Gå til innhold

Egenandel frikort


Glitter

Anbefalte innlegg

Jeg har bare 187 kr igjen til jeg har frikort, men siste betalte egenandel er registrert 29 januar. Har betalt mange egenandeler etter det. 

Burde det ikke ha vært registrert nå slik at jeg får frikort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (6 minutter siden):

Jeg har bare 187 kr igjen til jeg har frikort, men siste betalte egenandel er registrert 29 januar. Har betalt mange egenandeler etter det. 

Burde det ikke ha vært registrert nå slik at jeg får frikort? 

Det kan ta opptil tre uker.  Bortsett fra pasientreiser er det siste som er registrert hos meg 31. januar.  Og jeg og har også betalt flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (13 minutter siden):

Det kan ta opptil tre uker.  Bortsett fra pasientreiser er det siste som er registrert hos meg 31. januar.  Og jeg og har også betalt flere ganger.

Ja okei. Da er det sikkert normalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (5 timer siden):

Jeg har bare 187 kr igjen til jeg har frikort, men siste betalte egenandel er registrert 29 januar. Har betalt mange egenandeler etter det. 

Burde det ikke ha vært registrert nå slik at jeg får frikort? 

Hos meg skjedde det veldig raskt. Jeg fikk frikort kort tid etter at jeg hadde nådd egenandelsgrensa, og tilbakebetalt det jeg hadde overskredet. 

Men ja, det er nok litt ulikt hvor raskt det skjer. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (2 timer siden):

Hos meg skjedde det veldig raskt. Jeg fikk frikort kort tid etter at jeg hadde nådd egenandelsgrensa, og tilbakebetalt det jeg hadde overskredet. 

Men ja, det er nok litt ulikt hvor raskt det skjer. 

Okei. Jeg leste det også har med hvor raskt legen/gynekologen etc. Sender inn dokumentasjon på betalt egenandel. At de har to ukers frist. Så det er sikkert derfor det varierer. 

erik123 skrev (2 timer siden):

Det tar nok noen uker, men vær bare tålmodig. Det ordner seg. 

Ja gjør sikkert det. Deilig å ha nådd frikortet da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (6 minutter siden):

Okei. Jeg leste det også har med hvor raskt legen/gynekologen etc. Sender inn dokumentasjon på betalt egenandel. At de har to ukers frist. Så det er sikkert derfor det varierer. 

Her virker det som om alt av legebesøk (både fastlege og DPS), apotekvarer på blå resept, osv registreres automatisk. Hver gang jeg drar kortet mener jeg det går inn elektronisk "beskjed" automatisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (2 minutter siden):

Her virker det som om alt av legebesøk (både fastlege og DPS), apotekvarer på blå resept, osv registreres automatisk. Hver gang jeg drar kortet mener jeg det går inn elektronisk "beskjed" automatisk. 

Åja. Rart at det er så forskjellig. Her er sist registrerte betaling gjort 29 januar som jeg sa. 

Jaja, det kommer sikkert inn i neste uke da. :) Får jo tilbake det jeg betaler over så går jo bra sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (På 15.2.2024 den 17.43):

Åja. Rart at det er så forskjellig. Her er sist registrerte betaling gjort 29 januar som jeg sa. 

Jaja, det kommer sikkert inn i neste uke da. :) Får jo tilbake det jeg betaler over så går jo bra sånn sett. 

Ja alt over 200 kroner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tar litt tid før det kommer i posten, da får du også tilbake etset alt du har betalt over grensen 

Anonymkode: d62aa...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det tar litt tid før det kommer i posten, da får du også tilbake etset alt du har betalt over grensen 

Anonymkode: d62aa...893

Hos meg kom det først digitalt. Altså digitalt frikort på Helsenorge. Så kommer det vel i papirform etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (48 minutter siden):

Hos meg kom det først digitalt. Altså digitalt frikort på Helsenorge. Så kommer det vel i papirform etterhvert. 

Her og. 

Anonymkode: 790db...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Noen som har fått fysisk frikort i år? Altså frikort i papirform, og ikke bare elektronisk på Helsenorge? Jeg har ikke mottatt noe fysisk frikort i år, og lurer på hvordan det er for andre. Tenker at enten har de "glemt" det, eller så har de sluttet med å sende ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (4 minutter siden):

Noen som har fått fysisk frikort i år? Altså frikort i papirform, og ikke bare elektronisk på Helsenorge? Jeg har ikke mottatt noe fysisk frikort i år, og lurer på hvordan det er for andre. Tenker at enten har de "glemt" det, eller så har de sluttet med å sende ut. 

Har ikke fått og har aldri trengt å vise frikort heller

Anonymkode: 5256c...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke fått og har aldri trengt å vise frikort heller

Anonymkode: 5256c...edd

Nei, det blir jo automatisk registrert hos alle "helseinstanser" uansett, uten at man trenger å si ifra eller vise fram fysisk frikort. Så da trekker jeg den konklusjonen at de rett og slett har sluttet med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (5 minutter siden):

Noen som har fått fysisk frikort i år? Altså frikort i papirform, og ikke bare elektronisk på Helsenorge? Jeg har ikke mottatt noe fysisk frikort i år, og lurer på hvordan det er for andre. Tenker at enten har de "glemt" det, eller så har de sluttet med å sende ut. 

Jeg har heller ikke fått fysisk frikort i år. Har ikke tenkt på det før nå for det er lenge siden jeg har trengt å vise det. Men skulle det være behov for det så er det enkelt å logge inn på helsenorge fra mobilen via appen deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Vendi skrev (44 minutter siden):

Noen som har fått fysisk frikort i år? Altså frikort i papirform, og ikke bare elektronisk på Helsenorge? Jeg har ikke mottatt noe fysisk frikort i år, og lurer på hvordan det er for andre. Tenker at enten har de "glemt" det, eller så har de sluttet med å sende ut. 

Jeg har ikke fått noe fysisk frikort, bare elektronisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...