Gå til innhold

vaskehjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen av dere som betaler for rengjøring, og i så fall hvor mye betaler dere?

Anonymkode: 87cfa...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Ekstra skrev (2 minutter siden):

Hvis du skal gjøre det hvitt må du regne med 400-500 i timen - og oppover

Hva med kjøring? Riktig estimat er 800-900 

Anonymkode: 3fffc...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med kjøring? Riktig estimat er 800-900 

Anonymkode: 3fffc...d4c

Det vet jeg lite om. Ikke vanlig å kreve betalt for det i Oslo, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (4 minutter siden):

Det vet jeg lite om. Ikke vanlig å kreve betalt for det i Oslo, tror jeg.

Jo det er normalt at man tar betalt for kjøring. Skal de kjøre fra Lillestrøm til Nordstrand skal de selvsagt ha betalt for bom og kjøring. Men dette kommer med livserfaring. 

Anonymkode: 3fffc...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

F.eks. City maid tar ca. 1500 pr. gang for vask av leilighet på ca. 70 kvm sentralt i Oslo dersom man inngår avtale om vask hver, annenhver eller tredje hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vasket en 80 m2 leilighet annenhver uke og fikk 800 kr mnd for det. Jeg brukte ca 1,5 time hver gang. Da var også rydding på kjøkkenet og å henge opp og legge sammen klær med. 

Anonymkode: 40fac...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 479 kr pr time og det er med moms.  Leiligheten er ca 100 kvm og vi betaler for 2,5 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig å betale rundt 500,- timen inkludert moms i Oslo. Totalt. De tar ikke betalt for kjøring eller noe annet ekstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (4 timer siden):

Er vanlig å betale rundt 500,- timen inkludert moms i Oslo. Totalt. De tar ikke betalt for kjøring eller noe annet ekstra. 

Det er jo mer enn man tjener med en bachelor utdannelse i jobb. Ofte er slike jobber svart også. Hadde aldri betalt 500 i timen for vask av huset mitt 

Anonymkode: 97457...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er jo mer enn man tjener med en bachelor utdannelse i jobb. Ofte er slike jobber svart også. Hadde aldri betalt 500 i timen for vask av huset mitt 

Anonymkode: 97457...d60

Nei da, det er fordi man betaler moms at det blir så dyrt. Man bestiller gjennom firma, og det er ryddige forhold. Da får de ansatte pensjon, sykepenger, okei lønn (de får jo ikke 500,-/ timen selv). Man kan også ha en avtale om vask hver 14. dag osv.

Enig i at det er dyrt, men jeg ønsker heller ikke å bidra til sosial dumping ved å betale mindre - de som vasker får samme lønna, bare mindre goder og sikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (12 timer siden):

Er vanlig å betale rundt 500,- timen inkludert moms i Oslo. Totalt. De tar ikke betalt for kjøring eller noe annet ekstra. 

Ja 500 eller mer. Men kjøring og bom er vanlig om så i andre byer enn Oslo. Stavanger Kristiansand Bergen og Trondheim. Hvis det gjøres av firma har de gjerne flere på en dag og lange strekninger. 

Anonymkode: 3fffc...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er jo mer enn man tjener med en bachelor utdannelse i jobb. Ofte er slike jobber svart også. Hadde aldri betalt 500 i timen for vask av huset mitt 

Anonymkode: 97457...d60

Det er koster 472 kr pr time hvis man har hjemmehjelp fra kommunen også så det er ikke spesielt mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er jo mer enn man tjener med en bachelor utdannelse i jobb. Ofte er slike jobber svart også. Hadde aldri betalt 500 i timen for vask av huset mitt 

Anonymkode: 97457...d60

Da får du vaske selv da :) 

Anonymkode: 40fac...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (På 11.2.2024 den 11.55):

Det er koster 472 kr pr time hvis man har hjemmehjelp fra kommunen også så det er ikke spesielt mye billigere.

Det spørs hvor mye en tjener, iallefall her jeg bor. Det er vesentlig billigere hvis en ikke har så høy trygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2024 den 19.00):

Jo det er normalt at man tar betalt for kjøring. Skal de kjøre fra Lillestrøm til Nordstrand skal de selvsagt ha betalt for bom og kjøring. Men dette kommer med livserfaring. 

Anonymkode: 3fffc...d4c

Hvorvidt man tar betalt for kjøring varierer vel. Jeg har ikke betalt de vaskehjelpene jeg har hatt for transport. Om man skulle betale for kjøring ville man vel aldri ansatt/valgt en vaskehjelp som holdt til langt unna. Tror ikke livserfaring hjelper på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (1 time siden):

Det spørs hvor mye en tjener, iallefall her jeg bor. Det er vesentlig billigere hvis en ikke har så høy trygd.

Det er korrekt. 

Anonymkode: 3fffc...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 time siden):

Det spørs hvor mye en tjener, iallefall her jeg bor. Det er vesentlig billigere hvis en ikke har så høy trygd.

Det gjør det her også, men vi er to på pensjon og da skal det ikke mye til å måtte betale full pott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 2.25):

Det er jo mer enn man tjener med en bachelor utdannelse i jobb. 

Anonymkode: 97457...d60

De har ikke 500 kr timer i fortjeneste. Det er noe som heter kostnader også vet du.

Anonymkode: 61353...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...