sofen Skrevet 20. september 2000 Del Skrevet 20. september 2000 Jeg har hatt akutt sykehusinnleggelse 3 ganger det siste 1 og et halve året, med diagnosen erisypelas (rosen). Det begynte med veldig høy feber som kom raskt, etter 2 dager med høy feber fikk jeg rødt utslett på lårene og hoften, med voldsomme smerter inni ene hoften og setet. CRP var da på 357! Masse antibiotika og penicillin intravenøst fikk meg hjem etter 2 uker. Altså: det samme skjedde 3 ganger på halvannet år. Hva i alle dager er dette? Ingen kan svare på om jeg skal regne med å få det flere ganger. Er det noen som har erfart noe lignende? Vil gjerne høre fra legen og dere andre. Takk for hjelpen, jeg er jo litt nervøs,da, følte meg forferdelig syk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4783-erisypelas-3-ganger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 21. september 2000 Del Skrevet 21. september 2000 Erysipelas er en hudinfeksjon forårsaket av streptokokker,og inngangsporten er ofte et lite rift i huden,eksem,eller tørr sprukken hud.Andre faktorer som disponerer er redusert allmentilstand generelt,annen sykdom som feks.sukkersyke, dårlig ernæring eller alkoholisme. Hvis noe av dette passer til deg,vet du nå litt mer om årsaken,men hvis dette ikke passer synes jeg legen din skal undersøke deg mtp.underliggende årsaker som kanskje ikke er kjent i dag. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4783-erisypelas-3-ganger/#findComment-27039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.