Gå til innhold

Hvorfor er han sånn?


Gjest Pianoa

Anbefalte innlegg

Kjæresten min vil ikke være med på noe.... Han sier han syns det er mest gøy å sitte inne foran tv'n eller bare sitte sammen med venner. Klart dette er kjempeos, men jeg savner å gjøre andre ting..... rusle en liten søndagstur, ta en tur i svømmehallen, dra på bowling ...et eller annet! Men han vil ikke! Han har riktig nok vært med på noen turer, men etter 500 meter blir klagingen ganske irriterende...

Hva kan jeg gjøre? Ellers elsker jeg han utrolig høyt, og vil det skal være oss for alltid oxo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

En må vite mye om folk for å kunne si hvorfor de er som de er. Jeg synes det er mer nyttig å se hvordan folk er og hvordan folk virker på hverandre.

Slik som du beskriver kjæresten din tror jeg du vil bli mer fornøyd om du begynner å gjøre ting på egen hånd. Jeg håper du ikke er avhengig av kjæresten din for å gjøre ting på fritiden?

Ikke mas mer på han. Han vet nok hva du mener. La han få dekke sine behov foran TV, eller i sofaen med venner. Så smittes han kanskje av din iver etter hvert?

Det kan være bra for parforholdet å gjøre ting hver for seg. Jeg tviler på at det vil splitte dere. Så gjelder det å finne balansen mellom å være på egen hånd og å pleie fellesskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryt ut først som sist. Det der kommer bare til å bli bråk. Du kommer til å irritere deg mer og mer over disse tinga. Du kommer til å be han forandre seg, noe han egentlig er lite motivert for, og så baller det på seg.

Et annet alternativ er at du godtar han som han er. Elsker du han så høyt som du sier, så kanskje du klarer det, men ut fra hva du skriver så tviler jeg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...