Gå til innhold

Hjerteskole.... Noen med erfaring?


emilie321

Anbefalte innlegg

emilie321

Har blitt anbefalt å gå på hjerteskole, men vet svært lite om dette. Har dårlig kapasitet, men forventer at dette skal bli bedre etter neste inngrep.  Kommer uansett ikke til å greie fulle dager, men det tar de vel høyde for?  Noen her som vet mer om dette? Hadde vært kjekt å fått vite mer om hva som egentlig skjer der. Uansett så kan jeg tidligst begynne der i slutten av februar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var med på 12 ukers rehabilitersintrening på Hjertelaget etter hjerteoperasjon, men høres ut som om Hjerteskole er litt annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt individuelt ut fra hvor du er, men formålet er å forebygge ny hjertesykdom og da i hovedsak kransåresykdom.

Jeg tror det er et tverrfaglig opplegg med fysioterapeuter (for trening) og ernæringsfysiologer (for kosthold). Fokus blir vel blant annet å senke risikofaktorer som blodtrykk og kolesterol. Faren min deltok på det etter bypassoperasjon og trente seg fint opp. Like bra gikk det ikke med vektreduksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Vhanja skrev (21 minutter siden):

Jeg var med på 12 ukers rehabilitersintrening på Hjertelaget etter hjerteoperasjon, men høres ut som om Hjerteskole er litt annerledes?

Tror dette er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
ISW skrev (2 timer siden):

Det er nok litt individuelt ut fra hvor du er, men formålet er å forebygge ny hjertesykdom og da i hovedsak kransåresykdom.

Jeg tror det er et tverrfaglig opplegg med fysioterapeuter (for trening) og ernæringsfysiologer (for kosthold). Fokus blir vel blant annet å senke risikofaktorer som blodtrykk og kolesterol. Faren min deltok på det etter bypassoperasjon og trente seg fint opp. Like bra gikk det ikke med vektreduksjonen.

Ja, det er noe sånt. Har vært inne å lest litt på "mitt" sykehus. Noe av det jeg lurer på, er hvor lange dager det er og hva de egentlig forventer at en skal greie å være med på.   Jobber allerede med å få til en vektreduksjon og har gått ned ca 10-11kg siden april, men har dessverre mye igjen.  Men greier vel å bli mer aktiv når neste inngrep er ferdig og det vil gjøre en vektreduksjon litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært ulike erfaringer. En venn gikk på en meget bra hjerteskole. En venninne gikk på en elendig hjerteskole  som stort sett besto av at en hjertesyk person til minste detalj fortale om hele sin sykehistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321
kupton skrev (41 minutter siden):

Svært ulike erfaringer. En venn gikk på en meget bra hjerteskole. En venninne gikk på en elendig hjerteskole  som stort sett besto av at en hjertesyk person til minste detalj fortale om hele sin sykehistorie.

Satser på at den hjerteskolen jeg tilhører, er en bra en. Det å høre andres sykehistorier er ikke så interessant i dette øyemed. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...