Gå til innhold

Lav i blodsukker = hissig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg er lav i blodsukker blir jg en annen enn den jeg vil være noe som ofte medfører at jeg blir sint på dem som står meg nærmest. Kan forekomme ikke- ord. Etterpå angrer jeg..Hvordan blir jeg et bedre menneske? 

Anonymkode: 5c6d1...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når jeg er lav i blodsukker blir jg en annen enn den jeg vil være noe som ofte medfører at jeg blir sint på dem som står meg nærmest. Kan forekomme ikke- ord. Etterpå angrer jeg..Hvordan blir jeg et bedre menneske? 

Anonymkode: 5c6d1...0a8

Lurt å spise litt FØR du blir sulten. Jeg kan også bli skikkelig hissig dersom det er lenge siden jeg har spist. Sist for 2-3 uker siden, da eksploderte jeg for en liten filleting mannen hadde gjort eller sagt 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lavt blodsukker blir man ikke hissig av. Sult derimot. Var sammen med ei som hadde diabetes 1 og hun var en hissigpropp fordi hu alltid gikk med for høyt blodsukker. Kanskje vite betydningen av ett ord før man bruker det?

Anonymkode: bdb41...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lavt blodsukker blir man ikke hissig av. Sult derimot. Var sammen med ei som hadde diabetes 1 og hun var en hissigpropp fordi hu alltid gikk med for høyt blodsukker. Kanskje vite betydningen av ett ord før man bruker det?

Anonymkode: bdb41...86e

Her er det nok du som er på villspor. Det er en kjent sak at lavt blodsukker kan gjøre folk mer irritable og sinte. 

Anonymkode: bf966...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når jeg er lav i blodsukker blir jg en annen enn den jeg vil være noe som ofte medfører at jeg blir sint på dem som står meg nærmest. Kan forekomme ikke- ord. Etterpå angrer jeg..Hvordan blir jeg et bedre menneske? 

Anonymkode: 5c6d1...0a8

Spis mat som holder blodsukkeret ditt mer stabilt. :) Dropp raske karbohydrater og sørg for å få en god og naturlig proteinkilde og fettkilde ved hvert måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke for ingenting at man har laget uttrykket «hangry», satt sammen av hungry og angry. 😁 Trikset er som flere har vært inne på å komme dette i forkjøpet ved å spise noe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du blir hangry og det er helt normalt.

Anonymkode: 64456...fe9

Den kom mens jeg satt og skrev om samme uttrykk 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (2 minutter siden):

Det er ikke for ingenting at man har laget uttrykket «hangry», satt sammen av hungry og angry. 😁 Trikset er som flere har vært inne på å komme dette i forkjøpet ved å spise noe 

Det er lettere sagt enn gjort. Jeg blir gjerne akutt sulten der og da..

Anonymkode: 5c6d1...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Spis mat som holder blodsukkeret ditt mer stabilt. :) Dropp raske karbohydrater og sørg for å få en god og naturlig proteinkilde og fettkilde ved hvert måltid.

Kan du være mer spesifikt på hvilke mat dette inneholder? 

Anonymkode: 5c6d1...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Kan du være mer spesifikt på hvilke mat dette inneholder? 

Anonymkode: 5c6d1...0a8

Vanlig mat. :) Gode proteinkilder er f.eks. linser, bønner, kikerter, fisk, kylling, kjøtt, egg... Fettkilder kan være f.eks. meierismør, bremykt, olivenolje, avokado, kokosmelk. Raske karbohydrater som du bør begrense kraftig er ris, pasta, poteter, brød (selv grovt brød til brutt ned til sukker i tarmen, men det er dog bedre enn loff, selv spiser jeg en del havregryn og Wasa Husman), sjokolade, kaker, søtsaker, potetgull o.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er lettere sagt enn gjort. Jeg blir gjerne akutt sulten der og da..

Anonymkode: 5c6d1...0a8

Forhåpentligvis blir du ikke så akutt sulten hvis du følger tipsene i tråden her, men du kan jo vurdere å ha i lomma/veska/sekken müslibar/mellombar el lign som «krisemat»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...