Gå til innhold

Krakow


Savannah

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Krakow i påsken.  Noen som har vært der og har gode tips.  Har bestilt turer til Auswitch og salt minene, men ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savannah skrev (1 time siden):

Har bestilt turer til Auswitch og salt minene, men ellers?

Vi var også på de turene. I tillegg fikk vi med oss følgende:

Severdighetene i gamlebyen (vi bodde der, like ved markedsplassen), bl.a. det underjordiske museet. Bymuren / parken rundt gamlebyen.

Rundtur utenfor gamlebyen, bl.a. til den jødiske bydelen. Vi var ikke inne i Schindlers fabrikk, men jeg hadde nok dratt tilbake dit og gått på omvisning hvis vi hadde hatt flere dager i byen. 

Wawel-høyden, der kan man velge hvilke severdigheter man vil gå inn i og se grundigere på.

Dette er nok ganske tradisjonelt, jeg har dessverre ingen tips utenom disse typiske "toppliste-aktivitetene". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Har vært der 2 ganger. Det er en skikkelig partyby husker jeg. Og masse shopping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (På 2.2.2024 den 11.45):

Jeg skal til Krakow i påsken.  Noen som har vært der og har gode tips.  Har bestilt turer til Auswitch og salt minene, men ellers?

Ja jeg har vært der. De har god mat der så er det billig men ikke et land jeg vil besøke flere ganger, da det ellers var svært kjedelig der. 

Anonymkode: 015ca...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja jeg har vært der. De har god mat der så er det billig men ikke et land jeg vil besøke flere ganger, da det ellers var svært kjedelig der. 

Anonymkode: 015ca...d1b

Hva var kjedelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Savannah skrev (3 timer siden):

Hva var kjedelig?

Jeg tror det er en fin by for de som liker å se kultur osv. for meg stod det ikke til forventning. Kan være fordi det regnet alle dagene og det er jo ikke krakow sin feil, men ble ikke god opplevelse. Jeg tror du kommer til å synes det er kjekt der. 

Anonymkode: 015ca...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...