Gå til innhold

Er vi skapt for å være i forhold? Er meninga å finne en livspartner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på om ensomhetsfølelsen min er fordi jeg ikke har kjæreste. Jeg kjenner flere uten kjæreste som klarer seg veldig fint, men de har som oftest en x, eller dater en ny i løpet av livet. 
Jeg har aldri faktisk datet noen. Jeg har hengt med gutter og menn men så aldri på dem som mer enn venn. Jeg var alltid hun single i vennegjengen. 
Jeg merker med alderen at det blir verre og verre å komme hjem til tom leilighet. Nå har også et par venninner begynt å date, så de blir opptatte på grunn av det. Jeg føler meg som en outsider som aldri har noe på gang. Jeg mangler ikke noe for å være i forhold. Jeg har hatt et helt fint liv uten kjæreste men jeg føler en tomhet som vokser. At jeg på en måte ikke hører helt til? Jeg har jo ikke noen fast å finne på ting med og det hadde vært veldig koselig.

Anonymkode: c4d5c...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har du ikke datet noen? 

Fordi det ikke var interessant. Har vel bare aldri gått og lett etter kjærligheten. Jeg har hatt følelser for noen men det ble bare ikke noe mer. Det er noen år siden. Er det rart å ikke ha datet? 

Anonymkode: c4d5c...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det ikke var interessant. Har vel bare aldri gått og lett etter kjærligheten. Jeg har hatt følelser for noen men det ble bare ikke noe mer. Det er noen år siden. Er det rart å ikke ha datet? 

Anonymkode: c4d5c...7c4

I et samfunn som er bygget opp rundt det å være par så er det ikke rart du føler deg litt utenfor. Jeg tror det er mange som deg og synes det er fint om dette også kunne blitt normalisert. Om du har lyst til å teste ut datinglivet så er det jo akkurat blitt helg, kanskje du kan ta en kaffe med et tindersveip?

Anonymkode: 5ad0f...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I et samfunn som er bygget opp rundt det å være par så er det ikke rart du føler deg litt utenfor. Jeg tror det er mange som deg og synes det er fint om dette også kunne blitt normalisert. Om du har lyst til å teste ut datinglivet så er det jo akkurat blitt helg, kanskje du kan ta en kaffe med et tindersveip?

Anonymkode: 5ad0f...a43

Nå er det jo litt sånn at jeg faktisk prøvde Tinder i fjor høst og kom i kontakt med en fyr. Bare for å se og jeg var ikke interessert. Vi traff hverandre og begynte å skrive til hverandre mer og mer. Nå virker han bare lunken så jeg trekker meg unna men jeg er lei meg såklart. Veldig lei meg. Så jeg vet ikke om det er noen god ide å lete igjen før jeg er over han isåfall. 

Anonymkode: c4d5c...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fordi det ikke var interessant. Har vel bare aldri gått og lett etter kjærligheten. Jeg har hatt følelser for noen men det ble bare ikke noe mer. Det er noen år siden. Er det rart å ikke ha datet? 

Anonymkode: c4d5c...7c4

Rart i den forstand at det er ganske vanlig, men du trenger ikke å være rar for det. 

Du kan jo starte nå hvis du vil ha samboer etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Rart i den forstand at det er ganske vanlig, men du trenger ikke å være rar for det. 

Du kan jo starte nå hvis du vil ha samboer etterhvert. 

Jeg er ikke nødt å ha samboer/kjæreste. Men når jeg treffer noen jeg liker så vil jeg jo det men det må jo være med den personen. 

Anonymkode: c4d5c...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er ikke nødt å ha samboer/kjæreste. Men når jeg treffer noen jeg liker så vil jeg jo det men det må jo være med den personen. 

Anonymkode: c4d5c...7c4

Nei, men siden du skriver at det blir verre og verre å komme hjem til tom leilighet. 

Jeg mener at ensomhetsfølelse ikke handler om hvor mange eller få man har rundt seg. I mitt syn er ensomhetsfølelse å kjenne på at ingen forstår en, for det tror jeg er veldig ensomt. Ihvertfall er det betryggende å vite at noen gjør. Å føle seg utenfor i den forstand må være det verste i mutt syn. Det er sikkert individuelt hva man tenker om ensomhet. 

Jeg syns ihvertfall at man ikke må føle press utenfra for å "passe inn"  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Nei, men siden du skriver at det blir verre og verre å komme hjem til tom leilighet. 

Jeg mener at ensomhetsfølelse ikke handler om hvor mange eller få man har rundt seg. I mitt syn er ensomhetsfølelse å kjenne på at ingen forstår en, for det tror jeg er veldig ensomt. Ihvertfall er det betryggende å vite at noen gjør. Å føle seg utenfor i den forstand må være det verste i mutt syn. Det er sikkert individuelt hva man tenker om ensomhet. 

Jeg syns ihvertfall at man ikke må føle press utenfra for å "passe inn"  

Nei jeg hadde ikke orket å flytte sammen med en helt tilfeldig person. Det hadde bare blitt irriterende.

Anonymkode: c4d5c...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men jeg merker at jeg savner å ha noen også når de fleste rundt meg har det. Savner er sterkt når det er en spesiell jeg vil ha. Jeg er 29 år og så begynner å miste litt håpet hvis ikke dette klaffer heller. Er jeg bare uattraktiv? Når noen blir lunken sånn plutselig så er det vel sjeldent et godt tegn?

Anonymkode: c4d5c...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange trives alene og har ikke lyst på partner. Det må være lov. Så er det lett å tenke at man burde hatt en partner fordi alle andre har det, og at det er det normale. 
Hva med en hund? Mye selskap og kos i et dyr. 
gjør det du føler for. Du er ingen outsider fordi du ikke har funnet en partner. 

Anonymkode: a0cc8...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Mange trives alene og har ikke lyst på partner. Det må være lov. Så er det lett å tenke at man burde hatt en partner fordi alle andre har det, og at det er det normale. 
Hva med en hund? Mye selskap og kos i et dyr. 
gjør det du føler for. Du er ingen outsider fordi du ikke har funnet en partner. 

Anonymkode: a0cc8...508

Savnet forsterkes fordi jeg liker noen.

Anonymkode: c4d5c...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...