Gå til innhold

Hvordan fungerer vestens idealer, i spillteori ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vesten har mange idealer som høres gode ut på overflaten, men i møte med en ond verden, klarer de gode prinsippene å vinne over De Onde, mener du ?

Og hvis de gode, taper om de er de gode, bør de onde bli mer onde ?

Anonymkode: 0b181...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fungerer sånn middels. USA er og blir den store vinneren.

Europa satser mye på å være fyrtårn og inngå ensidige, luftige avtaler som at Norge skal kutte 55% i klimagassutslipp innen 6 år. Det ville vært bedre å kutte 5% mot at Kina gjorde det samme. Nedstengning av kjernekraft. Ensidige forbud mot våpen som viser seg å være avgjørende i Ukraina.

Alt nytt som virkelig betyr noe av teknologi kommer fra USA. Hvorfor kunne ikke OpenAI komme fra Europa? Jeg kan ikke forestille meg at det skulle skjedd. Mentaliteten er ikke der.

EUs store stolthet er et lovverk som regulerer AI. Jeg mener oppriktig at det er bra, men også veldig typisk.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Som franskmennene sier: Ja, det fungerer i praksis, men fungerer det i teorien? Amerikanerne er handlekraftige, det skal de ha. Leonardo da Vinci lagde tegninger av flymaskiner, skrev at de garantert ville virke, men brydde seg aldri med å faktisk teste dem. Wright-brødrene festa noen vinger til en sykkel og tok av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (44 minutter siden):

Som franskmennene sier: Ja, det fungerer i praksis, men fungerer det i teorien?

😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Grendel skrev (9 timer siden):

Det fungerer sånn middels. USA er og blir den store vinneren.

Europa satser mye på å være fyrtårn og inngå ensidige, luftige avtaler som at Norge skal kutte 55% i klimagassutslipp innen 6 år. Det ville vært bedre å kutte 5% mot at Kina gjorde det samme. Nedstengning av kjernekraft. Ensidige forbud mot våpen som viser seg å være avgjørende i Ukraina.

Alt nytt som virkelig betyr noe av teknologi kommer fra USA. Hvorfor kunne ikke OpenAI komme fra Europa? Jeg kan ikke forestille meg at det skulle skjedd. Mentaliteten er ikke der.

EUs store stolthet er et lovverk som regulerer AI. Jeg mener oppriktig at det er bra, men også veldig typisk.

For å oppklare, og skjønner at det kan være utrofrende mtp forumreglene og sånn, men

Mener du at vesten bør fortsette å ta "the high road", eller mener du at de bør synke ned på "de ondes" nivå, slik at de onde ikke favoriseres mtp hvem som skal dominere jordkloden i fremtiden?

Hvis å gjøre det rette, betyr selvutslettelse for Vesten, og at de onde overtar kloden, er det da egentlig snillt å være 100% snill ?

Anonymkode: 0b181...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

For å oppklare, og skjønner at det kan være utrofrende mtp forumreglene og sånn, men

Mener du at vesten bør fortsette å ta "the high road", eller mener du at de bør synke ned på "de ondes" nivå, slik at de onde ikke favoriseres mtp hvem som skal dominere jordkloden i fremtiden?

Hvis å gjøre det rette, betyr selvutslettelse for Vesten, og at de onde overtar kloden, er det da egentlig snillt å være 100% snill ?

Anonymkode: 0b181...829

Jeg tenkte det var ganske klart. Jeg synes vesten (særlig EU) bør senke seg ned og bli et hakk mindre "snille". Satse mindre på å være moralske fyrtårn og at alle vil følge etter bare vi viser vei.

Vi trenger ikke bli like rå som Kina, men en middelvei kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...