedøvelsen og selve biopsien. 

Skulle ønske jeg kunne fått narkose da jeg synes celleprøve er vondt nok. 

Jeg har ikke tatt biopsi, men fikk fjernet en polypp på livmorhalsen og da fikk jeg lokalbedøvelse. Jeg tviler på at du får narkos for å ta en biopsi, men du kan jo høre i forkant om det er vanlig å gi lokalbedøvelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke tatt biopsi, men fikk fjernet en polypp på livmorhalsen og da fikk jeg lokalbedøvelse. Jeg tviler på at du får narkos for å ta en biopsi, men du kan jo høre i forkant om det er vanlig å gi lokalbedøvelse?

Det er vanlig med lokalbedøvelse ja. Men på nett står det også at noen får narkose. 

Var lokalbedøvelsen vond? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (23 minutter siden):

Det er vanlig med lokalbedøvelse ja. Men på nett står det også at noen får narkose. 

Var lokalbedøvelsen vond? 

Litt, men ikke så veldig, men man har jo ulike smerteterskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Litt, men ikke så veldig, men man har jo ulike smerteterskler.

Jeg er veldig følsom på livmorhalsen. Synes det var ekstremt smertefullt å få satt ballongkateter da de skulle sette meg i gang med nr 2, og hver gang de sjekket åpning var også veldig vondt. Jeg kommer aldri til å sette inn spiral nettopp av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (40 minutter siden):

Det er vanlig med lokalbedøvelse ja. Men på nett står det også at noen får narkose. 

Var lokalbedøvelsen vond? 

Jeg har tatt biopsi og takket nei til lokalbedøvelse etter å ha spurt litt om hvilke smerter jeg kunne forvente. Jeg syns ikke det var vondt men litt ubehagelig, og det svir litt der de små sårflatene er samme dag. Jeg vil sammenligne det med smerten man får om man river opp et neglebånd på fingeren, dvs ubehagelig men overkommelig. Husk truseinnlegg, jeg blødde litt (ikke mye) samme dag.

Lykke til, dette går fint. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Er det noen her som har tatt biopsi av livmorhalsen og vil fortelle litt? 

Hvorfor måtte dere der? 

Hvor vondt var det? Både bedøvelsen og selve biopsien. 

Skulle ønske jeg kunne fått narkose da jeg synes celleprøve er vondt nok. 

Det var sinnsykt vondt vondeste jeg har opplevd i hele mitt liv. Spurte om morfin så vondt var det. Gynekologen lo og fortsatte. Prosessen kan sikkert føles som å føde uten premie. 

Anonymkode: 3c2c1...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 time siden):

Jeg har tatt biopsi og takket nei til lokalbedøvelse etter å ha spurt litt om hvilke smerter jeg kunne forvente. Jeg syns ikke det var vondt men litt ubehagelig, og det svir litt der de små sårflatene er samme dag. Jeg vil sammenligne det med smerten man får om man river opp et neglebånd på fingeren, dvs ubehagelig men overkommelig. Husk truseinnlegg, jeg blødde litt (ikke mye) samme dag.

Lykke til, dette går fint. 

Hm, ja. Jeg syns til og med spekulemet er vondt..så redd jeg er mer følsom i livmorhalsen enn gjennomsnittlig. 

Takk. 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det var sinnsykt vondt vondeste jeg har opplevd i hele mitt liv. Spurte om morfin så vondt var det. Gynekologen lo og fortsatte. Prosessen kan sikkert føles som å føde uten premie. 

Anonymkode: 3c2c1...610

Virkelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 timer siden):

Det er vanlig med lokalbedøvelse ja. Men på nett står det også at noen får narkose. 

Var lokalbedøvelsen vond? 

Narkose er jo et ganske stort inngrep, ikke uten risiko og med store kostnader i form av at det involverer mye personell og liggetid. Tror det skal ganske mye til at man får det for et lite inngrep eller en prøve, og det er som nevnt heller ikke uten bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Er biopsi av livmorhalsen noe annet enn livmorhalsprøve? Jeg skal ta sistenevnte om et par uker. Har jo gjort det mange ganger. Det er litt vondt, mn ikke voldsomt vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Glitter skrev (3 timer siden):

Det er vanlig med lokalbedøvelse ja. Men på nett står det også at noen får narkose. 

Var lokalbedøvelsen vond? 

Synes ikke lokalbedøvelsen var spesiell vond. Nå greide ikke jeg å slappe av nok, så de dopet meg så ned såpass at det endte med at jeg sovnet. Så jeg husker egentlig lite av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var sinnsykt vondt vondeste jeg har opplevd i hele mitt liv. Spurte om morfin så vondt var det. Gynekologen lo og fortsatte. Prosessen kan sikkert føles som å føde uten premie. 

Anonymkode: 3c2c1...610

Nå overdriver du. Hadde det vørt så vondt så hadde de ikke foretatt slike inngrep uten narkose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Hm, ja. Jeg syns til og med spekulemet er vondt..så redd jeg er mer følsom i livmorhalsen enn gjennomsnittlig. 

Takk. 

Virkelig? 

Jeg følte det var døds vondt

Anonymkode: 3c2c1...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Nå overdriver du. Hadde det vørt så vondt så hadde de ikke foretatt slike inngrep uten narkose.

Jeg følte det. Det var så vondt  at jeg gråt og gråt. 

Anonymkode: 3c2c1...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (13 minutter siden):

Narkose er jo et ganske stort inngrep, ikke uten risiko og med store kostnader i form av at det involverer mye personell og liggetid. Tror det skal ganske mye til at man får det for et lite inngrep eller en prøve, og det er som nevnt heller ikke uten bivirkninger.

Har hatt narkose mange ganger uten problemer så for meg er ikke bivirkninger etter narkose noe jeg tenker på. 

påskelilje skrev (11 minutter siden):

Er biopsi av livmorhalsen noe annet enn livmorhalsprøve? Jeg skal ta sistenevnte om et par uker. Har jo gjort det mange ganger. Det er litt vondt, mn ikke voldsomt vondt.

Livmorhalsprøve er vel bare celleprøve? Det er ikke så vondt. Man tar vel ikke biopsi av livmorhalsen mange ganger. Da han man isåfall pågående kreft eller noe slikt. Biopsi eller vevsprøve tar de når det er funn på celleprøve/hpv som ikke forsvinner. Blanet annet i alle fall. 

emilie321 skrev (8 minutter siden):

Synes ikke lokalbedøvelsen var spesiell vond. Nå greide ikke jeg å slappe av nok, så de dopet meg så ned såpass at det endte med at jeg sovnet. Så jeg husker egentlig lite av det.

Er redd jeg ikke klarer å slappe av. Jeg er svært anspent ved vanlig celleprøve også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Har hatt narkose mange ganger uten problemer så for meg er ikke bivirkninger etter narkose noe jeg tenker på. 

Livmorhalsprøve er vel bare celleprøve? Det er ikke så vondt. Man tar vel ikke biopsi av livmorhalsen mange ganger. Da han man isåfall pågående kreft eller noe slikt. Biopsi eller vevsprøve tar de når det er funn på celleprøve/hpv som ikke forsvinner. Blanet annet i alle fall. 

Er redd jeg ikke klarer å slappe av. Jeg er svært anspent ved vanlig celleprøve også. 

Host når de stikker deg bare pass på at du ikke prumper samtidig for da blir gyn sint. Det vil hjelpe deg. Lykke til ❤️

Anonymkode: 3c2c1...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Host når de stikker deg bare pass på at du ikke prumper samtidig for da blir gyn sint. Det vil hjelpe deg. Lykke til ❤️

Anonymkode: 3c2c1...610

Du høres ikke seriøs ut. 

Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Ekstra skrev (22 minutter siden):

Narkose er jo et ganske stort inngrep, ikke uten risiko og med store kostnader i form av at det involverer mye personell og liggetid. Tror det skal ganske mye til at man får det for et lite inngrep eller en prøve, og det er som nevnt heller ikke uten bivirkninger.

Jeg hadde heller ikke gått for narkose i dette tilfellet @Glitter. God smertelindring og beroligende ja, men ikke narkose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 minutter siden):

Du høres ikke seriøs ut. 

Takk. 

Jeg har også fått tipset om å hoste, så det er ikke bare tull 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde heller ikke gått for narkose i dette tilfellet @Glitter. God smertelindring og beroligende ja, men ikke narkose. 

De sa man skal ta ibix og paracet på forhånd, men jeg kan ikke ta Ibux eller andre NSAIDS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...