Gå til innhold

Filosofisk spørsmål @kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I begravelser jeg har vært i sier presten sånn «av jord har du kommet av jord skal du bli» men hvorfor tror du han sier det når menneskearten stammet fra apene? Hvorfor blir man feilinformert? Jeg tror på kristendommen men jeg forstår ikke dette. 

Anonymkode: b8aed...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (7 minutter siden):

Hvis du tror på kristendommen så tror du vel ikke på evolusjonen? 

Hvorfor kan jeg ikke undre fordi om jeg er kristen? Tror du kristne er kristne i alt som står i biblene?  Det er ingen som vet alt jeg må få lov å spørre uten at dol politiet skal straffe meg 

Anonymkode: b8aed...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I begravelser jeg har vært i sier presten sånn «av jord har du kommet av jord skal du bli» men hvorfor tror du han sier det når menneskearten stammet fra apene? Hvorfor blir man feilinformert? Jeg tror på kristendommen men jeg forstår ikke dette. 

Anonymkode: b8aed...212

Er ikke hver enkelt av oss bokstavelig talt skapt av jord? Pluss en del luft og vann.

I en av skapelsesberetningene blir det første mennesket laget av jord, men jeg tror også at folk i urtiden så at planter kom opp av jorden og at vi spiste planter og planteetere. De så også at vi gikk tilbake til jord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (2 minutter siden):

Er ikke hver enkelt av oss bokstavelig talt skapt av jord? Pluss en del luft og vann.

I en av skapelsesberetningene blir det første mennesket laget av jord, men jeg tror også at folk i urtiden så at planter kom opp av jorden og at vi spiste planter og planteetere. De så også at vi gikk tilbake til jord. 

Hvordan da mener du? Hvordan skjedde det? 

Anonymkode: b8aed...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor kan jeg ikke undre fordi om jeg er kristen? Tror du kristne er kristne i alt som står i biblene?  Det er ingen som vet alt jeg må få lov å spørre uten at dol politiet skal straffe meg 

Anonymkode: b8aed...212

DOL-politi fordi jeg stilte deg et spørsmål? Okei du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

DOL-politi fordi jeg stilte deg et spørsmål? Okei du. 

Ja alltid skjer det fordi jeg spør om noe utenom «det godtatte» 

Anonymkode: b8aed...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja alltid skjer det fordi jeg spør om noe utenom «det godtatte» 

Anonymkode: b8aed...212

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ok. 

Da kan du gå til vennene dine mens jeg prater med Kupton. 

Anonymkode: b8aed...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan da mener du? Hvordan skjedde det? 

Anonymkode: b8aed...212

Det står i første Mosebok andre kapittel 

7 Og Herren Gud formet mannen av jord fra marken og blåste livspust inn i hans nese, så mannen ble til en levende skapning

Det virkelige mirakelet er at jeg går og husker sånt i 40 år, men kom det endelig til nytte🙂

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (Akkurat nå):

Det står i første Mosebok andre kapittel 

7 Og Herren Gud formet mannen av jord fra marken og blåste livspust inn i hans nese, så mannen ble til en levende skapning

Det virkelige mirakelet er at jeg går og husker sånt i 40 år, men kom det endelig til nytte.

Men hvem skapte Gud da? Er Gud en mann eller en ånd? 

Anonymkode: b8aed...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvem skapte Gud da? Er Gud en mann eller en ånd? 

Anonymkode: b8aed...212

Svarene til Krisendommen er at Gud alltid har eksistert, og ikke er skapt av noen.

Han er først og fremst fremstilt som en ånd, men det er noen mystiske linjer om at vi er skapt i hans bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (3 minutter siden):

Svarene til Krisendommen er at Gud alltid har eksistert, og ikke er skapt av noen.

Han er først og fremst fremstilt som en ånd, men det er noen mystiske linjer om at vi er skapt i hans bilde.

Fordi en gang jeg var veldig lei meg opplevde jeg noe jeg synes var litt rart. Det skjedde bare en gang og det var at jeg følte et slags lys som sa «kom til meg» men det klarte jeg ikke. Kan det ha vært Gud? Jeg har ikke opplevd det senere. 

Anonymkode: b8aed...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men hvem skapte Gud da? Er Gud en mann eller en ånd? 

Anonymkode: b8aed...212

Hvordan synes du det går her på jorden?, med menneskene?, dyrere? og planeten?, sånn generelt? Gud er garantert en mann, eller mer riktig, mange menn, generasjoner av menn.

Anonymkode: 6c030...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi en gang jeg var veldig lei meg opplevde jeg noe jeg synes var litt rart. Det skjedde bare en gang og det var at jeg følte et slags lys som sa «kom til meg» men det klarte jeg ikke. Kan det ha vært Gud? Jeg har ikke opplevd det senere.

Det er trolig underbevisstheten din som prøver å fortelle deg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I begravelser jeg har vært i sier presten sånn «av jord har du kommet av jord skal du bli» men hvorfor tror du han sier det når menneskearten stammet fra apene? Hvorfor blir man feilinformert? Jeg tror på kristendommen men jeg forstår ikke dette. 

Anonymkode: b8aed...212

Fordi presten har viet sitt liv til kristendommen og tror oppriktig på det som står i den, nemlig at mennesker er skapt av jord. Hele poenget med religion er jo å tro på det den forteller, så om man ikke tror på bibelen må man vurdere om man er kristen. 

Anonymkode: c6c9e...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva har dette med psykiatri å gjøre🤪. Religion er svada uansett.

Anonymkode: e83e0...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er bare å lese litt filosofi også, er ikke vel ikke bare i kristendommen man har tenkt dette.

Anonymkode: c4844...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan synes du det går her på jorden?, med menneskene?, dyrere? og planeten?, sånn generelt? Gud er garantert en mann, eller mer riktig, mange menn, generasjoner av menn.

Anonymkode: 6c030...7f2

Hvorfor er det garantert? 

Anonymkode: b8aed...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...