Gå til innhold

Hvorfor liker dere kommentarer i tullete krangling her?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

  Når to går inn i en tullete "diskusjon" som har sporet av tema, så kan en jo lett tenke at den ene er mer "ute" enn den andre, men det jeg ikke forstår er at noen trykker "liker" på sånne kommentarer som forlengst har blitt mer personfokusert enn saklige. Hvorfor "liker" dere de kommentarene? 

Alle kan spore av og bli mer eller mintre teite her. Har enda ikke sett en eneste en som ikke på et tidspunkt har skrevet noe dumt her. Men alle går ikke inn i slike "diskusjoner" da. Noen og flere gjør, og det er liksom noe en tar høyde for på et forum.

Men dere som "liker" den enes usakligheter- kan dere forklare hvorfor dere gjør det? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (11 minutter siden):

  Når to går inn i en tullete "diskusjon" som har sporet av tema, så kan en jo lett tenke at den ene er mer "ute" enn den andre, men det jeg ikke forstår er at noen trykker "liker" på sånne kommentarer som forlengst har blitt mer personfokusert enn saklige. Hvorfor "liker" dere de kommentarene? 

Alle kan spore av og bli mer eller mintre teite her. Har enda ikke sett en eneste en som ikke på et tidspunkt har skrevet noe dumt her. Men alle går ikke inn i slike "diskusjoner" da. Noen og flere gjør, og det er liksom noe en tar høyde for på et forum.

Men dere som "liker" den enes usakligheter- kan dere forklare hvorfor dere gjør det? 

 

Det er fordi de har høyere status på forumet og er på toppen av hirakiet. Selv liker jeg aldri noe noe skriver av prinsipp. 

Anonymkode: f9375...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (16 minutter siden):

  Når to går inn i en tullete "diskusjon" som har sporet av tema, så kan en jo lett tenke at den ene er mer "ute" enn den andre, men det jeg ikke forstår er at noen trykker "liker" på sånne kommentarer som forlengst har blitt mer personfokusert enn saklige. Hvorfor "liker" dere de kommentarene? 

Alle kan spore av og bli mer eller mintre teite her. Har enda ikke sett en eneste en som ikke på et tidspunkt har skrevet noe dumt her. Men alle går ikke inn i slike "diskusjoner" da. Noen og flere gjør, og det er liksom noe en tar høyde for på et forum.

Men dere som "liker" den enes usakligheter- kan dere forklare hvorfor dere gjør det? 

 

Fordi DOL er underholdning.

Anonymkode: fd36c...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er fordi de har høyere status på forumet og er på toppen av hirakiet. Selv liker jeg aldri noe noe skriver av prinsipp. 

Anonymkode: f9375...5b6

Nei, det tror jeg ikke?  Det er ikke så mange som har høyere status her, men der skiller ikke de seg  ut heller. De "liker" også usakligheter, og dette er egentlig litt interessant. Det var bare en tanke som slo ned i meg etter å ha lest et par tråder. Det ble mer interessant når jeg tenkte videre og mer etter...

Litt aggresivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fordi DOL er underholdning.

Anonymkode: fd36c...da3

Ja, det har sine elementer av underholdning. Heldigvis vil jeg si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (11 minutter siden):

Nei, det tror jeg ikke?  Det er ikke så mange som har høyere status her, men der skiller ikke de seg  ut heller. De "liker" også usakligheter, og dette er egentlig litt interessant. Det var bare en tanke som slo ned i meg etter å ha lest et par tråder. Det ble mer interessant når jeg tenkte videre og mer etter...

Litt aggresivt. 

Jo sånn er det. De som alltid får likes er mest populær og skrive fornuftige ting. Mens de som er i mot får aldri likes. De som ikke får likes har andre meninger. 

Anonymkode: f9375...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo sånn er det. De som alltid får likes er mest populær og skrive fornuftige ting. Mens de som er i mot får aldri likes. De som ikke får likes har andre meninger. 

Anonymkode: f9375...5b6

Ja, men det er jo helt greit at de som skriver fornuftige ting får "likes". Om de er populære eller ikke. 

Jeg snakker jo om kommentarer som sprorer mer av utenfor sak og blir mer personrettede. Da lurer jeg på hvorfor andre "liker." 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja, men det er jo helt greit at de som skriver fornuftige ting får "likes". Om de er populære eller ikke. 

Jeg snakker jo om kommentarer som sprorer mer av utenfor sak og blir mer personrettede. Da lurer jeg på hvorfor andre "liker." 

 

Fordi noen er slemme 

Anonymkode: f9375...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi noen er slemme 

Anonymkode: f9375...5b6

Jeg tror det er aggresivitet. Mer passiv sådan. Og det kan jo oppfattes som slemt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det er aggresivitet. Mer passiv sådan. Og det kan jo oppfattes som slemt. 

Men du er jo en av de som får likes da. Verre med meg…

Anonymkode: f9375...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (20 minutter siden):

Ja, men det er jo helt greit at de som skriver fornuftige ting får "likes". Om de er populære eller ikke. 

Jeg snakker jo om kommentarer som sprorer mer av utenfor sak og blir mer personrettede. Da lurer jeg på hvorfor andre "liker." 

 

Fordi hva som er utenfor sak er relativt. 

Anonymkode: fd36c...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fordi hva som er utenfor sak er relativt. 

Anonymkode: fd36c...da3

Er det? Det er jo ikke så vanskelig å se om det er personfokus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg vet ikke hvilke tråder du sikter til, men det er jo ofte de trådene som utvikler seg og havner langt utenfor trådstarters intensjon, som ofte blir de mest interessante og evt underholdende. Og hvis en da er i riktig humør til å støte opp under utskeielsene, så hender det vel at en trykker liker på en kommentar som var godt skrevet, selv om det ikke helt gjaldt det TS var ute etter. Angående krangling, så gjelder jo litt det samme, pluss at vi er jo ulike når det gjelder toleranse for verbale smekk og skarpe ord, og noen ganger fortjener jo et godt utsagn en klapp eller applaus, selv om det er litt opphetet diskusjon. Synes jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke hvilke tråder du sikter til, men det er jo ofte de trådene som utvikler seg og havner langt utenfor trådstarters intensjon, som ofte blir de mest interessante og evt underholdende. Og hvis en da er i riktig humør til å støte opp under utskeielsene, så hender det vel at en trykker liker på en kommentar som var godt skrevet, selv om det ikke helt gjaldt det TS var ute etter. Angående krangling, så gjelder jo litt det samme, pluss at vi er jo ulike når det gjelder toleranse for verbale smekk og skarpe ord, og noen ganger fortjener jo et godt utsagn en klapp eller applaus, selv om det er litt opphetet diskusjon. Synes jeg da!

Det var jo et ærlig svar! Og det må jeg si var overraskende og forfriskende 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (11 minutter siden):

Jeg vet ikke hvilke tråder du sikter til, men det er jo ofte de trådene som utvikler seg og havner langt utenfor trådstarters intensjon, som ofte blir de mest interessante og evt underholdende. Og hvis en da er i riktig humør til å støte opp under utskeielsene, så hender det vel at en trykker liker på en kommentar som var godt skrevet, selv om det ikke helt gjaldt det TS var ute etter. Angående krangling, så gjelder jo litt det samme, pluss at vi er jo ulike når det gjelder toleranse for verbale smekk og skarpe ord, og noen ganger fortjener jo et godt utsagn en klapp eller applaus, selv om det er litt opphetet diskusjon. Synes jeg da!

Det var skikkelig klokt 

Anonymkode: f9375...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (20 minutter siden):

Er det? Det er jo ikke så vanskelig å se om det er personfokus? 

Sånt er et definisjonsspørsmål.

Anonymkode: fd36c...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg har trykket liker på slike kommentarer du sikter til da jeg ikke helt vet hva du sikter til. Men for min del er det ikke noe aggressivt ved det i alle fall. Jeg trykker liker om jeg liker en kommentar/et innlegg. Noen ganger er det kanskje i en avsporende diskusjon, men det er fortsatt fordi jeg synes det var en nyttig/bra/klok/etc. Men hvis jeg oppfatter det som personangrep så trykker jeg ikke liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sånt er et definisjonsspørsmål.

Anonymkode: fd36c...da3

Nei. Når " du er " blir brukt, så er det personfokusert, og når man kritiserer person fremfor sak. Det er ikke så vanskelig 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (5 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg har trykket liker på slike kommentarer du sikter til da jeg ikke helt vet hva du sikter til. Men for min del er det ikke noe aggressivt ved det i alle fall. Jeg trykker liker om jeg liker en kommentar/et innlegg. Noen ganger er det kanskje i en avsporende diskusjon, men det er fortsatt fordi jeg synes det var en nyttig/bra/klok/etc. Men hvis jeg oppfatter det som personangrep så trykker jeg ikke liker. 

Jeg syns @påskelilje svarte helt spot on på det jeg lurte på 🙂

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg syns @påskelilje svarte helt spot on på det jeg lurte på 🙂

Kan du vennligst like min nest siste kommentar sånn at jeg oppnår to likes på en dag? Takk for forhånd. 

Anonymkode: f9375...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...