Gå til innhold

Erisypelas 3 ganger


sofen

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt akutt sykehusinnleggelse 3 ganger det siste 1 og et halve året, med diagnosen erisypelas (rosen). Det begynte med veldig høy feber som kom raskt, etter 2 dager med høy feber fikk jeg rødt utslett på lårene og hoften, med voldsomme smerter inni ene hoften og setet. CRP var da på 357! Masse antibiotika og penicillin intravenøst fikk meg hjem etter 2 uker.

Altså: det samme skjedde 3 ganger på halvannet år. Hva i alle dager er dette? Ingen kan svare på om jeg skal regne med å få det flere ganger. Er det noen som har erfart noe lignende?

Vil gjerne høre fra legen og dere andre. Takk for hjelpen, jeg er jo litt nervøs,da, følte meg forferdelig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Erysipelas er en hudinfeksjon forårsaket av streptokokker,og inngangsporten er ofte et lite rift i huden,eksem,eller tørr sprukken hud.Andre faktorer som disponerer er redusert allmentilstand generelt,annen sykdom som feks.sukkersyke, dårlig ernæring eller alkoholisme.

Hvis noe av dette passer til deg,vet du nå litt mer om årsaken,men hvis dette ikke passer synes jeg legen din skal undersøke deg mtp.underliggende årsaker som kanskje ikke er kjent i dag.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...